Ga naar inhoud

3dmax4: alleen alleen heidi software z buffer gebruiken!


Aanbevolen berichten

hallo, ik ben nieuw hier dus het spijt me als ik dit bericht in het verkeerde forum heb geplaatst. Maar ik heb dus het volgende probleem: Ik kan met 3dmax4 alleen alleen heidi software z buffer gebruiken! Als ik de OpenGL driver wil gebruiken, dan start het programma op en sluit het gelijk weer :( EN als ik de Direct3D driver wil gebruiken dan krijg ik de volgende fout melding: Unable to create Direct3d Device memory objects. Please try using a smaller window size or save your work and restart 3DS MAX. [b:db627260c9]weet iemand hier waar dit aan ligt misschien? Ik heb nl. het idee dat het aan mijn videokaart ligt.[/b:db627260c9] Ik heb het volgende in mijn computertje zitten: P4 2,4 gig, 1024 DDR, 3d Prophet 4000xt 64 mb, MSI 845PE Max 2. Met vriendelijke groet, Sander[/b]
Link naar reactie
Ik hoop voor je dat je die videokaart er zelf in hebt gedaan. Anders ga naar de winkel en schop die verkoper die jou een systeem met 1024mb mem icm die videokaart heeft verkocht!! Als ik me niet vergis is het nl een Kyro2 chip :roll: , deze zijn net iets slechter als een Geforce2 MX400 :roll: Opzich zou 3d's max moeten werken op die videokaart. Al zou het idd een beetje krap kunnen worden. Draai eens 3d mark en kijk of dit allemaal stabiel verloopt.
Link naar reactie
videokaart had ik al.. heb zelf meer geheugen in mijn computer gedaan vanwege hele grote prjectjen met photoshop en dergelijke... ik zal een 3dmark proberen.. even kijken wat eruit komt maar anders.. zou het dan een optie zijn om een andere kaart te halen? ik heb mij de laatste tijd een beetje verdiept in 3d kaarten maar ik dacht eerst even kijken wat de mensen er hier van zeggen... bedankt iig alvast voor de moeite
Link naar reactie
De Hercules Prophet 4000 XT is geen Kyro II maar Kyro 1 chip. die is totaal niet krachtig vergeleken met de huidige 3d kaarten voor rond de 100 Euro. 3dmax4 is nogal OpenGl bassed heb ik begrepen (correct me if i am wrong) je kan dan beter een GeForce 4 ti 4200 of zo nemen, die is sneller in OpenGL dan een Radeon kaart. Als je echt van plan bent je Hercules Prophet 4000 XT te vervangen kan je het beste even aangeven waar je de nieuw aan te schaffen kaart voor wilt gebruiken en hoeveel geld je er voor uit wilt geven.
Link naar reactie
3d mark is aan het download.. groot programma trouwens pff... het zit zo ik ben veel bezig met programma's en nu dus een bepaalde tijd met 3d max, en ik speel zo om de tijd ook wellis een (vooral zware) spellen.. maar.. de kaart die ik nu heb dat stelt dus weinig voor? en je stelt nu een Radeon 9000 PRO voor, maar voor dat pro betaal je al hartstikke veel meer voor... En voor de kaart die ik er nu in heb zitten had ik een ATI kaart nl. de ati rage fury maxx 64 mb, maar ik had met die kaart dus alleen maar problemen :( lag dat gewoon aan de kaart ofniet.. bedankt!
Link naar reactie
hey red dragon, allereerst moet ik je even zeggen dat jij een van de beste moderators op internet bent! :D ik zit op verschillende forums maar jij zit er echt goed bovenop en hebt ook op alles wel een antwoord. even over die videokaart: Ik heb weinig problemen op dit moment maarja er zit ook voldoende geheugen in mijn computer enzovoorts... maar ik wil dus 3D MAX optimaal kunnen gaan gebruiken, dus dat zou dan betekenen dat ik toch voor een andere kaart zal moeten gaan. Daar komt bij dat ik wel gewoon mijn andere programma's (Photoshop, flash, illustrator enz) gewoon goed kan gebruiken incl. de spellen van tegenwoordig. ik zit hier nu 2 weken rond te kijken maar vind het erg moeilijk om te beslissen.. de ene zegt neem een radeon 9500, andere 9000pro en zo gaat het maar door.. dus misschien heb jij een idee? (op dit moment zit ik even krap :( maar ik wil niet meer dan 200 euro uitgeven aan een kaartje eigenlijk) bedankt!
Link naar reactie
Ik stel geen radeon 9000 voor hoor... ik stel juist een GeForce voor ivm OpenGL doeleinden, de tip van Slashhead is oog goed. de de ati rage fury maxx 64 is niet te vergelijken met de huidige ATI kaarten, de huidige ATI kaarten zijn allemaal top. Nogmaals wat wil je er voor uitgeven? als je veel Zware games speelt dan is een dure videokaart wel aan te raden. [i:3f14eadd82][Edit] ik zie dat onze posts elkaar kruisen, ik post net te vroeg of te laat, vandaar deze toevoeging, bedankt voor je lovende woorden :oops: :oops: :) De keuze van je videokaart moet gebasseert zijn op 2 belangrijke dingen: 1. Wat ga je er mee doen (in jou geval 3dmax4 en zware games) 2. Wat is het maximale wat je er aan uit wilt geven ( in jou geval zou ik toch maar 250 a 275 Euro uit je beurs trekken) Ik adviseer een Radeon 9500 PRO 128mb, als je veel games wilt doen. als je niet al te veel games wilt doen en 250 a 275 euro te veel vind ga dan voor een GeForce FX 5200 128mb Ultra. voor 110 a 120 Euro. [/Edit][/i:3f14eadd82]
Link naar reactie
ja ik zag het ook dat de berichten door elkaar heen liepen! bedankt voor de reacties... tsja die oude ati rage kaart dat was echt een ramp, die verkoper zei toendertijd ja die kaart moet je hebben ik heb hem heel goedkoop voor je.. ik geilde (sorry! :P) echt op die 64 mb toendertijd! maar ik heb alleen problemen gehad daarom von dik het ook zo raar dat hier veel mensen ati kaartan aanbevelen. Maargoed ik zal even gaan kijken naar de specificaties van de kaarten die zojuist genoemd zijn door jullie.. Maar ik kan je wel vertellen dat ik geen 250 euro uit ga geven aan een videokaart.. is soort van principe kwestie.. bedankt allemaal! :)
Link naar reactie
en nog heel even een vraagje... stel ik ga voor de GeForce FX 5200 128mb Ultra, dan ga ik zowiezo een gigantische stap vooruit toch als je die kaart naast mijn huidige hercules prophet 4000 xt 64 mb zet. Aangezien op dit moment alle spellen toch redelijk goed spelen zou het voor mijn spellen niks uit moeten maken maar ook alleen maar een verbetering zijn.. Ik vin het ook erg belangrijk dat ik met 3d max alle opties kan gebruiken ik had ook gelezen dat kaarten direct x 7,1 of 8,1 compatible zijn.. hoe zit dat met de GeForce FX 5200? mvg Sander
Link naar reactie
[quote:dc8a274255="Slashhead"]DirectX 9 compliant[/quote:dc8a274255] ik heb even rondgekeken op de sites van de winkels hier bij mij in de buurt.. voor mij is het meeste allemaal onbekend.. zou een van jullie kunnen zeggen wat de beste optie zou kunnen zijn: ------------------------------ [b:dc8a274255]Msi gf4 ti4200 128Mb DVI 8xAGP vivo[/b:dc8a274255] euro 160 MSI GeForce4 Ti4200 128Mb 8x AGP VGA - DVI - Video IN/UIT Specificaties met AGP 8X Fill Rate (Texels/sec) 4.0 Billion Triangles/sec 113 Million geheugen bandbreedte 8GB/sec ------------------------------ [b:dc8a274255]Hercules 3D Prophet 9000 128mb ddr [/b:dc8a274255] euro 150 SMARTSHADER™ technologie voor DirectX® 8.1 en OpenGL®1.3. HYPERZ™ CHARISMA ENGINE™II SMOOTHVISION™TRUFORM™ TV/Video uit tot 1024x768 NTSC/PAL TV VIDEO IMMERSION™II technologie HQ MPEG-2 decoder en HYDRAVISION™ ------------------------------ wat vinden jullie hiervan [/b]
Link naar reactie
Ik vind de keuze een beetje beperkt. als je perse tussen die 2 kaarten moet kiezen zou ik voor de GeForce 4 ti 4200 gaan. Je kan met een gerust hart online een kaart bestellen hoor. kijk op www.tweakers.net/pricewatch je kan dan ook gaan zoeken voor een radeon 9500 pro of een GeForce FX 5200 128mb Ultra. (wat je qua budget er voor over hebt) lees ook eens de FAQ. daar zie een lijst of de kaart DirectX 8 of 9 compliant is.
Link naar reactie
thnx heb even gekeken en heb deze gevonden: [b:6898ae1cb3]Point of View Geforce FX5200 128MB[/b:6898ae1cb3] Microsoft DirectX 9 optimizations and support Complete OpenGL 1.3 and OpenGL support Graphics Engine NVIDIA FX 5200 GPU Model Name GeForce FX 5200 Video Memory 128 MB Core Clock 250 Mhz Memory Clock 405 Mhz Memory Access Speed 5 Ns AGP AGP 3.0 (8x / 4x / 2x / 1x) Fast Writes RAMDAC Dual 350 Mhz D-Sub Yes DVI-I Yes kost idd ook zo'n 120 euro... goede keus?[/b]
Link naar reactie
In de FAQ kun je lezen dat de GeForce 4 ti 4200 DirectX 8.0 compliant is. OpenGL kunnen alle huidige kaarten wel. Wat wil je nu maximaal uitgeven? dat is me nog niet helemaal duidelijk. als je echt zware games wilt gaan doen moet je toch echt 200 a 240 Euro uit de beurs trekken voor een Radeon 9500 PRO 128mb.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...