Ga naar inhoud

ASUS P4S8x-x icm Sapphire Radeon 9700 (AGP vraagje)


Aanbevolen berichten

Mensen, Volgens de zoekfunctie is deze vraag nog niet eerder gesteld, dus hier gaat 'ie; Ik heb onlangs mijn pc'tje eens wat opgevrolijkt en er een nieuwe processor(P4 2,4), nieuw mobo(Asus P48Sx-x), wat meer hd ruimte (2 x 40 gig) en een nieuwe videokaart (Sapphire Radeon 9700) ingestopt. Nadat ik na installatie problemen ondervond met 3D spellen zoals Unreal Tournament en C&C Generals -die allemaal na enkele seconden leidden tot een spontane herstart van de pc-, ben ik eens wat op verschillende fora gaan rondkijken. Wat blijkt? AGP 8x terugzetten naar 4x lost alle problemen op. Dit maar gedaan nadat ik al gek was geworden van alle (echt alle) verschillende drivers die ik al had lopen proberen. Het schijnt een bekend probleem te zijn van deze mobo/videokaart combinatie. Nu doet alles het wel, maar echt leuk vind ik het natuurlijk niet; als AGP 8x kan wil het ook gebruiken. Nu beweerd Asus dat dit mobo juist wèl AGP 8x zou ondersteunen en ik wil natuurlijk het onderste uit de kan halen. Is er iemand die weet hoe dit op te lossen is?
Link naar reactie
Je kan kijken op de site van Asus voor een Bios update. www.asus.com.tw welkde driver gebruik je? Catalyst 3.4? heb je de FAQ al gelezen? http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=75962 AGP8x naar AGP4x helpt inderdaad. Het gemis van AGP8x is helemaal niet erg: [quote:3321331017="Videokaarten FAQ"][b:3321331017]* Wat is het verschil in snelheid tussen AGP 1x, 2x, 4x en 8x? [/b:3321331017] Op dit moment zijn er weinig games en andere toepassingen die AGP goed benutten (op 3D visualization/CAD software na), bij de huidige games heeft het zo goed als geen invloed of u nu AGP 8x of AGP 2x gebruikt. AGP 8x is dus zeker geen reden om uw pc up te graden met een AGP 8x moederbord en AGP8x videokaart. Test het maar eens met 3dmark2001se of AGP 2x wat uitmaakt met AGP 4x. Het verschil tussen beiden is hooguit een paar punten. Meer informatie betreffende deze vraag kunt u [url=http://www.anandtech.com/guides/viewfaq.html?i=64]hier[/url] lezen [/quote:3321331017]
Link naar reactie
Wellicht herinner je nog mijn topic over de ASUS P4[b:b2eb8e7af8]G[/b:b2eb8e7af8]8X-problemen met de RADEON 9700 pro (PC van een vriend) Meest gegeven advies ging idd over het terugzetten van AGP 8x naar 4x Andere adviezen ging over het disablen van fast-writes en het vervangen van de voeding. (300 watt aan de lichte kant) Ook hebben we maar de laatste bios geflashed Tot nu toe treedt het verschijnsel niet meer zo vaak op maar het is nog steeds niet helemaal weg. De zaak waar de pc is aangeschaft heeft aangeboden het mobo en de vga kaart om te ruilen (netjes) maar het blijft raar toch? Zou het een ASUS probleem zijn?
Link naar reactie
Slashhead had in het verleden toen AGP8x net uit was ook veel problemen met AGP8x met de radeon 9700 pro en de eerste AGP8x intel chipset moederborden. weet even niet meer welk merk moedeborden hij destijds had. Ik denk zelf dat het heel goed een moederbord issue kan zijn hoeft niet persé aan ASUS te liggen.
Link naar reactie
Hmm, toch het moederbord he? Dacht ik eigenlijk al. Vind ik toch wel fout van ASUS dat ze claimen dat ze 8x AGP ondersteunen. Volgens mij heeft het weinig negatieve gevolgen op je 3d benchmark (4135), dus ik laat het voorlopig maar zo. Misschien wachten op de volgende bios-flash. In ieder geval bedankt mensen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...