Ga naar inhoud

Geforce 4 MX overclocking


Aanbevolen berichten

Hello, ik wil weten of je je 3D kaart ook kunt overklokken zonder een programma te gebruiken (gewoon aan het ding zelf dus), of dat mogelijk is, wat je ervoor moet doen? of er ook proggramma's zijn waar je de hoeveelheid mb memory van je videokaart mee kan verhogen, ik heb nu 64, zou ik daar 70 van kunnen maken? EN JAH IK HEB DE FAQ GELEZEN 8)
Link naar reactie
Kaart overclocken, kan niet zonder programmaatje. Of je download er een of hij zit al op de CD-rom die je bij de kaart kreeg. En,... uhm,... er is geen programma waarmee je je memory van 64 naar 70 kunt zetten,... dat kan helemaal niet. :-? Ofewel,... dat is onmogelijk tenzij je op je kaart een extra chip gaat zitten solderen, en dan ook nog eens goed bent in programmeren om de originele drivers the cracken en aan te passen.
Link naar reactie
[quote:e1e7b7fb52="DNA4U"]Hello, ik wil weten of je je 3D kaart ook kunt overklokken zonder een programma te gebruiken (gewoon aan het ding zelf dus), of dat mogelijk is, wat je ervoor moet doen? of er ook proggramma's zijn waar je de hoeveelheid mb memory van je videokaart mee kan verhogen, ik heb nu 64, zou ik daar 70 van kunnen maken? [/quote:e1e7b7fb52] :lol: vooral die laatste zin is erg leuk... how the hell denk je een fysiek iets als geheugen te vergroten dan? je kan een kaart wel overclocken zonder proggie... je pakt dan een bios van de kaart, en voert hier overgeclockte waardes in, die zeker werken ( moeten wel haalbare waardes zijn, want anders heb je een probleem ) dan flash je de bios van de kaart, met de nieuwe bios, en de kaart zal altijd draaien op de ingevoerde waardes (meestal dan ) let wel op dat je kans loopt de kaart te mollen.. maar uhh, waarom niet met een proggie eigenlijk?
Link naar reactie
zoals al word aangegeven, Je kan van 1 liter water geen 2 liter water maken. en van 64mb ook geen 70mb. Verder kan je inderdaad je bios aanpassen. maar dan heb je dus nog steeds een programma nodig. je kan wel een Voltage modificatie aanbrengen op je kaart. echter dan klok je de kaart neit over maar bied je de mogelijkheid om de kaart met software nog verder over te klokken.
Link naar reactie
daarom.... was laatst nog iemand die van een 40 GB HD dmv een overclock er 60 GB ofzo van wou maken :lol: @ RD: naast het flashproggie (wat je eenmalig nodig bent) heb je naar mijn idee geen verder proggie meer nodig dan. aangezien de waardes dan vaststaan in de bios van de kaart draait ie dan zonder progsels op de opgegeven speeds...
Link naar reactie
[quote:906a214186="Red Dragon"]yeps. maar hij doelde op een tweak op de kaart zelf meende ik. die Bios flash truc heb ik zelf toch ook gedaan. ik heb een radeon 9700 met een 9700 pro bios. hij start automatisch met 325/310 zonder over te klokken.[/quote:906a214186] Leverde je dat btw nog winst op of was dat het enige verschil. Ik zit erook aan te denken om er de 9700PRO bios overheen te flashen.
Link naar reactie
[quote:14fcf0a745="royzwiers"]nu we het toch over een geforce 4 mx hebben heb ik wel een vraagje. ik heb een geforce mx-440 kan ik daar gewoon de bios van een geforce mx-460 op flashen. of is dat een beetje erg risicovol.[/quote:14fcf0a745] nee kan niet... je krijgt een foutmelding tijdens het flashen dat de biosrom niet overeen komt met de info op de kaart. maar goed ook, anders kan iemand een GF ti-4200 verkopen als een Ti-4600, en dat is niet de bedoeling... :wink: maar waarom die rom erop flashen dan??? of heb je toevallig ook zulke ideeen soms :wink: flashen is nooit risicovol, dus weet wat je doet, en anders gewoon niet doen...
Link naar reactie
[quote:697efca84e="diniz"][quote:697efca84e="Red Dragon"]yeps. maar hij doelde op een tweak op de kaart zelf meende ik. die Bios flash truc heb ik zelf toch ook gedaan. ik heb een radeon 9700 met een 9700 pro bios. hij start automatisch met 325/310 zonder over te klokken.[/quote:697efca84e] Leverde je dat btw nog winst op of was dat het enige verschil. Ik zit erook aan te denken om er de 9700PRO bios overheen te flashen.[/quote:697efca84e] Met de bios die ik heb kan je beter overklokken als je een Connect-3d of Club-3d Rasdeon 9700 of 9700 PRO hebt. zie FAQ Ik dacht dat jij een radeon 9500 had?
Link naar reactie
Laat even weten of het gelukt is. ik vraag me namelijk af of dat zomaar kan namelijk. een radeon 9500 flashen met een radeon 9700 pro bios. je hebt tenslotte een soft mod gedaan. volgensmij moet je voor een bios flash hardware matig je kaart modificeren. maar zeker weten doe ik het niet. vergeet niet je bios te saven.! (zie FAQ)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...