Ga naar inhoud

bios van radeon 9500pro niet te flashen? (connect3d)


Aanbevolen berichten

Ik heb net een neiuwe radeon 9500pro van connect3d in mijn systeem ziten. ik wil deze gaan overclokken en moet daarvoor het bios flashen met een warp11 bios. Nou is het vreemde dat als ik het oude bios wil saven ik een melding krijg dat er geen ati device aanwezig is. Bij het opstarten van de pc ben ik gewend dat er als eerste een schermpje verschijnt met videokaart gegevens. (dat was bij Nvidia zo en dit is mij eerste ATI) maar ook dit zie ik niet. mijn specs: Athlon XP 2400+ 512mb kingston pc2700 ram cas2.5 asus a7v8x+lan+sound (333mhz support) connect 3d Radeon 9500pro 128mb Infineon ram (ofzo)
Link naar reactie
nee ik heb flashrom gebruikt, maar ik ga het met ati flash proberen. Wat is de beste menier om te overclocken? gewoon met atiflash een dump van mijn huidige bios maken en vervolgens die aanpassen met radedit en dan weer terugschrijven? Of is dit niet mogelijk? ik zou graag wat duidelijk nederlandstalige uitleg hebben.
Link naar reactie
Met atiflash moet je zorgen dan je je huidige bios saved, als er iets mis gaat kan je deze er altijd weer terug opzetten. Maak een Bootable disk en zet daar bij zowel atiflash als je nieuwe bios op. Start je computer opnieuw op en run in msdos Atiflash. Nu zie je verschillende commando's (saven van huidige bios etc.). Save nu eerst je huidige bios door het commando "ATIFLASH -s 0 backup.bin" in te typen. Hierna moet je je Bios overschrijven met de bios die je bij je floppy erop hebt gezet. Doe dit door het commando: Atiflash -f -p 0 ....... Op de puntjes moet dan de naam van jouw bios komen te staan. Als het goed is flashed tie hem dan en is het gelukt. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...