Ga naar inhoud

radeon 9500-->9700(artifacts)


Aanbevolen berichten

ik heb nu mijn club-3d radeon 9500 np 128 geinstalleerd en er een aantal benchmarks laten draaien zag er aardig uit, maar bij code-creatures en een aantal benchmarks voor de radeon 9700 was het net niet soepel(logisch 'k heb een 9500) hij draaide tussen de 20 en 25 fps. toen heb ik de softwarmod toegepast zoals bescherven in de faq, maar niet overgeklokt en toen haalde ik ongeveer 35-40 fps :D , alleen zitten er in de lichte delen van het beeld artifacts :( , nu zou dit op te lossen zijn door een voltage-mod, maar dat is me nu nog te riskant. Nou vraag ik me af of er nog andere manieren zijn om van de artifacts af te komen door bijvoorbeeld andere drivers(dat hielp bij een vriend van mij) of door andere koeling toe te passen(maar welke?). alle oplossingen zijn welkom alvast bedankt Schoenie
Link naar reactie
Kun je een screenshot maken van die artifacts en hier posten? Als het een niet helemaal geslaagde mod is zijn hier wat oplossingen: 1. download radeonator en zet je Z-buffer op 16-bit vast en gebruik FSAA 6x 2. Verhoog AGP voltage naar 1.7 volt 3. Zet in je BIOS Agp op 4x of lager en tevens in het driver panel 4. Forceer Fast-writes off in BIOS en driver panel 5. kloksnelheid lager zetten (core/mem)
Link naar reactie
1. Ik heb wel gezocht naar redeonator,maar niet kunnen vinden, iemand een link? 2. is het verhogen van de agp volage op ieder mb mogelijk ik heb een elitegroup a7vz oid dus geen geweldig merk, zo ja waar moet ik dat dan vinden in de bios 3. agp lager zetten moet ik nog proberen 4.fast writes wordt niet ondersteund 5.om de kloksnelheid lager te zeten moet ik de bios flashen, zijn die biossen die bij guru3d staan geschikt voor elke radeon 9500 np 128mb? (of het dus niet uitmaakt welk geheugen er op zit)
Link naar reactie
[quote:e5dd9b08b1="schoenie"]1. Ik heb wel gezocht naar redeonator,maar niet kunnen vinden, iemand een link?[/quote:e5dd9b08b1] www.guru3d.com [quote:e5dd9b08b1="schoenie"]2. is het verhogen van de agp volage op ieder mb mogelijk ik heb een elitegroup a7vz oid dus geen geweldig merk, zo ja waar moet ik dat dan vinden in de bios[/quote:e5dd9b08b1] meestal bij je voltage instellingen. ik neem aan dat je de Vcore ( V op de CPU) ook kan instellen, daar staat meestal ook het voltage van het mem en de VGA kaart bij. [quote:e5dd9b08b1="schoenie"]5.om de kloksnelheid lager te zeten moet ik de bios flashen, zijn die biossen die bij guru3d staan geschikt voor elke radeon 9500 np 128mb? (of het dus niet uitmaakt welk geheugen er op zit)[/quote:e5dd9b08b1] lees de FAQ eens.... allerlaatste bericht :wink: zolang je aan die eisen voldoet kan je een van de biossen pakken die ook in die FAQ staan.... maar met de softmod werkt ie ook niet? het hoeft dan ook niet te zijn dat de biosmod wel werkt he. maak iig een backup van je bios, want als ie het nogsteeds niet doet kan je dan tenminste nog garantie claimen...
Link naar reactie
[quote:82f5423212="schoenie"]2. is het verhogen van de agp volage op ieder mb mogelijk ik heb een elitegroup a7vz oid dus geen geweldig merk, zo ja waar moet ik dat dan vinden in de bios meestal bij je voltage instellingen. ik neem aan dat je de Vcore ( V op de CPU) ook kan instellen, daar staat meestal ook het voltage van het mem en de VGA kaart bij.[/quote:82f5423212] ik kan alleen de fsb van mijn mbo instellen verder niets van voltages enz. echt een rot mbo. Ik ga maar een nieuwe halen aan het einde van de vakantie :cry: [quote:82f5423212="schoenie"]5.om de kloksnelheid lager te zeten moet ik de bios flashen, zijn die biossen die bij guru3d staan geschikt voor elke radeon 9500 np 128mb? (of het dus niet uitmaakt welk geheugen er op zit) lees de FAQ eens.... allerlaatste bericht :wink: zolang je aan die eisen voldoet kan je een van de biossen pakken die ook in die FAQ staan.... maar met de softmod werkt ie ook niet? het hoeft dan ook niet te zijn dat de biosmod wel werkt he.[/quote:82f5423212] misschien als ik de core/mem snelheid wat lager zet dat het wel wil lukken :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...