Ga naar inhoud

'Vissenkom' beeld


Aanbevolen berichten

Het volgende probleem heb ik reeds sinds aanschaf van mijn systeem. (specs: p4 2.66, Club3d 9700, Iiyama Vision Master Pro 1413, XP Pro). Soms krijg ik een 'vissenkom' beeld, hiermee bedoel ik dat de hoeken van mijn beeld circa 4 centimeter van de zijkanten af eindigen waardoor het beeld kromme randen krijgt. In een game kan ik dit oplossen door een [i:3768aadccd]andere[/i:3768aadccd] resolutie te kiezen dan de door mij standaard ingestelde resolutie (1024*768*32, 75hz) of, indien mogelijk, de ingame refresh rate aan te passen. Als ik éénmaal een vissenkomscherm heb gehad in een game en ik ga terug naar Xp dan bklijft het scherm fout, ik kan dit oplossen door de refreshrate aan te passen. Start ik de computer op en zet ik de monitor pas later aan dan krijg ik wederom een vissenkomscherm wat ik alleen maar wegkrijg door de pc opnieuwe op te starten in de juiste volgorde, de monitor eerst aan zetten dus. Zowel bij de originele, bijgeleverde drivers als bij de nu geinstalleerde drivers (versie 6.14.1.6292) heb ik dezelfde problemen dus daar ligt het dan niet aan volgens mij. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Link naar reactie
Als je eerst je PC aanzet en je monitor later, kan het gebeuren dat Windows je monitor niet herkent en dan een standaard monitor pakt. De bijbehorende refreshrate is dan iets van 60Hz en je zult je Iiyama hierop eenmalig moeten afregelen. Of het zo laten zodat je weet dat je de verkeerde refreshrate hebt. In principe moet je een monitor (eenmalig) afregelen voor iedere resolutie/refreshrate combinatie die je gebruikt, dat is althans mijn ervaring.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...