Ga naar inhoud

Vlekken/krassen op monitor: coating beschadigd of vuil?


Aanbevolen berichten

Er zijn inderdaad al ontelbaar veel topics over het schoonmaken van je monitor, en ik ken allang de naam van Screen99 o.i.d., maar het gaat me erom dat ik niet weet wat er aan de hand is. Ik heb al een paar maanden een kleine vlek of kras ergens linsonder op mijn monitor (Iiayama 19" HM903DTA). Dat zal wel komen doordat ik hem vrijwel nooit schoonmaak. (stom ja :( ). Maar toen ik dat vanmiddag dus wel probeerde maakte ik het nog veel erger; nu is een groot deel van mijn monitor bedekt met dat soort krassen, of vlekken of wat het ook zijn. Ik kan me niet voorstellen dat de coating beschadigd is, ik gebruikte een zacht wc-papiertje met water erop en ik heb zo zacht mogelijk gedrukt. Als de coating daar al van beschadigd durf ik dat ding nooit meer aan te raken... Anyways de 'krassen' hebben drie vormen: vlek (van het vegen neem ik aan), spetter (er zat genoeg water in het doekje dat er wat vanaf gespetterd kan zijn) en streep (misschien dat een punt van het doekje langs het scherm is gegaan). Het zou kunnen dat het water al verdampt is voordat ik het kon drogen en zo sporen achterlaat; daar is niet zoveel water voor nodig. Maar ik vraag me toch af of ik de coating niet beschadigd heb. Eerlijk gezegd ziet het er niet zo uit; op de plek waar al maanden de vlek zit ziet het er ernstig uit maar daar kan ik mee leven, maar de rest ziet er uit alsof het op het scherm zit en niet als het ware erin. Sorry ik ben weer eens erg lang van stof ;)
Link naar reactie
Kan me niet voorstellen dat dit echte krassen zijn. Waarschijnlijk is het gewoon vet/vuil wat je verspreid hebt. Probeer het eens opnieuw met een lauw sopje van water met afwasmiddel met een zacht doekje (niet te nat maken) of glassex. Daarna drogen met een afwashanddoek of een zeemleer. Suc6! Martin
Link naar reactie
[quote:ccd54ff97c="Maribex"]Kan me niet voorstellen dat dit echte krassen zijn. Waarschijnlijk is het gewoon vet/vuil wat je verspreid hebt. Probeer het eens opnieuw met een lauw sopje van water met afwasmiddel met een zacht doekje (niet te nat maken) of glassex. Daarna drogen met een afwashanddoek of een zeemleer. Suc6! Martin[/quote:ccd54ff97c] Niet doen!!! Gewoon een speciaal middel voor monitors e.d. gebruiken of anders een beetje water. Van glassex gaat je coating zeker weten kapot!
Link naar reactie
[quote:842c01a8b2]Van glassex gaat je coating zeker weten kapot! [/quote:842c01a8b2] Dan heb ik zeker geluk gehad tot nog toe, want ik heb daar geen enkel probleem mee gehad. Zal het voor alle zekerheid niet meer gebruiken, als je regelmatig je scherm schoon houdt is een vochtig (water) doekje eigenlijk voldoende. Groeten, Martin
Link naar reactie
Het ligt aan de monitor of je wel of geen glassex moet gebruiken. Ik heb mijn monitor altijd met glassex schoongemaakt zonder ooit vlekken te krijgen. Dit is een Philips 107T monitor. Voor mijn zoon heb ik een PC gekocht met Iiyama monitor. Toen er teveel vette vingers op zeten ben ik ook met glassex aan de gegaan. Dit had ik beter niet kunnen doen. Er zitten nu allemaal rare vlekken op de monitor. Als het beeld aanstaat valt het nog niet eens zo op, het valt vooral op als de monitor af staat. Waarschijnlijk is de Iiyama monitor wel gecoat en de Philips niet. Als ik nog eens moet kiezen dan nooit geen gecoatte monitor meer. Groeten, Munchy
Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...