Ga naar inhoud

Windows 2000 zonder videokaart


Aanbevolen berichten

onmogelijk, de pc moet opstarten met videokaart. zonder videokaart kan een pc niet opstarten. regel een simpel 2e hands pci videokaartje of zo. of een oboard videokaart. Als je een moederbord hebt met een Onboard videokaart kan je natuurlijk wel osptarten zonder insteek videokaart.
Link naar reactie
[quote:c01a9012a2="computer_nerdo"]waar sluit je eigenlijk je monitor op aan als je geen video-kaart hebt? :-?[/quote:c01a9012a2] :roll: zucht.. Simpel toch, die sluit hij niet aan :roll: Hij wil een server zonder videokaart. dus ook zonder monitor. Het leven is best ingewikkeld he CN ;)
Link naar reactie
Als je nu eerst W2K opstart met videokaart, dan in de Apparaat Beheer de videokaart disabled, dan zet je W2K weer uit, verwijder je de videokaart fysiek en zet je de boel weer aan. Misschien werkt het (denk het niet maar je weet maar nooit). Als je niet wilt dat ook maar iemand die server kan bereiken anders dan over het netwerk kun je hem beter [b:bcd80ed7cc]met[/b:bcd80ed7cc] videokaart inmetselen in de muur :lol: :o .
Link naar reactie
Hoi allemaal Ik zal jullie nog wat uitleg geven (ik probeer samen met Greyhound om dit voor elkaar te krijgen.) 1. De foutmelding die er gegeven wordt is dat de video driver niet gestart kan worden (stop 0x000000b4). Deze foutmelding van windows kan je weliswaar niet zien als je zonder videokaart start, maar als je daarna met start kan je in de eventlog bij errors de fourmelding nalezen. 2. Helaas kan je in apparaatbeheer de videokaart als een van de weinige onderdelen niet disabelen. Ik heb ook nog geprobeerd om de videokaart te verwijderen in de instellingen, maar dan werkt het ook niet. 3. het voordeel van zonder videokaart starten is dat de pc heel erg compact kan worden om als mp3 speler te dienen. het is dan gewoon het bordje, processor, geheugen en harddisk. Alleen de voeding is nog wat groot... :( Voor de bediening als stand-alone heb ik nog plannen, als je helemaal niets kan zien is dat idd wel lastig (maar ik wil t wel zonder monitor). Verder kan ik het pctje met de on-board netwerkkaart bedienen. 4. Bordjes kunnen wel degelijk zonder videokaart starten hoor (misschien niet alle), ik heb een server staan die als router dienst doet (linux distributie) en daar hoor je het bordje vrolijk piepen als-ie aangaat. Maar hij start na het piepen gewoon op en hij werkt prima. Als je t niet gelooft mag je komen kijken! :D Tip als je het voor je eigen bordje wil proberen: kijk naar de instelling 'halt on error', zet die op no error. Ik dacht aan een fake video driver of zo, die in feite niets op het scherm zet maar daar gewoon een gedeelte van het geheugen voor gebruikt of zo. Maar daar heb ik nog niets over gevonden. In ieder geval al iedereen bedankt voor het meedenken! Heinz
Link naar reactie
Ik ben inderdaad al bezig met linux, dat moet wel gaan werken. En ik stond voor de keuze om inderdaad een bordje te kopen met alles on-board, maar dan zit je vanwege de videokaart aan de de VIA KM 266 chipset vast en die is al verouderd. (nForce2 met onboard video had wel gekund, maar die vind ik veel te duur voor een server). Dus is het de ECS L7S7A2 geworden, met 19x30,8 cm toch nog klein en met een moderne chipset.
Link naar reactie
[quote:44fd36694d="Red Dragon"]ECS heeft ook moederborden met videokaart on-board. en een sis chipset. ze hebben zelfs een moederbord met een Duron 1400+ onboard.[/quote:44fd36694d] Klopt, maar dan zit je vaak aan een aantal beperkingen als: - alleen SDRAM - maximaal 266 Mhz FSB - geen AGP slot. En een CPU socket vind ik toch handiger dan een vaste CPU.
Link naar reactie
Als ik het goed heb begrepen moet die server als MP3 server dienen. wat moet je dan met meer dan 266fsb? wat moet je dan met DDR geheugen? wat moet je dan met een AGP slot? je wilt niet eens een videokaart. je spreekt jezelf wel tegen. Wat moet die server allemaal gaan doen dan dat je niet genoeg hebt aan een Duron 1400 + 512sdram en 200mhz fsb?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...