Ga naar inhoud

Video Bewerking en Grafische kaarten


Aanbevolen berichten

Ik ben voor mijn oom een computer in elkaar aan het zetten. Nou moet deze computer speciaal gemaakt worden om digitale video mee te monteren en bewerken op (semi)professioneel niveau. Welk grafische kaart zou hiervoor het beste zijn. Moet ik een nVidia hebben of toch een ATI radeon. En welke is goed genoeg voor zijn gebruik. Verder zijn alle specs aan te passen zolang hij zijn Pinnacle DC10 videobewerkings kaart maar kan gebruiken. Alvast bedankt voor de hulp
Link naar reactie
[quote:9c936548e1="Nightfire"]Ik zou dan voor de Ati gaan, omdat de 2D kwaliteit van Ati toch iets hoger licht. De Radeon 9500 non Pro zou denk ik een uitstekende keuze zijn, ook omdat je daar prima een hedendaags spel mee kan spelen.[/quote:9c936548e1] Hij kijkt niet op een paar centen hoor. Is de 9500 echt beter dan een geforce 4 (in dit geval)?
Link naar reactie
[quote:03c6e582b1="vinkie"]Je hebt gelijk over die DC10 Maar uh het moet ook wel leuke 3d acceleratie hebben natuurlijk. Welke kaart raden jullie aan uit de keuze ATI of nVidia?[/quote:03c6e582b1] ?! ?! Computer moet speciaal gemaakt worden om digitale video te monteren, zeg je aan het begin. Dan is de aandacht voor '3d' volstrekt misplaatst..........Let b.v. op het aantal monitoren dat kan worden aangesloten op de kaart, zelfs meer dan 2 is prettig bij videobewerking.
Link naar reactie
[quote:97471353a7="vinkie"]Ik snap je verwarring. Maar ja hij wil er ook nog wel iets meer op doen dan alleen video bewerken. Is de 9500 een goede koop of moet ik gaan kijken naar 9700 en hoger? en moet ik dan de gewone of de pro hebben?[/quote:97471353a7] ?! Zeg dat dan direct; zo kun je nog wel even doorgaan....
Link naar reactie
Voor hij wil ook nog wat anders doen zal een gewone 9500 zeer goed voldoen, en met een beetje knutselen (lees een programma als rivatuner) is hij net zo snel als een 9500 pro (of zelf 9700). Voor wat anders doen zoals zware 3d games zou een 9700 (of pro) wel oke zijn. Maar voor het alledaagse werk zou ik gaan voor de 9500. Ga je voor de 9500 pro, dan kun je ook kiezen voor de 9600 pro. Hetzelfde als de 9500pro, maar het is een update. en voor de prijs hoef je het niet te laten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...