Ga naar inhoud

Hoe kan ik een videosignaal in spiegelbeeld weergeven ?


Aanbevolen berichten

Beste lezer(s), Ik heb een vraag waarop ik tot heden geen antwoord heb kunnen vinden. Wie wil mij hierbij helpen ? Hoe kan ik een video-signaal van een CCD cameramodule in spiegelbeeld weergeven op een monitor ? (zoals bijv. bij een achteruitrijcamera in een camper of vrachtauto) Bij voorbaat mijn dank !
Link naar reactie
Ik ga voor het gemak maar even uit dat het om spiegeling om de vertikale as gaat en niet om de horizontale as. Ik weet niet wat je precies wilt, maar neem een beamer en hang er een dun wit stuk papier voor. Kijk naar het papier in de richting van de beamer (papier dus tussen jou en de beamer) en je ziet het spiegelbeeld. Als je wat van electronica weet, kun je zelf wel een schermpje bouwen dat lijnen tekent van rechts naar links ipv omgekeerd. Anders met software en wat hardware. Sla een videolijn op en lees omgekeerd uit. Als je om de hor. as wilt spiegelen moet je een heel beeld inlezen en dat omgekeerd uitlezen. Beiden dus LIFO principe.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...