Ga naar inhoud

Overklokken Hercules radeon 9500pro


Aanbevolen berichten

Ik heb nu een Hercules radeon 9500 pro, het bios is geflashd met het warp11 bios en de kaart word nu herkent als een radeon 9700. Hij draaid nu op 324/310 stabiel met een standaard koeling. mijn vraag is hoever kan ik gaan met deze kaart? Heeft iemand hem met de standaard koeling al hoger draaien? 3dmark2003 score 4103 :cry: ik wil meer.
Link naar reactie
Ik zie zo over het algemeen dat die Core een stukje hoger kan maar van de mem zou ik niet veel meer verwachten. Maar dit is extreem willekeurig. Kijk ook eens naar de ventilatie in je kast, wordt er genoeg warme lucht afgevoerd of zit er bijv. een PCI kaart in de weg? Draai anders eens met een open kast. Gebruik je de laatste (omega) drivers Catalysts 3.4? 4100 is trouwens best een aardige score...ik kom met mijn 9500PRO (standaard koeler) niet veel hoger, 4200 of zo (met Cat 3.2)als ik 'm echt push maar dan tweak ik ook de hele WinXP omgeving, CPU enz... 8)
Link naar reactie
[quote:79598a6a57="freggelj"]Ik heb nu een Hercules radeon 9500 pro, het bios is geflashd met het warp11 bios en de kaart word nu herkent als een radeon 9700. Hij draaid nu op 324/310 stabiel met een standaard koeling. mijn vraag is hoever kan ik gaan met deze kaart? Heeft iemand hem met de standaard koeling al hoger draaien? 3dmark2003 score 4103 :cry: ik wil meer.[/quote:79598a6a57] Ik weet niet precies hoe hoge totaalscore in 3DMARK'03 je zou moeten halen met een opgevoerde 9500 Pro. Wat ik wel weet is het volgende: Door de truuk met flashen en overklokken kan je je 9500 Pro zo'n 10% sneller maken. Qua snelheid is hij dan ongeveer gelijk aan een 9700 Pro. Echter het eindresultaat van een echte 9700 Pro zal hoger liggen aangezien deze een extra brede geheugenbus heeft. Voor 9700 Pro resultaten had je dus minimaal een 9700 moeten hebben. (Zie voor meer uitleg de laatste ComputerTotaal, Nr 6, Juni 2003 ).
Link naar reactie
[quote:7e0f398e02="Red Dragon"]//freggelj Geef je je zelf nu advies? zo lijkt het wel. je stelt een vraag in de topic en je geeft zelf een erg goed antwoord :D wat je daar zegt kan namelijk prima.[/quote:7e0f398e02] Ik geef geen antwoord op mijn vraag, mijn vraag is hoe ver kan je gaan met een standaard koeling en wat zijn de ervaringen met het overklokken van deze kaart. Wat ik aangeef is de mogelijkheden die je hebt om te overklokken, hoe dat moet wist ik natuurlijk al. ik ben alleen wat huiverig om verder omhoog te gaan, daar ik vrijwel door mijn geld heen zit en geen geld heb voor een nieuwe en ook niet terug wil naar mijn gf4mx
Link naar reactie
Over het algemeen wil de R300 Core die jij en ik hebben zelfs met de standaard cooler erg ver komen. 370 core is niet bijzonder (ik zelf haal 425 core maar heb geen standaard cooler) Zoals in de FAQ staat moet je gewoon stapje voor stapje overklokken tot je de grens hebt gevonden, je hoeft niet bang te wezen, voordat je het punt bereikt dat je de kaart beschadigd zit je al lang tegen andere grensen aan. zoals in de FAQ staat. Vaslopers en Artifacts. suc6 met Ocen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...