Ga naar inhoud

Geluid kraakt tijdens spellen in 3d mode.


Aanbevolen berichten

Elke keer als ik een spel speel in een 3d modus, gaat het geluid kraken en gaat het geluid langzamer lopen. Zeer irritant allemaal... Dit ontstond nadat ik mijn videokaartdrivers ge-update heb. Ik heb die nieuwe eraf gehaald en de oude er weer op gezet maar dat heeft geen nut, het gekraak blijft, ook heb ik de nieuwste geluidskaartdrivers geinstalleerd maar ook dat verhelpt het probleem niet. Ik heb directx (9) er ook al opnieuw opgezet maar dat helpt ook al niet. video = Nvidia Riva TNT 2 model 64/model 64 Pro (32mb) geluid = Creative Sound Blaster audioPCI 128 Weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen, want dit kan zo niet verder :). Thanx, Psychodionis
Link naar reactie
Hmmm, dit klinkt als een zogenaamd 'lantency' probleem. Ik ben hier niet helemaal zeker van, ik heb ooit eens ergens gelezen dat als je de latency van een PCI/AGP kaart hoog staat, betekent dat hij meer data over kan voeren in één keer, maar ook de bandbreedte zolang opeist dat bijvoorbeeld een andere PCI kaart niet genoeg heeft en dus vage dingen gaat uithalen. Je kan de lantency van apparaten instellen met bijvoorbeeld een programma als Powerstrip... (zie ook FAQ).
Link naar reactie
Als ie echt gaat kraken zouk ik het niet weten. Je kunt wel eff andere speakers proberen en een andere geluidskaart om zo het probleem te isoleren. Ook kun je een format overwegen. (dit is zo gedaan als je maar weinig dingen op je pc hebt staan.....) Als het geluid gaat hakkelen trekt je pc het niet meer. Een TNT2 is niet meer het nieuwste......
Link naar reactie
Je kan je videokaart verplaatsen naar een PCI slot zo ver mogelijk van je videokaart, dat wil ook nog wel eens helpen. //Hu'uruun Latency probleem was met de Sound Blaster Live! en de Via chipsets (KT133/133a/266/266a en nog een paar) Je kon dit euvel verhelpen door de laatste via 4in1 drivers te downloaden en PCI latency op 0 te zetten in je bios. echter dit is niet het probleem wat Psycho. heeft denk ik.
Link naar reactie
Hmm, ik had ditzelfde probleem ook op m'n oude computer, die AMD K6-2 450 mhz, met een MVP 3 moederbord met onboard geluid. En een PCI Geforce 2 MX (400). Ik weet nu waar ik het zag staan, dat was bij sisoft sandra :oops: ... Daar stond de volgende melding (ongeveer): the PCI bus latency is to high, the bus could hog the system to long. Dan dubbelklikken voor uitleg etc, vervolgens had ik in powerstrip de latency verlaagd van m'n 3d kaart (van 256 naar 128 ofzo) en toen deed het geluid het meestal wel goed. Btw, is dat kraken toevallig in Counter-Strike/Half-Life (mods?)...?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...