Ga naar inhoud

wel of niet doen?


Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een ASUS GF4 Ti4200 videokaart, nu heb ik eigenlijk mijn zinnen gezet op een Radeon 9700 (eventueel een pro versie) gezet. Ik speel vrij veel 3D spellen zoals IGI2, Vietcong en straks (begin al zowat te kwijlen) Colin Mcrae Rally 3. Is het zinvol om zo'n videokaart aan te schaffen of kan ik beter een jaartje wachten en kopen wat er dan is? Maw een beetje geld verspilling als ik nu een Radeon 9700 aanschaf, terwijl die Ti4200 het nog makkelijk aankan. Alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:a482d85d14="KoRn"] Maw een beetje geld verspilling als ik nu een Radeon 9700 aanschaf, terwijl die Ti4200 het nog makkelijk aankan. Alvast bedankt [/quote:a482d85d14] :roll: volgens mij heb je het antwoord al zelf gegeven, met die geforce kan je voorlopig nog wel door, vind ik tenminste. maar als jij vind dat je een nieuwe videokaart nodig hebt, dan koop je een nieuwe. vind het een beetje :roll: en als je zometeen colin mcrae rally 3 hebt, kan je altijd nog kijken of alles soepel loopt en dan beslissen of je een andere videokaart wil
Link naar reactie
Als je er geld voor hebt zou ik het doen. ik ben ook van een ti 4400 naar een radeon 9700 gegaan. je kan met een radeon 9700 alle games op de hoogste stand spelen met beeldverbeterende fucntie's zoals Aniso thropische filtering en Anti-aliasing. ALs je niets geeft om Aniso thropische filtering en Anti-aliasing. dan heb je voldoende aan een ti 4200.
Link naar reactie
Zou die kaart wel eens een weekje uit willen proberen, kijken wat het verschil is. Maar ja ken niemand met zo'n kaart. En ZIV15 heeft misschien ook wel gelijk, laat ik eerst eens afwachten tot juni wanneer ik bijv. CM Rally 3 heb. Kan ik altijd nog beslissen of ik die Ti4200 zal vervangen. Maar iig bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
Bij grafische kaarten is het goed altijd 1 generatie over te slaan. Want applicaties en spellen letten er natuurlijk wel op dat ze een groot publiek aanspreken. Niet iedereen heeft dus een 9700 of hoger erin zitten! Dus jou GF4Ti blijft gegarandeerd dit hele jaar nog goed genoeg om alle spellen te kunnen spelen! Misschien dat je DOOM III niet op de hoogste res kunt,... maar ik betwijfel of mijn 9700Pro dat ook kan :P Ik ben nu van een GF3Pro naar een 9700Pro overgestapt. De GF FX, 9800 en 9900 sla ik dus over en koop waarschijnlijk pas weer de volgende serie!
Link naar reactie
[quote:36772f18dd="KoRn"]Nou ik weet genoeg, ik wacht nog wel ff. Zoals Red Dragon zei: ik geef niks om Aniso en Anti-Alaising, want dat staat toch niet aan. En Juggernaut heeft me over de streep getrokken. Mijn vrouw zal je wel dankbaar zijn :wink:[/quote:36772f18dd] Zeker bij een spel als CM 3 zal fsaa en aniso veel moois kunnen doen. met fsaa zijn de lijnen van de auto en de hekken en strepen op de weg strakker en rechter, en met AF is het detail iets verder weg veel beter. Maar ja, ik zou wel gewoon wachten om te kijken hoe je gf4 het doet. En de R9700 is natuurlijk alweer een wat ouder kaartje, deze week komt de nv35 en ati zal er vast wel een antwoord op hebben, kun je beter voor de FX 5900 of de Radeon 9900 gaan (beide de non ultra\pro versies)
Link naar reactie
[quote:cd80e9c5c5="hjs"]Maar ja, ik zou wel gewoon wachten om te kijken hoe je gf4 het doet. En de R9700 is natuurlijk alweer een wat ouder kaartje, deze week komt de nv35 en ati zal er vast wel een antwoord op hebben, kun je beter voor de FX 5900 of de Radeon 9900 gaan (beide de non ultra\pro versies)[/quote:cd80e9c5c5] Radeon moet eerst de 9800Pro met 256mb geheugen nog uitbrengen, dit wordt waarschijnlijk de concurrent van de FX5900 :wink:
Link naar reactie
[quote:c9d1daa30b="drverheaven"]ATI ships Radeon 9800 Pro 256 card Posted on Monday, May 12, 2003 at 12:32 PM by Dom - View Article Comments THE GRAPHICS BATTLE is keeping an entire army of spinners gainwardly employed, and the latest in the salvo of releases comes from Canadian firm ATI. The firm said it's shipping its 256MB DDR-2 9800 Pro in limited quantities to OEMs, online, and to retail customers. The memory gives, ATI claims, cinematic rendering on their PCs, and increases performance while preserving image quality. It will cost $499. ATI claims it was first to support DirectX 9.0 and OpenGL 2.0, and maintains it is the only graphics chip firm to give eight dedicated pipelines of rendering. Later today it will be Nvidia's turn. And we're sure that it and ATI will be slogging it out at the E3 conference which starts in LA tomorrow. Like cuckoo clocks, expect the NDAs to start bursting any time soon. [/quote:c9d1daa30b] ;)
Link naar reactie
[quote:98e6674ef6="KoRn"]Nou ik weet genoeg, ik wacht nog wel ff. Zoals Red Dragon zei: ik geef niks om Aniso en Anti-Alaising, want dat staat toch niet aan. En Juggernaut heeft me over de streep getrokken. Mijn vrouw zal je wel dankbaar zijn :wink:[/quote:98e6674ef6] Trouwens,... je kunt hem altijd een beetje overclocken,... niet echt moeilijk. Zoek eerst wel wat info :wink:
Link naar reactie
Ik heb de kaart iets overgeklokt, hij doet het ook nog goed, daar licht het niet aan. Maar mijn bedoeling was eigenlijk de Radeon9700 in deze pc te douwen, en de T14200 in mijn andere pc. Dat is een Athlon 1400, met een GF2 GTS kaart erin, 256 mb pc2100. Plus het feit dat ik niet al teveel geld eraan kwijt wil. Vind ca. €250,= eigenlijk meer dan genoeg voor een videokaart.
Link naar reactie
dan ligt het er nog aan of je 2 pc's wilt waar je goed de nieuwste spelletjes op kan spelen, maar wie heeft er nou 2 pc's nodig waar je op allebei goed de nieuwste spelletjes kan spelen. oja wij (ik en me vader) :lol: . maar het is natuurlijk onzin om een ti 4200 erin tedoen terwijl je er alleen wat tekst op typt of wat je er dan ook op doet
Link naar reactie
Daar heb je hem ook GIV15, alleen in dit geval ben ik de vader, en heb ik nog een freak (maar iemand van 12 :wink: ) hier in huis wonen. Mijn pc staat op zolder, de andere in de kamer, de Athlon 1400 dus. Voor mij een voordeel, voor hem een nadeel, hij zit namelijk liever niet alleen op zolder...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...