Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Mijn configuratie: Kast: AOpen HQ08 bigtower Voeding: Q-Tec 450W Dualfan Gold CPU: AMD Athlon XP 2600+ (FSB333) Boxed MB: Asus A7V8X (RAID) (geupdate t/m BIOS v1011) RAM: 512MB PC333 HDD1: Maxtor 80GB 7200rpm HDD2: Seagate 20GB 5400rpm CDRW: Plextor 24x10x40 (intern) DVD: Lite-On 16x48 (intern) VGA: Asus V9280TD GeForce4 Ti4200 (128MB, 8X AGP) Sound: Creative Soundblaster Audigy 2 Platinum (intern) Casefans: 2x Coolermaster SAF-B82 (80x80). Operating System: Windows XP Professional (NL,OEM) + SP.1 Asus V9280-driver v43.45A DirectX 8.0 (build 810) problemen: - Beeld loopt vast tijdens Quake3, Unreal Tournament en Grand Prix 4 en andere 3D-spellen. Rebooten is de enige mogelijkheid. Na vastlopen is na reboot mijn toetsenbord en muis niet benaderbaar meer, waardoor mijn hele systeem zit. Moet dan weer rebooten. - In Office en andere 2D applicaties doet het systeem het gewoon goed. Testen: 3DMark 2001 SE: 8944 PCMark 2002: CPU: 4887, Mem: 3370, HDD: 1075 CPUCool: Temp1 : 29.0 graden Temp2 : 50.5 graden Temp3 : 14.5 graden Temp Sens 0: 35.0 graden Asus Probe: Mainboard : 28.0 graden CPU : 35.0 graden CPUfan : 4017 rpm +12V : 12,256 +5.V : 4,972 +3.3V : 3,36 VCore : 1,76 Waar ligt het probleem en hoe kan ik het oplossen ?
Link naar reactie
Hallo! Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als pcmania. Mijn computer loopt vast, en dan voornamelijk tijdens het spelen van spellen die onder OpenGL draaien zoals Medal of Honor, Jedi Knight, Unreal etc... Dit zijn mijn specs: [i:cc883ca519] -AMD Athlon 2100+ -Asus V8440 Geforce 4 4400 128 meg -512 MB DDR, 333 mhz -133 mhz FSB -80 Gig Maxtor Harddisk -Gigabyte 7VRXP Moederbord -SB Audigy Player -Realtek netwerkkaart -4x USB 2.0, 2x USB 1.0 -Lite On DVD speler -Win XP Professional[/i:cc883ca519] Ik heb uiteraard al van alles geprobeerd, waaronder het installeren van Directx 9.0a, 2 verschillende Nvidia drivers en een Videodriver van Asus, VIA 4 in 1 prijzenpakket, uitschakelen van fastwrite zoals hierboven staat, etc etc. Ik gok dat het probleem zit in de toewijzing van een IRQ, mede vanwege het feit dat het systeem echt finaal vast loopt en ik mijn pc moet rebooten en al helemaal vanwege het feit dat ik af en toe een blauw scherm scherm krijg met daarin het foutbericht IRQ NOT LESS OR EQUAL. Heeft iemand suggesties, of weet iemand misschien precies uit te leggen hoe je aan je IRQ toewijzingen kunt sleutelen? Mijn videokaart gebruikt trouwens IRQ 16. Alvast bedankt! P.s: Het probleem is trouwens al een tijdje geleden ontstaan: daarna nogmaals XP geinstalleerd, maar dit haalde dus niks uit :cry:
Link naar reactie
[i:078984227f]IRQ NOT LESS OR EQUAL. [/i:078984227f] is een erg vervelend probleem. DIt krijg je inderdaad als je een IRQ word gebruikt door 2 apperaten die dat niet zo'n goed idee vinden in windowsXP. Soms wil het helpen als je de slaapstand in je bios uitschakeld (ACPI). en je ACPI in windows op standaard zet. ik moet zegen dat dit niet aan te raden is omdat je je windows behoorlijk om zeep kan helpen. een nieuwe windowsXP install wil soms ook helpen tegen het IRQ NOT LESS OR EQUAL. probleem
Link naar reactie
Ik heb het zelf ook gehad en met google gezocht naar: IRQ NOT LESS OR EQUAL toen kwam ik met die 2 oplossingen. eerst dat slaapstand verhaal toegepast. dat werkte wel maar ik vond het allemaal niet zo lekker gaan. een herinstall werkte bij mij ook. zoek ook eens met www.google.nl met de zoek opdracht: "IRQ NOT LESS OR EQUAL" misschien vind jij nog een 3e oplossing.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...