Ga naar inhoud

Wat voor instellingen?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben wat nieuw op dit gebied, maar heb een vraag over een Radeon 9700 Pro kaart. Wat voor instellingen is het beste? Of is dit voor elke game anders (even op gamesgebied blijven) Als voorbeeld heb ik het bekeken bij Medal of Honor, en met alles vol open haal ik net geen 100 fps, de benchmark score geeft in in een resolutie van 1024x768 een score van rond de 4600 (is dit goed??) Heb nu mijn instellingen op custom staan FSAA op 4 X Anisio op 8 X Vsync aan Trueform uit Dit zowel voor Open GL als Direct 3 D Het klinkt misschien raar, maar overklokken zou ik niet eens durven, maar staat dit een beetje normaal zo, of moet ik dit elke keer weer aanpassen?? Mijn system specs zijn P IV 3.06 GHz HT Moederbord is een Aopen AX4PER Chipset Intel 845 PE 512 MB DDR RAM 2700 120 GB hardisk ATI RADEON 9700 PRO 19" Samsung Syncmaster 957MB Hopelijk heeft iemand wat tips voor mij, want ik heb na de FAQ al heel wat topics bekeken, maar kan het niet allemaal volgen cq vinden Alvast bedankt
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie, Ja soms hoor je wel eens dat er mensen zijn die over de 100 fps gaan, dus dan denk je maar dat wil ik ook wel (eigenlijk nooit tevreden) Bij medal of honor bv, maakt het niet uit wat voor instellingen ik verander in het spel het blijft een gemiddelde van 91 fps met alles op hoog niveau (niet slecht hoor), maar kun je er dan nog meer uitpersen? Greetz
Link naar reactie
je instelling staan goed voor games, 100 fps is toch perfect als je de benchmark doet moet alles uit, anders kan je hem niet vergelijken met andere. wat was trouwens je score? en met welke 3dmark? [quote:cde49e7c3a]Het klinkt misschien raar, maar overklokken zou ik niet eens durven, maar staat dit een beetje normaal zo, of moet ik dit elke keer weer aanpassen?? [/quote:cde49e7c3a] dat iemand niet durft te overklokken hoor je vaker, ik zelf heb er nooit problemen mee gehad, en ik zal het ook niet doen als je het niet wilt, overklokken is en blijft een hobby, toch? dus dat moet juist leuk zijn. en over wat heb je het nou bij dat [i:cde49e7c3a]elke keer weer aanpassen?[/i:cde49e7c3a] bedoel je nou als je overklokt hebt dat je hem elke keer weer moet overklokken? als je dat bedoeld, dan is het antwoord NEE. elke keer als hij opstart heeft hij dat ergens onthouden, behalve als je in rivatuner (of iets anders) iets niet aanklikt, zodat hij met de gewone snelheden opstart
Link naar reactie
[quote:f89f923e6d="jackdegek"]als je er toch meer uit wil persen kun je bijvoorbeeld een andere driver proberen die wellicht wat meer performance uit de kaart haalt. Als je echt meer performance wilt zul je moeten overclocken. Ik gebruik zelf rage3dtweak.[/quote:f89f923e6d]nou ik wil zijn score wel eens zien met alle instellingen uit, want hij heeft niks over zijn score gezegt. en ik kan me ook niet voorstellen dat je ermee zit dat je "maar" 100 fps hebt, dat kan je namelijk helemaal niet zien :-?
Link naar reactie
[quote:725e78b8e0]Vsync aan [/quote:725e78b8e0] Dit betekend dat de framerate gelijk blijft aan de refreshrate. Als de Refreshrate dus op 85hrz staat, zal de FPS ook op max 85 staan. Die zal je dus eerst moeten uitzetten, anders geven je benches geen betrouwbaar resultaat. Ik raad je sowieso aan dit "uit" te zetten. Voor OC'en van je videokaart, raad ik je RivaTuner aan en het lezen van de FAQ. Ik weet niet of je de Computer Totaal leest, maar Slashhead heeft zich weer in de naad gewerkt om een leuk artikel te schrijven over het OC'en van je videokaart.
Link naar reactie
//Seahawk De settings die je nu hebt zijn prima voor jou systeem en videokaart. met die settings kan je alle games perfect spelen op 1024x768x32 met alle detail op max. Anisothropische filtering zou ik overigens op Performance zetten ipv Quality. er is namelijk haast geen grafische kwaliteits verschil tussen die 2 en wel performance verschil. [quote:d6b8b519fc="The Avenger"][quote:d6b8b519fc]Vsync aan [/quote:d6b8b519fc] Ik raad je sowieso aan dit "uit" te zetten. [/quote:d6b8b519fc] Daar ben ik het totaal niet mee eens. Vsync juist Altijd [b:d6b8b519fc]AAN[/b:d6b8b519fc] laten. tenzij je gaat benchmarken dan zet je hem uit. Als je Vsync aan laat blijft je beeld strak. als je hem uit hebt heb je kans op Tearing. dat lijkt op schokkend beeld terwijl je bijvoorbeeld wel 80fps of zo hebt. Tearing is lelijk. Vsync aan voorkomt dat. je merkt in games zo goed als geen verschil in performance als je het aan hebt staan.
Link naar reactie
[quote:722ac17d2a]Als je Vsync aan laat blijft je beeld strak. als je hem uit hebt heb je kans op Tearing. dat lijkt op schokkend beeld terwijl je bijvoorbeeld wel 80fps of zo hebt. [/quote:722ac17d2a] Daar heb ik dan: of nog nooit last van gehad, of ik heb het niet eens door. :P Mij is altijd gezegd dat ik het uit moet zetten, maar als jij het zegt, zal ik het eens een keer aan zetten. :wink: Het verklaart dan toch wel, dat zijn FPS niet boven de 100 uitkomt (als hij de refreshrate op 100 heeft staan)
Link naar reactie
Ok, dat waren weer een aantal goede reacties denk ik, dus zo gek staat het toch ook weer niet.De Benchmark score was op 1024X768 4700, maar ik moet me bij die benchmark 2003 nog aanmelden zodat ie mijn score kan bewaren!! Ik had idd al het een en ander gelezen over die tweak progjes, en ik zal eens een keer gaan proberen, echter heb je dan denk ik wel een goede koeling cq voeding nodig. Wel erg intressant om dit alles te lezen, je leert er toch weer wat mee, dus bedankt iedereen voor zover!!! Greetz
Link naar reactie
//The Avenger Je hoeft er ook geen last van te hebben, niet iedereen heeft er last van en ook niet elke game. maar Vsync aan is beter voor goed beeld. dat hij vast zit op 100fps is niet erg. 100fps is meer dan voldoende //Seahawk Die benchmark waar jij het overhebt is 3dmark '03 daarvan staan bij een aantal users de link in hun onderschrift
Link naar reactie
[quote:7c317e9750]//The Avenger Je hoeft er ook geen last van te hebben, niet iedereen heeft er last van en ook niet elke game. maar Vsync aan is beter voor goed beeld. dat hij vast zit op 100fps is niet erg. 100fps is meer dan voldoende [/quote:7c317e9750] Weet ik, maar hij vraagt waarom hij er niet bovenuit komt.
Link naar reactie
Over refreshrates gesproken, ik had begrepen uit de FAQ dat dat een probleem van XP was, maar na SP1 (die er overigens opstaat bij mij) zou dat probleem verholpen zijn, ook gebruik ik refreshlock, ook naar aanleiding van de FAQ, maar wat is eigenlijk de normale stand (op 60 Hz na dan), is dit 85 Hz? En als je de test via die benchmark doet, zie je in die eerste demo toch soms meer dan 250 Fps, en dan staat je scherm toch ook gewoon op de instelling die je zelf gegeven hebt bij mij was dat 85 Hz, en dan zie je dus ook dat hij meer Fps er uit perst!!, maar nogmaals, ik ben het een beetje aan het uitzoeken, en van Jullie kan ik nog wat leren!! dus als er nog leuke tips zijn houd ik mij aanbevolen. alvast bedankt!! Seahawk
Link naar reactie
Beste topicstarter (en eventuele andere lezers) Ik neem aan dat we er allemaal van uit gaan dat de fps ingame is gemeten (via console DUH) Het gaat over de game Medal Of honor!!! De fps is hier in game niet echt af te lezen. Tussen de 90 en 100 betekent waarschijnlijk dat je fps veel hoger is. hoger dan 99 geeft MOH niet aan. Hij gaat er zeker weten overheen alleen kan hij dit niet weergeven. ALs je fps op bv 97 staat betekent dit niet dat het ook echt 97 is. Het stukje tussen 90-100 is een heel ruime marge... (kan net zo goed 140 zijn) Maar misschien wisten jullie dit al wel! Grtz
Link naar reactie
[quote:11772362f8="Seahawk"]Over refreshrates gesproken, ik had begrepen uit de FAQ dat dat een probleem van XP was, maar na SP1 (die er overigens opstaat bij mij) zou dat probleem verholpen zijn, ook gebruik ik refreshlock, ook naar aanleiding van de FAQ, maar wat is eigenlijk de normale stand (op 60 Hz na dan), is dit 85 Hz? [/quote:11772362f8] 85hz is wel gebruikelijk. de meesten draaien default op 85hz. sommigen hoger anderen lager. het is wat je zelf prettig vind [quote:11772362f8]En als je de test via die benchmark doet,[/quote:11772362f8] Die benchmark!?!??!? welke? 3dmark 2001se? 3dmark '03? Unreal Tournament 2003 benchmark? Code creatures benchmark? Seashawk benchmark? Ik neem aan dat je 3dmark 2001se bedoeld.. maar zeg het dan ook. [quote:11772362f8]zie je in die eerste demo toch soms meer dan 250 Fps, en dan staat je scherm toch ook gewoon op de instelling die je zelf gegeven hebt bij mij was dat 85 Hz, en dan zie je dus ook dat hij meer Fps er uit perst!!, maar nogmaals, ik ben het een beetje aan het uitzoeken, en van Jullie kan ik nog wat leren!! dus als er nog leuke tips zijn houd ik mij aanbevolen. alvast bedankt!! Seahawk[/quote:11772362f8] 3dmark 2001se en '03 zetten automatisch je refresh rate op 60hz en als je deze gebruikt zet je vSync altijd uit. je FPS in 3dmark heeft weinig te maken met je desktop frequentie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...