Ga naar inhoud

2D kwaliteit ATI - NVIDIA


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, :D Ik ben van plan een 9700 pro te kopen. Aangezien ik mijn pc behalve voor games ook veel voor internet e.d. gebruik wil ik graag weten hoe de 2D beeldkwaliteit is van ATI ten opzichte van vergelijkbare nVidia kaarten. Een tip voor een passend moederboard, AMD of Intel processor zou ook mooi zijn 8) . Alvast bedankt :P Greets
Link naar reactie
Persoonlijk vind ik analoog op een zeer goede CRT monitor de ATI kaarten iets beter. Het is allemaal net iets strakker en warmer. Een goed moederbord, dat wordt lastig. Ik vind de chipset meestal interessanter dan het platform AMD/Intel. Tegenwoordig gebruik ik een [url=http://www.aopen.nl/products/mb/AX4CMax.htm]Aopen AX4C-max[/url] en daar ben ik tot nog toe tevreden over (heb'm 3 dagen :P ) Hiervoor heb ik ruim een halfjaar met een Aopen AX4PE-max gewerkt. Het beste moederbord dat ik ooit gebruikt heb. Enige minpunt is de ruimte om het AGP slot. Ik kreeg problemen met de Hercules Radeon 9800pro die van die hoge mem cooling had aan de achterkant van de kaart. Het toeval wilde dat dat precies ter hoogte was van een transistor op een koelplaat naast het AGP slot. Ik heb verder alle Radeon 9700pro kaarten op dit moederbord gehad die uitgekomen zijn en alleen met de Hercules wederom een probleem gehad. Daarom heb ik'm uiteindelijk weg gedaan en omgeruild voor de AX4C-max die wel genoeg ruimte heeft. Dit moederbord heeft ook nog een speciale PCI aansluiting voor stroom vretende uitbreidingskaarten.
Link naar reactie
Het schijnt dat ATI een betere 2D beeld kwaliteit heeft. Maar het heeft ook te maken welke fabrikant de videokaarten maakt. Een Asus zal betere 2D filters gebruiken dan bijvoorbeeld XFX. De goedkopere merken gebruiken meestal goedkopere filters (bezuinigingen), waardoor het beeld (2D) er minder uit zien. Als je echt top wilt, koop dan een A-merk zoals Hercules, Asus en MSI. Beter is dan Matrox, maar waarschijnlijk wil je ook wel wat 3D power.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...