Ga naar inhoud

benchmark 'Cinebench'


Aanbevolen berichten

Ik kwam dit toevallig tegen in het nieuws van [url=http://www.planetquake.com/polycount]Polycount[/url] Er is een *gratis* benchmark waarmee je je pc kunt testen op het gebied van renderen. Het schijnt zelfs rekening te houden met multi-processor-systemen & hyperthreading. Misschien leuk voor de fanaten hier om hun systeem mee te testen/showen ? ;) Ik ben benieuwd wat mijn systeem er van bakt :) Minimum System Requirements: Mac OS 9.x or Windows 98 / ME 128 MByte RAM, PowerPC, Pentium 2 or AMD Duron and compatibles with 400 MHz Link : http://www.maxon.net/jumps/cinebench.html (16 Mb voor de Windows-versie, maar er is ook een versie voor de Macintosh) [quote:f4c2fd9d0d] CINEBENCH 2003 v1 **************************************************** Tester : - Processor : AMD MHz : 800 MHz Number of CPUs : 1 Operating System : Win98SE Graphics Card : Resolution : <fill this out> 1024 x 768 Color Depth : <fill this out> 32-bits **************************************************** Rendering (Single CPU): 98 CB-CPU Rendering (Multiple CPU): --- CB-CPU Shading (CINEMA 4D) : 101 CB-GFX Shading (OpenGL Software Lighting) : 468 CB-GFX Shading (OpenGL Hardware Lighting) : 926 CB-GFX OpenGL Speedup: 9.20 **************************************************** [/quote:f4c2fd9d0d]
Link naar reactie
CINEBENCH 2003 v1 **************************************************** Tester : Slashhead Processor : Pentium 4 2,4 (400 fsb) MHz : 2400 Number of CPUs : 1 Operating System : Windows 2000 Graphics Card : FX 5800ultra Resolution : 1280x1024 Color Depth : 32bits **************************************************** Rendering (Single CPU): 237 CB-CPU Rendering (Multiple CPU): --- CB-CPU Shading (CINEMA 4D) : 238 CB-GFX Shading (OpenGL Software Lighting) : 1136 CB-GFX Shading (OpenGL Hardware Lighting) : 2174 CB-GFX OpenGL Speedup: 9.15 **************************************************** Ik had niet het idee dat mijn FX in z'n racing gear ging :(
Link naar reactie
CINEBENCH 2003 v1 **************************************************** Tester : Ikke Processor : Amd athlon xp 1900+ MHz : 1684 Number of CPUs : 1 Operating System : Windows 2000 Graphics Card : Resolution : 1024 768 Color Depth : 32 **************************************************** Rendering (Single CPU): 205 CB-CPU Rendering (Multiple CPU): --- CB-CPU Shading (CINEMA 4D) : 216 CB-GFX Shading (OpenGL Software Lighting) : 945 CB-GFX Shading (OpenGL Hardware Lighting) : 1066 CB-GFX OpenGL Speedup: 4.94 ****************************************************
Link naar reactie
De Radeon 9800pro zit in mijn test PC met Aopen AX4C-max. Mijn andere PC (Aopen AX4PE-max) is meer een backup machine voor mocht vlak voor de deadline er iets gruwelijk mis gaan met de test PC of incompatibiliteit met het moederbord. Gebeurde mij zeer regelmatig met SIS en VIA chipsets op het AMD platform. (de reden dat ik nu op P4 werk) Sinds ik een maand of zes geleden overgestapt ben op Aopen en Intel heb ik nergens meer last van. Heb nog wel eens getwijfeld aan mijn moederbord maar dat was onterecht. Ik had je laatst nog gebeld over die Radeon 9600pro die het niet wilde doen... Bleek de DVI aansluiting naar de kloten te zijn waardoor mijn PC niet op wilde starten... very strange.. Dus gewoon een brakke videokaart. (nog mijn dank richting ATI voor hun deskundige hulp... maar niet heus :evil: ) Ik kon de kaart toen alleen analoog testen.
Link naar reactie
Dat was die radeon 9600 pro waar je met toen voor belde? het lag dus niet aan je pc. ik vond het al vreemd. maar goed. hier mijn uitslag, voorzover het wat zegt: [i:e5622a17bb]CINEBENCH 2003 v1 **************************************************** Tester : Red Dragon Processor : Athlon XP 2500+ "Barton" MHz : 2050mhz Number of CPUs : 1 Operating System : WindowsXP + SP1 + DirectX 9a Graphics Card : Radeon 9700 @ 385/325 Resolution : 1024x768 Color Depth : 32bits **************************************************** Rendering (Single CPU): 251 CB-CPU Rendering (Multiple CPU): --- CB-CPU Shading (CINEMA 4D) : 289 CB-GFX Shading (OpenGL Software Lighting) : 1258 CB-GFX Shading (OpenGL Hardware Lighting) : 2180 CB-GFX OpenGL Speedup: 7.55[/i:e5622a17bb] De test is een OpenGL test volgens mij, de score van de GeForce FX 5800 Ultra pakken veel beter uit
Link naar reactie
Mijn score na overklokken: CINEBENCH 2003 v1 **************************************************** Tester : Ikke Processor : Amd Athlon xp 1900+ MHz : 1684 Number of CPUs : 1 Operating System : Windows 2000 service pack 3 directX 8.1 Graphics Card : Geforce 4 MX440 @ 459 333 Mhz Resolution : 1024 768 Color Depth : 32 **************************************************** Rendering (Single CPU): 207 CB-CPU Rendering (Multiple CPU): --- CB-CPU Shading (CINEMA 4D) : 216 CB-GFX Shading (OpenGL Software Lighting) : 1042 CB-GFX Shading (OpenGL Hardware Lighting) : 1267 CB-GFX OpenGL Speedup: 5.86 ****************************************************
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...