anoniem Geplaatst: 4 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 mei 2003 32, beetje logisch opzich :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 mei 2003 16 bits geeft een kleuren palet van 2^16 = 65.536 kleuren 32 bits geeft een kleuren palet van 2^24 = 16.777.216 kleuren 32bits geeft vloeiende overgangen wanneer je van lichtblauw naar donkerblauw gaat. Bij 16bits zie je allemaal strepen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 mei 2003 misschien een domme vraag, maarre: waarom is het dan bij 32 bits: 2^24 en bij 16 bits 2^16 ??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 mei 2003 RAMDAC's hebben een resolutie van 8 bits per kanaal. Aangezien je met RGB (Rood, Groen, Blauw) werkt is dat 3x8 is 24 bits. In 2D wordt de overige 8bits niet gebruikt, alleen in 3D. Daar worden de overige 8 bits gebruikt voor alpha blending. Dat is het sturen van textures naar transparant kleuren. Alleen de Matrox Parhelia kan in 2D op 30 bits resolutie werken in Photoshop (alleen met plug in) . Deze heeft een resolutie van 10 bits per kanaal. De Matrox Parhelia kan ook in 10 bits per kanaal werken in videoweergave en in 3D. Tenzij Alpha blending wordt gebruikt. ATI Radeon 9700pro en GeForceFX doen dat alleen in videoweergave. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen