Ga naar inhoud

Welke Zalman cooler voor mijn Sapphire 9500? (en RivaTuner)


Aanbevolen berichten

Ik wil graag van die standaard cooler af op mijn Sapphire 9500 kaart. (128MB) Hebben jullie ervaringen met die Zalman VGA coolers? Weten jullie toevallig welk model cooler er zonder probleem op past? Overigens heb ik die tweak geprobeerd met RivaTuner. Wanneer ik de Patchkeuze gebruik met 9500 capabilities dan heb ik verder geen problemen in IL-2. Maak ik echter gebruik van de 9700 capabilities dan zie ik tijdens vliegen met IL-2 pixelfouten inde vorm van sneeuw. (Nee het sneuwt dan niet hoor ;-) Alvast bedankt voor jullie reacties. Grt.
Link naar reactie
deze vraag schuif ik door naar Red Dragon :lol: of de cooler past hangt oa ook af van je systeem maw zit er niets in de weg; kijk eens op de site van Zalman; alles wordt mooi beschreven in animaties. heb zelf de 9500 pro van Sapphire en wil er ook aan, denk aan de zm 80 ofzoiets (de grootste); ben moed aan het verzamelen voor de ingreep :oops:
Link naar reactie
[quote:c9578c0490]Waar moet ik dan op letten met het plaatsen van zo´n koeling? [/quote:c9578c0490] Op mobo's met 5 pci sloten past hij, omdat de agp-poort dan een stukje naar beneden zit en daardoor verder van de geheugen banken weg is. Dit is alleen het geval bij de ZM80-HP. Je moet er dus ff op letten dat je een ZM80[b:c9578c0490]A[/b:c9578c0490]-HP koopt. Die is iets kleiner, maar koelt genoeg. Is geloof ik de vernieuwde uitgave, omdat de oude in weinig mobo's kon. Ik heb de ZM80A-HP nml ook in 2 mobo's gehad, die 6 pci sloten hadden, geen probleem.
Link naar reactie
Je moet inderdaad de ZM80A-HP kopen, die past zonder problemen op je Saphire 9500. Wat Ochem@n bedoeld met moet verzamelen is het verwijderen van de cooler. deze zit met Thermische lijm vast op je GPU, het verwijderen kost soms wat kracht en dat moet dus met gepast geweld, je wilt tenslotte je kaart niet slopen. het erop zetten is niet zo moelijk. zorg dat je Artic Silver III thermal compound hebt, dat is wel zo prettig. deze is beter dan de door zalman meegeleverde thermal compound. wat je "artifacts" betreft wat jij sneeuw bedoeldt, dit komt omdat je kaart blijkbaar niet in staat is de 4 extra pipelines te gebruiken die de radeon 9700 bezit. soms wil het soms niet, bij jou dus niet. Hier helpt geen cooler tegen, gewoon terug zetten naar radeon 9500 met die patch.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties. Wat betreft het upgraden naar een 9700 pro.... Tja jammer maar het was het proberen waard. Die 9700 vond ik gewoon te duur en Mycom had een actie in die 9500 kaarten. Deze kaart is in ieder geval een hele verbetering t.o.v. de 8500 LE met 64 Mb onboard.... Red Dragon, die tip van die compound neem ik mee. Bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...