Ga naar inhoud

Videokaart voor mijn systeem!


Aanbevolen berichten

Ik weet dat ik lastig ben maar ik wil toch ff een persoonlijk advies. Op dit forum heb ik gezien dat ATI 9500 Pro gewoon beter is dan GF 4 Ti 4200 128 MB. Toch wil ik eigenlijk de laatste kopen, omdat deze goedkoper is en ik niet een echte gamefreak ben. Ook heb ik hier gelezen dat de ATI meer van je voeding vraagt dan de GF. Ik denk dat Dixons er gewoon een simpele voeding in heeft geplaatst en dat de ATI dus minder geschikt zal zijn. Als ik dan een GF koop maakt het dan uit welke? Ik heb een AOpen moederbord dus is het niet het verstandigste een AOpen te kopen? Of maakt dit nix uit? Er zijn best grote prijsverschillen. In zo'n "frames per second" tabel heb ik gezien dat een GF4 Ti 4200 8x ook weer beter presteert, dan een gewone (zonder die 8x). De AOpen Aeolus Ti4200S 8X 128MB (GeForce4 Ti4200-8X) is €180 op de pricewatch. de Leadtek WinFast A280 LE TD 128MB (GeForce4 Ti4200-8X) €129 scheelt best veel en Leadtek is een goed merk heb ik gelezen!! Wat moet ik doen? Is de ATI het waard (hij is tenslotte duurder) en is mijn PC wel geschikt voor zowel de ATI als de GF Ik heb AMD XP 2000+, 256 MB, 40 GB en een AOpen Moederbord. Het is zo'n Sky van Dixons. nu met een kut kaart GF 2 MX 100/200 32 MB :-(
Link naar reactie
je hoeft niet het zelfde merk te nemen als je moederbord, dat maakt niks uit. ook lees ik vaak dat de 8x agp helemaal niet zoveel sneller is. ik zou in dit geval ook de geforce 4 ti 4200 hebben gekocht, omdat je toch niet zo'n gamefreak bent, tenminste dat zeg je. welk merk je neemt maakt niet zoveel uit, die Leadtek is goed. ik weet niet of je andere voeding nodig hebt, omdat je er niet bij zet wat voor voeding het is en hoeveel watt
Link naar reactie
Precies AGP8x maakt niets uit (lees de FAQ maar even erop na). De ATI kaart is zijn geld zeker waard. de Ati Radeon 9500 vreet minder stroom dan de r9700 versie. Ik zou voor een radeon 9600 pro of een 9500 pro gaan. dat ligt aan je budget natuurlijk. De ATI kaart is een betere keuze dan de ti 4200 op dit moment. als je perse voor een ti 4200 wilt gaan is de Leadtek inderdaad een goeie keuze. snel en niet duur. ik weet niet waar die LE voor staat (meestal Light Edition) dus kijk even op www.leadtek.nl of die kaart niet een stuk langzamer is dan een normale ti 4200. vooralsnog zou ik echter voor een ATI radeon 9500 pro gaan.
Link naar reactie
[quote:9a4d0a70bc="Jaap99"]nu met een kut kaart :-([/quote:9a4d0a70bc] :wink: leuk kaartje dus... maarre: ATI biedt gewoon meer; zeker met het oog op de toekomstige toepassingen op 3D gebied (DX 9); ik blijf er verder ook bij dat de beeldkwaliteit van ATI op een hoger niveau ligt. Zeker als je geen game-fanaat bent is een kaart uit de 9500 serie (of hoger) in mijn ogen absoluut aan te raden; hoeft niet eens een "pro" in jouw geval maar meerprijs is in verhouding tot de extra specs gering. Dat met die voedingen weet je nooit tevoren, gaat in de meeste gevallen gewoon goed, je ziet hier alleen de problemen
Link naar reactie
De ati radeon 9500 pro 128 MB kost ong. 190 euro, de geforceti4200 128 MB kost ong. 130 euro en een geforce4MX440 64MB kost ong. 45 euro. Als je niet vaak games speelt kun je lijkt me net zo goed een geforce4MX440 er in zetten. Dan ben je ong. 50 euro kwijt (incl. verzendkosten) en die kaart is nog iets van 3-4 keer zo snel als een geforce2mx200. Ik heb zo'n kaart in m'n computer zitten (duron1100) en hij werkt goed, alleen splintercell schokt. Van de rest van het geld kun je dan over een jaar een nieuwe videokaart kopen. Voordeel van de ati-radeon is voornamelijk dat je er 'anti-aliasing' mee hebt op een fatsoenlijke snelheid maar als je niet zo vaak games speelt heb je daar ook niet zoveel aan. En de ati radeon heeft directx9 ondersteuning maar of dat wat uit maakt weet ik niet. Als je niet zovaak games speelt vind ik het niet zinvol om dan een hele dure radeon 9500 te gaan kopen.
Link naar reactie
Een Leadtek dus, maar welke. Op de pricewatch staan de volgende: Leadtek WinFast A250 LE 128MB ViVo (GeForce4 Ti4200) € 131,- Leadtek WinFast A250 LE 128MB (GeForce4 Ti4200) € 135,- Leadtek WinFast A280 LE TD 128MB (GeForce4 Ti4200-8X) € 129,- Leadtek WinFast A280 LE TD MyVIVO 128MB (GeForce4 Ti4200-8X) €139 Kleine prijsverschillen dus. De bovenste heeft ViVo en de onderste heeft MyVIVO en de onderste 2 hebben ook 8x AGP. Welke is de beste? Op de site van Leadtek wordt ik niet veel wijzer!
Link naar reactie
[quote:7c6a5e31b0="royzwiers"]dat lijkt me duidelijk rd hij zegt toch dat hij geen game fanaat is en dan ga je niet 60 euro uitgeven voor iets wat je toch niet gebruikt[/quote:7c6a5e31b0] Dan kun je net zo goed je huidige kaart houden toch? Een TI 4200 hoef je je niet voor te schamen maar een Radeon kan gewoon meer en is een kaart die de techniek voor de toekomstige toepassingen bezit.
Link naar reactie
[quote:3044512105="Ochem@n"] Dan kun je net zo goed je huidige kaart houden toch? [/quote:3044512105] Nou nee, want op een geforce2mx200 draait geen enkel modern spel nog fatsoenlijk. [quote:3044512105]Een TI 4200 hoef je je niet voor te schamen maar een Radeon kan gewoon meer en is een kaart die de techniek voor de toekomstige toepassingen bezit.[/quote:3044512105] Ja, maar je gaat toch geen 60 euro uitgeven voor features waar je niet veel aan hebt als je geen gamefreak bent? Een geforce4ti4200 is een prima kaart, de radeon is beter natuurlijk maar of je daar 60 euro meer voor uit zou moeten geven, alleen maar omdat je af en toe een spelletje doet en je niet drukt maakt om de mooiste graphics (FSAA en anisotropic) en de nieuwste features dan kun je net zo goed een geforce4ti4200 kopen. Die is niet veel langzamer dan een radeon 9500 pro als je FSAA niet gebruikt en of je je druk moet maken om directx9 weet ik niet omdat ik niet weet wanneer er games op de markt komen die dat vereisen. Directx9 zou misschien een reden kunnen zijn om een videokaart te kopen die dat ondersteund maar de extra snelheid van de ati radeon is het wat dat betreft niet. Op mijn duron1100 met een geforce4mx440 kan ik in elk geval de meeste games fatsoenlijk spelen op 1024x768. Alleen splintercell werkt maar op 640x480 of 800x600 en dan niet helemaal vloeiend.
Link naar reactie
Dat hij geen gamer was was mij ontgaan, aangezien hij een ti 4200 wil wat mijn inziens een gamer kaart is. Omdat je geen gamer bent zou ik voor een radeon 9000, 9100 of 9200 met 64mb gaan. prima kaart. goedkoop, snel genoeg, directx 8.1, scherp in 2d (scherper dan een GeForce 4 mx). de ti 4200 is zonde van je geld als je geen games speelt. een radeon 9000 64mb heb je al voor minder dan 100 Euro.
Link naar reactie
Ik ben wel een gamer maar geen freak. Ik bedoelde met freak dat je het echt nastreeft om het beste beeld te hebben. Hoogst mogelijke resolutie, Directx9,FSAA en zo. Ik speel wel games. Een GF4 Ti4200 is voor mij al erg goed. Iemand die ik ken heeft met een gelijk systeem een GF2 Ti 64 MB en die kan echt alles nog gamen op 1024x768!! Dus een GF4 is echt goed, maar welke moet ik nou kopen van de 4?? BVD.
Link naar reactie
Ik snap die struisvogel politiek eigenlijk niet helemaal. Die radeon is een vele malen betere kaart, dus als je hier vraagt welke je moet kiezen dan zeggen we hier die radeon. Dus als je nu een kaart koopt omdat je vrienden die hebben zie ik het nut er niet van in om het hier te vragen. Wees niet dom luister naar RedDragon!
Link naar reactie
[quote:d03f92e874="Red Dragon"]Dat hij geen gamer was was mij ontgaan, aangezien hij een ti 4200 wil wat mijn inziens een gamer kaart is. Omdat je geen gamer bent zou ik voor een radeon 9000, 9100 of 9200 met 64mb gaan. prima kaart. goedkoop, snel genoeg, directx 8.1, scherp in 2d (scherper dan een GeForce 4 mx). de ti 4200 is zonde van je geld als je geen games speelt. een radeon 9000 64mb heb je al voor minder dan 100 Euro.[/quote:d03f92e874] Als je die redenatie aanhoudt kun je net zo goed een geforce4mx440 kopen van 45 euro. Die doen het ook prima: mijn computer heeft een geforce4mx op een eizo F56 flexscan monitor en geeft prima beeld tot 1280x1024 bij 75 Hz. Hogere resolutie kan ik niet testen want dat kan de monitor niet aan. Maar ik zou voor de geforce4ti4200 gaan en dan wel de goedkoopste. Hier is een site met benchmarks: http://www6.tomshardware.com/graphic/20030120/vgacharts-02.html Volgens die site maakt het dus niet veel uit of je een geforce4ti4200 met 8x agp neemt of zonder 8x agp.
Link naar reactie
[quote:1e1d5d471d="computerbacterie"][quote:1e1d5d471d="Red Dragon"]Dat hij geen gamer was was mij ontgaan, aangezien hij een ti 4200 wil wat mijn inziens een gamer kaart is. Omdat je geen gamer bent zou ik voor een radeon 9000, 9100 of 9200 met 64mb gaan. prima kaart. goedkoop, snel genoeg, directx 8.1, scherp in 2d (scherper dan een GeForce 4 mx). de ti 4200 is zonde van je geld als je geen games speelt. een radeon 9000 64mb heb je al voor minder dan 100 Euro.[/quote:1e1d5d471d] Als je die redenatie aanhoudt kun je net zo goed een geforce4mx440 kopen van 45 euro. Die doen het ook prima: mijn computer heeft een geforce4mx op een eizo F56 flexscan monitor en geeft prima beeld tot 1280x1024 bij 75 Hz. Hogere resolutie kan ik niet testen want dat kan de monitor niet aan. Maar ik zou voor de geforce4ti4200 gaan en dan wel de goedkoopste. Hier is een site met benchmarks: http://www6.tomshardware.com/graphic/20030120/vgacharts-02.html Volgens die site maakt het dus niet veel uit of je een geforce4ti4200 met 8x agp neemt of zonder 8x agp.[/quote:1e1d5d471d] Zoals idd ook al in de FAQ staat jah :wink: Als hij geen RADEON wil omdat hij die 40euro in de zak wil houden moet hij dat toch zelf weten. Zijn voorkeur gaat uit naar de kaarten die hierboven ergens staan. Dan zijn wij er toch voor om hem te helpen met die keuze.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...