Ga naar inhoud

monitor problemen


Aanbevolen berichten

Sinds bijna een jaar heb ik een nieuwe pc, Athlon 1500+, 256 DDR, Asus a7v266-c (zelf samengesteld) met Geforce 4ti 4200 In eerste instantie had ik daarom een LG Studioworks 72M op aangesloten. Dit ging een poosje goed, maar begin dit jaar kreeg ik problemen. Af en toe ging het scherm aan en uit (voor 1 sec ongeveer). Je hoorde dan zo´n ´tikje´ (lijkt een beetje op een gespannen brede elastiek) Langzamerhand gebeurde dit steeds vaker, totdat op een gegeven moment het scherm niet meer terugkwam. Daarnaast kwam uit de monitor een raar electronisch luchtje als er stroom op stond. Ik dacht eerst dat ie misschien doorgebrand was, maar zo lang had ik m ook niet aanstaan steeds (wel dagelijks). Monitor was 3 jaar oud. Toen heb ik maar snel voor 15 euro een nieuwe 17 inch op de kop getikt (oude Fujitsu via mn school) Werkte perfect, maar je raad het al, na een poosje begon deze ook te knipperen. En gisteren deed ik de ontdekking dat ook deze monitor het loodje had gelegd (dwz. ik kan m wel aanzetten, maar het beeld blijft zwart, lichtje wordt wel groen) Nu vraag ik mij dus af waar dit precies aan kan liggen. Hoe zou het kunnen komen dat mijn monitoren zijn gaan "knipperen". Kan dit misschien ook te maken hebben met mijn videokaart? Ik dacht eerst aan doorbranden, maar zou het ook aan aarding van de stopcontacten kunnen liggen? (die van mij zijn dat namelijk niet). Met mijn vorige pc (een celeron 633) had ik geen problemen, daar zat ook die LG op, maar die krijg zijn stroom uit de voeding van de pc en zat dus niet gelijk op het lichtnet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Link naar reactie
[quote:fc99b9c344="jweijde"]Met mijn vorige pc (een celeron 633) had ik geen problemen, daar zat ook die LG op, maar die krijg zijn stroom uit de voeding van de pc en zat dus niet gelijk op het lichtnet.[/quote:fc99b9c344]Dat maakt niet uit, dat is gewoon een doorlussing van de 230V. Ik veronderstel dat je monitoren het ook niet meer doen op een andere PC. Heb je misschien te hoge refresh rates ingesteld? Als je monitoren daar niet tegen beveiligd zijn (hedendaagse monitoren zijn dat wel) kun je de electronica opblazen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...