Ga naar inhoud

Kleuren 16 bits of 32 bits?


Aanbevolen berichten

RAMDAC's hebben een resolutie van 8 bits per kanaal. Aangezien je met RGB (Rood, Groen, Blauw) werkt is dat 3x8 is 24 bits. In 2D wordt de overige 8bits niet gebruikt, alleen in 3D. Daar worden de overige 8 bits gebruikt voor alpha blending. Dat is het sturen van textures naar transparant kleuren. Alleen de Matrox Parhelia kan in 2D op 30 bits resolutie werken in Photoshop (alleen met plug in) . Deze heeft een resolutie van 10 bits per kanaal. De Matrox Parhelia kan ook in 10 bits per kanaal werken in videoweergave en in 3D. Tenzij Alpha blending wordt gebruikt. ATI Radeon 9700pro en GeForceFX doen dat alleen in videoweergave.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...