Ga naar inhoud

-= Nieuwe ATI Catalyst driver topic deel 2 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 164
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    165

HL2 (leaked source neem ik aan) heb ik niet, 3dmark 2003 zal ik wel even testen, ik heb nog niets raars gezien aan deze drivers. //HJS Dat monitor probleem is wel ernstig zeg.. Opvallend in die post: [i:45353010ae]At this time, the Dell leaked 3.9 drivers do NOT fix this problem. Neither do the Omega 3.9 leaked drivers.[/i:45353010ae] zet de cat 3.7 er wel weer op denk ik :( [edit] Ik zal een waarschuwing in de FAQ zetten en een link naar de oude Cat 3.7 drivers.[/edit]
Link naar reactie
Vreemd hoor... Ik heb echter wel gemerkt dat de nieuwe 3.8 catalyst drivers de refreshrate verhoogd hebben van 60 hz tot 85 (ik weet dat 60 heel laag is, maar ik zie het verschil echt niet tussen 60 en 85, ik zag het toevallig in configuratiescherm, heb het aan wat vrienden van me gevraagd, maar die zagen het verschil ook niet bij mijn monitor). Anywayz, weg met die rot 3.8's, ik ben het helemaal zat met die ondingen: Morrowind (niet dat ik het - veel - speelde, maar nu het niet meer kan, maakte ik er gelijk een wereldramp van natuurlijk toen ik ATI mailde), geen Neverwinter Nights: SoU (ook voorgedaan als wereldramp :D).
Link naar reactie
[quote:d982a0fadc]RESPONSE TO ALLEGED MONITOR FAILURE ISSUE We have spent a great deal of time trying to reproduce this problem and analyzing our driver code. There is nothing in our driver code that has changed since CAT 3.7 to CAT 3.8 that could possibly cause this behaviour. We believe that our drivers are not causing these alleged problems. We do not currently believe these stories are valid. We have already confirmed that of the nearly 100 OEM customer programs have asked for and received this driver, we have received no reports on any such problem from the OEMs. We have also run comprehensive QA tests on the driver before releasing it and have had no cases of failed monitors. Since we announced CATALYST 3.8 on October 8th, we have recorded hundreds of thousands of downloads, and thus far there have been absolutely no reports whatsoever to ATI's Customer Support department to report monitors failing. TECHNICAL REBUTTAL OF MONITOR FAILURE ALLEGATIONS ______________ There have been many posts in the forums discussing this issue, it seems it is a common theory, picked up from one place and keep being circulated. One such theory suggests the following: "Instead of reading the refresh rates from the PRIMARY display INF files, it is reading the SECONDARY display INF refresh rates." In XP and 2K, we don't have access to monitor INF information in our driver component that manages display capability. We have never used this monitor information for any purpose. We rely on EDID data or user override information to determine monitor capability. Even though the OS may use the monitor information to expose high refresh rate based on monitor INF content, the driver always restricts the actual refresh rate going to the monitor based on EDID or the user override. In essence, the user may be able to select from OS controlled monitor page (in advanced property pages) a high refresh rate but internally driver will restrict the refresh rate going to the monitor based on EDID information or user override information. If user set the override information incorrectly then incompatible signals would be sent to the monitor. In 9x, we can access monitor INF information but due to issues with how OS maps the INF to a monitor, we had disabled reading the monitor INF via registry. Unless someone deliberately changes the registry setting for this in 9x, they would not run into any monitor INF related issues. RESPONSE TO ALLEGED HARDWARE OVERHEATING ISSUE We have spent a great deal of time analyzing the temperatures due to the CATALYST 3.8 drivers. We do not under any circumstance see anything near a 10 degree Celsius increase in temperature (but we don't overclock our test cards either). We do see a slight increase in temperature in certain cases (3Dmark2003 Nature Scene for example). However any temperature increase is well within our safety range. Investigation continues and we are trying to determine why this change in temperature exits. At this point we are reproducing individual driver packages with code being checked in and measuring the temperature. However nothing shows the alleged increase in temperature. One independent website even tried to reproduce this issue, and found no measurable difference in temperature between CATALYST 3.7 and 3.8. Chris Hook PR Manager, Integrated and Mobile Products ATI Technologies Inc. [/quote:d982a0fadc]
Link naar reactie
niks marketing-truuk. Het zijn gewoon wat journalisten / web-pagina's met een hoog "Telegraaf/Prive"-gehalte die dit soort geruchten blindelings afdrukken zonder de bron te controleren. Net als de beruchte broodje aap-verhalen is het ook hier beslist een 'een kennis die een oom heeft waar de ex-vriendin een verhouding heeft met de zwager van de oom van iemand die dit probleem had. (met andere woorden : de bron is vrij vaag ... zo niet afwezig, waardoor de kans dat de meldingen over 'kapotte' monitors waarschijnlijk afkomstig zijn van een enkel geval. Let maar eens op hoe sommige nieuwsberichten op het web blijven circuleren ook nadat ze tegengesproken zijn. Ik vermoed zelf dat het niet meer/minder was dan iemand met een bagger monitor die het toevallig begaf na deze update. btw : de meeste monitors kennen toch zelf al een (hardware?) beveiliging tegen te hoge/lage refresh-rates ? Dus zelfs al zet de driver de refresh op 200 Hz ... dan nog zou de monitor zelf dit moeten afvangen. Zolang je zelf erbij blijft en het geen minuten laat duren moet dat toch zonder problemen kunnen ...
Link naar reactie
[quote:937443d5ef="hjs"][quote:937443d5ef="JaFO"]Weet je zeker dat je ega dat ook begrijpt RD ? ;)[/quote:937443d5ef] Zeker na de bestelling van vanmiddag :roll:[/quote:937443d5ef] Ach dat was maar een Asus Radeon 9800XT die is toch niet zo duur ;) //Jafo Mijn Ega begrijpt toch niet dat me monitor defect gaat door een driver, die denkt dat het door ouderdom komt ;) 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...