Ga naar inhoud

radeon 9700 en koeling


Aanbevolen berichten

ik zoek een goede core koeling voor mijn radeon 9700 ook om te oc-en. geen waterkoeling en geen cpu heatsinks en straaljager-fans de rest is allemaal als het redelijk betaalbaar blijft een optie. ik ga voor op mijn ram geheugen in mijn comp heatsinks kopen van thermaltake en daar zitten mem heatsinks voor op de vga kaart bij. help dat? 2 van die heatsinks zijn samen ongeveer net zo lang als een ddr stripje op je mobo. kan ik hem dan beter in zijn geheel op de videokaart plakken of kan ik beter stukjes er afslijpen zodat ik de vinnen van het heatsinkje met de luchtstroom mee zet. anders gezegt dat de luchtstroom door de heatsinkjes gaat en niet tegen het eerste vinnetje van de heatsink en de rest bijna niet. maar als ik dus een grotere heatsink er op zet maar het contactoppervlak niet vergroot(niet afzagen 1) of afzagen en met de luchtstroom meezetten. ik hoop dat dit duidelijk is. zo niet laat het ff weten.
Link naar reactie
Zoals ik je ook al vertelde in de Privé berichten (PB's) die ik je stuurde naar aanleiding van dit. Je hebt zo goed als NIETS aan ram heatsinks op een radeon 9700. ten eerste boek je weinig winst met het overklokken van het geheugen, met de core boek je veel meer winst. ten tweede kom je eerder tegen de fysieke grens van het geheugen aan dan tegen de thermische grens. zonde van je geld om heatsinks op je geheugen te plakken. Als je nu DDRII had dan had je er teminste wat aan. Voor het overklokken van de Core raad ik een zalman ZM80A-HP aan met een 80x80mm fan erboven op.
Link naar reactie
ik wou dus straks mijn bestelling gaan doen maar nu zie ik bij die winkel dat die zalman een onbekende levertijd heeft :evil: en die 50 die is heel klein dus das ook geen optie. die mem heatsinks zitten bij mijn thermaltake setje voor mijn gewone geheugen. en aangezien ik die weer koop voor het gezicht(casemod zie pic) zet ik dan die ramsinks daar dan misschien wel op. ow bij nader inzien met zo'n zalman 80 zie je die toch niet :roll: nog bedankt RD EDIT hoe moet je dier er op bevestigen? of scheelt dat niet zo veel aangezien ik een window heb wil ik het wel netjes houden.
Link naar reactie
[quote:ead3caee75="wilco_oranje"] ow bij nader inzien met zo'n zalman 80 zie je die toch niet :roll: [/quote:ead3caee75] Precies :D Dus je hoeft er alleen een zalman ZM80A-HP op te zeten. probeer er wel Artic Silver III thermische pasta onder te doen. altijd handig voor overklokken. [size=9:ead3caee75]off-topic: Leuke case mod in je avantar. kan je die plaat even in een PB naar me sturen. alleen dan groter. link is ook goed.[/size:ead3caee75]
Link naar reactie
[quote:c12bb58394="wilco_oranje"] EDIT hoe moet je [b:c12bb58394]dier[/b:c12bb58394] er op bevestigen? of scheelt dat niet zo veel aangezien ik een window heb wil ik het wel netjes houden.[/quote:c12bb58394] Hoe je een [b:c12bb58394]dier[/b:c12bb58394] op je radeon 9700 bevestigd? een hamster of een muis past er wel op. moet je gewoon met van dat slagers touw doen waar ze ook rollade van maken. Gebraden word hij wel :wink: Bij de Zalman ZM80A-HP zit een uit gebreide handleiding. verder kan je het zien op www.zalman.co.kr (klik op de site rechts bovenin voor engels)
Link naar reactie
[quote:9bb46fea3b="Red Dragon"]Hoe je een [b:9bb46fea3b]dier[/b:9bb46fea3b] op je radeon 9700 bevestigd? een hamster of een muis past er wel op. moet je gewoon met van dat slagers touw doen waar ze ook rollade van maken. Gebraden word hij wel :wink: [/quote:9bb46fea3b] Wou je iemand terug pakken op spel fouten? :roll: :lol: (zie opmerkingen op FAQ)
Link naar reactie
Denk ik een keer een geintje te maken (ben zo vaak serieus) krijg ik die HJS weer.[img:95c12ba933]http://www.nbproducties.nl/smilies/grmbl.gif[/img:95c12ba933] zucht.. kan je niet gewoon aan je werk gaan ipv op het forum posten? [img:95c12ba933]http://www.nbproducties.nl/smilies/tank.gif[/img:95c12ba933] ok en nu weer ontopic 8)
Link naar reactie
zon HP80 van zalmann had ik ook altijd op mn GF4 zitten.. maar wel een hels karwei om dat ding erop te krijgen, zitten echt van die kl*re kleine schroefjes bij..... maar hij wordt hier nu ook erg warm, maar ik doe er niet weer eentje op, tenminste niet voordat ik dan van mn watercooling afben. de Zalmann straalt zn warmte echt af naar de omgeving, mn casetemp was iig wel wat hoger als gemiddeld. daarnaast als je hem er ook niet goed op zet heb je kans op vastlopers, hoe vaak die GF mij wel niet is vastgelopen omdat ie te warm werd. toch niet goed contact oid. RD heeft het laten doen bij een webshopje, weet niet of er eentje bij je in de buurt zit die het ook installeerd, dan heb je denk ik wel garantie op het geinstalleerde... staat wel netjes in een kast met een window vindt ik, als je dan ook koperen heatspreaders op je mem doet, en koperkleurige rounded cables, dan heb je een mooie classy kast :D
Link naar reactie
Ik heb zondag zo'n zalman hp80a gekocht, en hoewel ik erbij moet zeggen dat ik op het begin met mijn domme hoofd het verkeerde koelblokje (er zitten er 2 bij, op de gf4 moet de grootte en op die van jou de klein, tenzij een 9700 andere schroefgaten heeft dan een 9700pro) erop gedaan had, lukte het allemaal in 1 keer. En ik had hem zo geinstalleerd. Koeler er bovenop gezet en klaar is kees. Mijn kast is nu onder de 30 graden en mijn videokaart scheelt een graad of 7 (al weet ik het niet helemaal precies). En Wilco_oranje: als je hem helemaal netjes wil wegwerken, dan moet je maar eens naar die nieuwe serie van Zalmann kijken. Daar hebben ze op een soortgelijk koelblok een koeler aangezet. Ik zal ff de topic opzoeken waar de plaatjes staan.
Link naar reactie
Hier nog even de link naar de nieuwe zalman serie. Hij staat ergens in het midden van de pagina, en RD had hem gepost. http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=93498 En nog een optie is er gewoon opleggen, al koelt dat volgens mij iets minder goed, omdat ie dan alleen de bovenste heatsink koeler maakt.
Link naar reactie
ik was dus net bezig met een beetje te oc-en maar ik heb iets heel vreemds. normaal als je de mem te ver oc-ed krijg je artifacts en bij de core bevriest het beeld of hij crached naar windows. bij mij is het als ik de core te ver doen 350 ongeveer dan krijg ik artifacts. hoe kan dit? bij de mem krijg ik ook artifacts.
Link naar reactie
Bij de Radeon 9700 krijg je bij te ver overklokken van de core ook Artifacts. het lijkt op een soort van sneeuw. trillen de pixels zeg maar. bij het te ver overklokken van het geheugen krijg je andere artifact. lijnen en missende texture. Je hebt de core dus te ver overgeklokt. als je de core beter koelt verdwijnen de artifacts. ik heb ze ook als ik op 432mhz draai. zelf met een 120mm fan. met 425 en een 120mm fan zijn ze weg.
Link naar reactie
335/308 is toch niet slechts. dat is zo goed als een radeon 9700pro voor de prijs van een 9700 :) Ik kan niet garanderen dat je een hogere core haalt met de zalman cooler, dat verschilt per videokaart. Als je er Artic Silver III op doet en een 80mm fan op laat blazen vermoed ik wel dat je core een stuk verder kan.
Link naar reactie
[quote:7325936072="Red Dragon"]335/308 is toch niet [size=18:7325936072]slechts[/size:7325936072]. dat is zo goed als een radeon 9700pro voor de prijs van een 9700 :) [/quote:7325936072] ik heb je terug te pakken :lol: maar ff serieus. ik heb wel eens gelezen dat die zalman dingen niet kunnen passen op je mobo wat weet jij er van?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...