Ga naar inhoud

Verkleuring op monitor


Aanbevolen berichten

Ik heb nu anderhalf jaar mn 19'' IIyama CRT-monitor en beviel tot voor kort uitstekend. Maar sinds een paar weken krijg ik een verkleuring te zien op mn scherm. Neem bijvoorbeeld de blauwe taakbalk van WinXP, hoe langer de monitor aanstaat, hoe donkerder paars die balk in de hoek linksonderin gaat verkleuren. Ook rechtsbovenin treed er een kleine verkleuring op. Waar zou het aan kunnen liggen en hoe kan het probleem verholpen worden? Het is dus vreemd dat de verkleuring alleen in die 2 hoeken voorkomt. Ik neem aan dat de reden voor het steeds sterker verkleuren van de monitor een gevolg is van het steeds warmer worden van het scherm?
Link naar reactie
Ook dat heeft niet geholpen. Ik heb sowieso geen apparaten bij mijn pc staan, maar zelfs mn subwoofer die bij mn pc hoort heb ik weggehaald, maar zonder resultaat. Het is echt irritant! Ik hoop niet dat dat inhoudt dat ik een nieuwe monitor aan moet schaffen... Zijn er nog meer tips?
Link naar reactie
Verkleuringen liggen aan vervorming van het masker (oa. door warmte), of aan magnetisering ervan. Aan het eerste is weinig te doen, aan het tweede wel. Hou eens een klein magneetje bij de vlek, en zie of je hem weg kunt krijgen. Let wel: het is een beetje een kamikaze actie, je kunt het ook veel erger maken. Maar ik heb op een tv een dergelijk probleem wel eens helemaal weg kunnen werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...