Ga naar inhoud

Problemen met mijn nieuwe Ati Radeon 9700


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Bios geflashed met de Bios die RD ook gebruikt. Deze werkt goed, Rivatuner geeft nu de pro waardes weer. Na het installeren van de Omega drivers kan ik echter niet zo ver overklokken, daarom heb ik de andere er weer opgezet. Ik haal nu met mijn Core 415 Mhz :D (boxed koeler) . Heb ik geluk gehad met mijn kaart. Memory komt niet boven de 317 uit, maar deze heeft gelukkig niet zoveel invloed op de performance als de Core. Heb een score van 16558 gehaald, maar ik vrees dat ik niet veel hoger kom. Mijn FSB verhogen met 1 Mhz gaat niet (boxed koeler) en mijn kaart wilt ook niet verder :cry: . Ben er wel tevreden mee, RD nog bedankt voor de Bios.
Link naar reactie
  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Raar dat je met de Omega drivers niet verder kan overklokken. ik gebruik de Omega drivers en haal gewoon 419 core met mijn kaart. ik haal dit ook met de 3.2 catalyst drivers. Ik zou echter wel de Omega drivers gebruiken. ze zijn namelijk voor dagelijks gebruik beter in games, nog mooier beeld. dan maar iets minder ver ocen. je gaat toch niet dagelijks op 415 draaien. dat doe ik ook niet met 419core.
Link naar reactie
Ik heb nu net de soft-modded Omega drivers geinstalleerd, die jij (RD) ook hebt. Die Core laat ik echt niet zo hoog staan en de Omega drivers ga ik zeker gebruiken als ik ff gekeken heb hoever ik kan. Welke waardes draai jij je kaart standaard? Ik had mijn ti200 standaard 25 Mhz overgeklokt, niet echt veel dus... Ik zit te denken om mijn kaart standaard gewoon op de pro waardes te draaien.
Link naar reactie
[quote:e43a4b5b82="Red Dragon"]De bios uit de FAQ. eerst lezen daarna posten. als ik overklok draai ik 419/338[/quote:e43a4b5b82] Je bedoelt dus 97npclub bios, die gebruik ik ook.Maar ik haal maximaal 365/297.Ik lees dat je zalman zm A80HP hebt, maar daardoor kan het verschil niet zo groot zijn.Welke men heb je eigenlijk, zelf heb ik inf 3.3.En heb je de fastwrites aan of uit staan?
Link naar reactie
RD heeft iig de pro bios van een kaart, club3d dan RD? Je moet gewoon ff de FAQ lezen, staat een link in. Verder is het helemaal niet te zeggen dat jouw kaart net zo ver overclockt als die van RD en Dhr. Sitters, deze hebben beide geluk gehad. Hoewel ik niet echt kan zeggen dat 360Mhz een slechte overclock is...
Link naar reactie
[quote:c2e789a6d6]Draai 3D Mark '03 eens, ben benieuwd wat je voor score daar zult halen. en BTW, mooie overclock![/quote:c2e789a6d6] Ik heb de 3D mark 2003 niet op mijn computer staan. Ik zorg dat ik hem binnenkort kan draaien. Met mijn ISDN lijntje is tie toch iets te groot om binnen te halen. Ik zal mijn 2003 score wel posten in het topic [b:c2e789a6d6]"Wat is je 3dmark '03 score?"[/b:c2e789a6d6]. Ik draai mijn kaart nu standaar op 360/300 met de Omega drivers @ 1280x960 FSAA 4x Aniso 4x. Op Aniso 8x loopt Splintercell niet geheel soepel :( mijn score ligt dan standaard rond de 16000
Link naar reactie
Wat voor beeldscherm heb je? 19" ? ik zou namelijk 1024x768x32 doen met die settings. je kan dan wel splinter cell spelen met ANiso level 8. dat trekt hij wel met jou pc en je overklok settings. de score in 3dmark2001se vind ik nog laag. de nature score is 125fps. ik haal daar 135fps. met 419core. ik heb 18.550 punten. met zo'n overklok had ik wel 17.500 of zo verwacht bij jou.
Link naar reactie
Denk toch ook dat de score laag is, heb nog is zitten zoeken naar scores van een vergelijkbaar systeem. [url=http://service.futuremark.com/compare?2k1=6187534]Dit[/url] is de score van een p4 met een fsb van 163Mhz en een radeon op een veel lagere snelheid dan die van jou. Score is bijna 900 punten meer... Ook is je driver name nog steeds 9500/9700 terwijl als de softmod goed gelukt is je driver name 9800pro moet zijn. Zoals bij RD [url=http://service.futuremark.com/compare?2k1=6358970]hier[/url] bijvoorbeeld.
Link naar reactie
Snap het ook niet helemaal, maar ik kom windows nu helemaal niet meer in :-? . Ben bang dat het een virus is. In het welcome scherm hoor ik eerst het normale windows-startup geluid (wat je eigenlijk pas hoort als je je bureaublad ziet), gevolgd door een geluid met wat Lasergeschiet en dan hoor je iemand YES zeggen :-? . Erg vaag dus allemaal, hierna start mijn computer opnieuw op voordat ik in windows kom. In safemode opstarten werkt niet, want hij reageert niet op F8. Vage problemen dus, heb btw nu nix overgeklokt, maar ik denk niet dat dit zulke problemen geeft. Denk dat ik windows er weer op moet zetten, hopen dat mijn bestanden op mijn andere partities nog onaangetast zijn, anders heb ik wel wat problemen... Maar goed, mijn score is iid wat aan de lage kant. Je hebt natuurlijk je FSB wel een stuk hoger liggen als mij RD en je Memory van je kaart klok je ook verder over (weet dat dit minder nut heeft als je Core, maar zal toch wel at schelen). Mss gooit dat virus wel wat roet in het eten. Ik zal nu eerst weer een fresh install doen en een virus-ckeck runnen. Idd wel raar dat jij ruim 10 frames hoger zit bij de Nature test, want hier heeft de FSB (bijna) geen invloed op. Ik kom hoop ik nog wel hoger. Eerst maar eens van mijn brakke windows af... Ik heb BTW een 19'' monitor (P910= van Hyundai, gekocht op advies van conputertotaal :wink: ). Resolutie 1200x1024 is dan wel het mooist. Maar moet het nog ff uittesten of dit ook zo is als ik op 1024x768 Aniso x8 doe. Jullie horen nog van me
Link naar reactie
vervelend van dat virus of wat het ook is. een fresh install zal wellicht helpen. De FSB heeft nauwelijks invloed op de Nature test. ook de mem snelheid nauwelijks. vandaar ook dat ik het verschil opmerkte. Voor een 19"is 1240x960 of 1240x1024 inderdaad een lekkere resolutie. echter als AF 8x dat niet trekt in een game in combinatie met FSAA4x dan zou ik voor 1024x768 gaan. of een Radeon 9800 pro kopen ;)
Link naar reactie
Windows staat er inmiddels weer op, ben 3 GB aan mp3'tjes kwijt :cry: . Maar goed, ik heb eens naar scores van andere mensen gekeken. Ik denk dat [url=http://service.futuremark.com/compare?2k1=6162267]deze score[/url] toch zeker te halen moet zijn met mijn computer. Die kerel heeft zijn FSB 1 Mhz hoger (namelijk op 163). Dit zou ik met moeite mss ook kunnen draaien, maar veel winst zal dit zoiezo toch niet zoveel winst geven. Zijn kaart is echter een heel stuk minder ver geclockt dan mij: Core: 378 Memory: 330 Zijn Memory draait hij wel een stuk hoger, maar dit heeft veel minder invloed dan de Core. Het lukt me btw niet meer om de benchmark op 419 Mhz te laten lopen, heb echt geluk gehad da dit een keer lukte, maar 412 (met rivatuner, mss iets meer met powerstrip) met mijn orginele koeler vind ik niet slecht. Ik snap niet wat die score zo beinvloed.... Volgens mij had het flashen van mijn Bios geen negatieve invloed op mijn score en ook het softmodden van mijn driver niet (zorgde voor een winst van een paar honderd punten). Die Radeon 9800 pro laat ik toch maar even liggen, heb deze net een week :wink:
Link naar reactie
[quote:58cf405724="CV"]Denk toch ook dat de score laag is, heb nog is zitten zoeken naar scores van een vergelijkbaar systeem. [url=http://service.futuremark.com/compare?2k1=6187534]Dit[/url] is de score van een p4 met een fsb van 163Mhz en een radeon op een veel lagere snelheid dan die van jou. Score is bijna 900 punten meer... Ook is je driver name nog steeds 9500/9700 terwijl als de softmod goed gelukt is je driver name 9800pro moet zijn. Zoals bij RD [url=http://service.futuremark.com/compare?2k1=6358970]hier[/url] bijvoorbeeld.[/quote:58cf405724] Mijn computer herkent mijn kaart wel als een 9800. Bij Adapter staat het volgende: Chip Type: Radeon 9800AGP Je link had ik trouwens over het hoofd gezien. Had toevallig dezelfde gevonden :P
Link naar reactie
Een radeon 9700 vervangen voor ene radeon 9800 pro vind ik niet verstandig. je kan beter wachten op nog wat snellers. NV35 of R390/420 of zo maar dat terzijde. die link die je geeft is van iemand met een E7205 chipset moederbord. die chipset ondersteund Dual Channel DDR en is vanzichzelf al sneller dan jou moederbord en i845p chipset. beetje appels met peren vergelijken dus. Je moet je score vergelijken met iemand anders met een i845p chipset en een radeon 9700 pro. verder is je overklok zo slecht nog niet. de score van 3dmark2001 word bepaald door: FSB snelheid CPU snelheid snelheid van je videokaart. verder natuurlijk welke chipset je hebt en wat voor type geheugen.
Link naar reactie
De score van mij is idd niet zo slecht als ik deze vergelijk met de score van iemand met een vergelijkbare chipset. [url=http://service.futuremark.com/compare?2k1=4739716]Deze[/url] bijvoorbeeld. Het kleine scoreverschil wordt waarschijnlijk veroorzaakt omdat hij zijn memory een stuk hoger heeft lopen. RD, denk je dat het vervagen van mijn orginele koeler op mijn kaart een aanzienlijke winst oplevert qua prestaties. Hoeveel Mhz'en kon jij ongeveer verder overklokken met je andere koeling. Ik heb BTW ook nog wat koelpasta (had CV nog over :wink:) over.. Helpt dit veel je het voor je grafische kaart gebruikt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...