Ga naar inhoud

Hoeveel grafische PCI kaarten maximaal in computer?


Aanbevolen berichten

je kan maximaal 1 videokaart gebruiken, die onboard niet meegeteld. anders weet de computer namelijk niet welke hij moet gebruiken. als je meerdere videokaarten wil gebruiken, dan moet je voodoo kaarten hebben, die trouwens al enorm veroudert zijn. die kan je doormiddel van een kabeltje aan elkaar koppelen. maar dan heb je ook een normale videokaart nodig, omdat de computer ze niet echt als videokaart ziet.
Link naar reactie
[quote:e5f47e2603="Capone"]Wat heb je aan 4 grafische kaarten?? :-?[/quote:e5f47e2603] K heb nog 4 kaarten en 4 monitoren over dus wou ik proberen om een super scherm te maken :evil: (dr zitten dan natuurlijk wel randen van de monitoren tussen maarja...) dus zoiets: [code:1:e5f47e2603] ______ |__|__| |__|__| [/code:1:e5f47e2603]
Link naar reactie
# windows 98 biedt support voor maximaal negen grafische kaarten. Ik denk dat dit in windows xp niet anders is. # Volgens mij is het niet mogelijk gebruik te maken van je onboard grafische kaart als je ook al een andere grafische kaart hebt toegevoegd aan je systeem. De onboard kaart valt dus af. Wel kun je gewoon een aantal pci-videokaarten toevoegen.
Link naar reactie
[quote:8a989638d3="cyberwouter"][quote:8a989638d3="Capone"]Wat heb je aan 4 grafische kaarten?? :-?[/quote:8a989638d3] K heb nog 4 kaarten en 4 monitoren over dus wou ik proberen om een super scherm te maken :evil: (dr zitten dan natuurlijk wel randen van de monitoren tussen maarja...) dus zoiets: [code:1:8a989638d3] ______ |__|__| |__|__| [/code:1:8a989638d3][/quote:8a989638d3] Oh, ok!! Niks aan de hand... :D
Link naar reactie
ik heb hier 5 kaarten stabiel gehad, met 6 videokaarten ging m'n windows over de flos. (btw wel 6 monitoren, zaten er 2 aan m'n agp) let wel even op: wanneer je onboard video hebt, is het de keuze tussen onboard of agp-kaart, tegelijkertijd wil het niet werken. onboard in combinatie met pci gaat wel goed
Link naar reactie
er zijn maar weinig spellen die multimonitoring ondersteunen, dus zo makkelijk gaat het niet. verder is het een hoop uitzoeken en proberen welke combinaties van kaarten (en moederborden) werken. veel pci-kaartjes willen best als 2e kaart werken, maar wanneer je met de 3e of 4e kaart bezig bent kom je steeds meer ellende tegen. kijk anders even op www.ultramon.com voor meer info
Link naar reactie
[quote:4435b55c88="igg"]ik heb hier 5 kaarten stabiel gehad, met 6 videokaarten ging m'n windows over de flos. (btw wel 6 monitoren, zaten er 2 aan m'n agp) let wel even op: wanneer je onboard video hebt, is het de keuze tussen onboard of agp-kaart, tegelijkertijd wil het niet werken. onboard in combinatie met pci gaat wel goed[/quote:4435b55c88] Wat voor kaarten? Wat voor moedrboard? Welke windows?
Link naar reactie
[quote:3e7a9a84f4="igg"]er zijn maar weinig spellen die multimonitoring ondersteunen, dus zo makkelijk gaat het niet. verder is het een hoop uitzoeken en proberen welke combinaties van kaarten (en moederborden) werken. veel pci-kaartjes willen best als 2e kaart werken, maar wanneer je met de 3e of 4e kaart bezig bent kom je steeds meer ellende tegen. kijk anders even op www.ultramon.com voor meer info[/quote:3e7a9a84f4] Ik heb die ultramon net ff geinstalleerd, nou ik vindt er niet echt veel bijzonders aan hoor, hij kan niet veel meer als dat xp kan, ja, de achtergrond per monitor veranderen, maar daar blijft het dan ook bij...
Link naar reactie
[quote:6e6da7911d="Inspiron_8200"]Even op antwoord voor cyberwouter heb je al geprobeerd om je onboard uit te schakelen in de bios voordat je je AGP kaartje erbij prikt? Het kan zijn dat de onboard in de BIOS blijft aanstaan waardoor je systeem een beetje van slag raakt :-? waardoor je alleen zwart beeld krijgt.[/quote:6e6da7911d] :oops: AGP heb ik niet, ik heb daarvoor een of ander CNR slot, nietr bij naged8 toen ik em kocht.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...