Ga naar inhoud

Moire op monitor


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een tijdje een nieuwe monitor (Hyundai IQ P910+) gekocht n.a.v. een test in een oude C!T. Ik ben tevreden met het ding, behalve dan dat ik last heb van moire. In het OSD menu van de monitor zitten wel twee opties "horizontal moire" en "vertical moire" maar het enige wat ik ermee bereik is dat ik het trillen van het moire effect kan laten stoppen, en dat de "moire lijntjes" dus stilstaan. Maar weggaan doet het niet. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Link naar reactie
Ik heb precies dezelfde monitor, maar bedoelen jullie met Moire de lijnen die ik zie die over de hoekpunten van mijn monitor lopen, want daar heb ik ook last van. Ik kan ze ook niet wegkrijgen door mijn instellingen te veranderen en een up-to date driver is niet echt te vinden. Met de lijnen valt opzich wel te leven maar het zou toch beter zijn als je ze kan laten verdwijnen :)
Link naar reactie
Ik denk wel dat wat je omschrijft moire is. Voor de duidelijkheid, hier een plaatje waar moire in zit: [img:464ef124f2]http://alpha.dyndns.org/ov511/images/1.07/moire.jpeg[/img:464ef124f2] Als je dezelfde monitor hebt, is het misschien een bekend probleem en is er wellicht ook een oplossing voor. Zodra ik iets meer weet zal ik het hier posten.
Link naar reactie
Nee, wel een klein desktop PC speakertje. Die stond voorheen altijd naast mijn ouwe (Hansol) monitor, en gaf daar nooit problemen. De betreffende ouwe monitor staat overigens 19" naast de Hyundai. Waarom inch? omdat er een 19" versterker in het midden staat, en de beide monitoren aan weerszijde er tegen aan. :D
Link naar reactie
[quote:371a2a667f="Gooly"]Nee, wel een klein desktop PC speakertje. Die stond voorheen altijd naast mijn ouwe (Hansol) monitor, en gaf daar nooit problemen. De betreffende ouwe monitor staat overigens 19" naast de Hyundai. Waarom inch? omdat er een 19" versterker in het midden staat, en de beide monitoren aan weerszijde er tegen aan. :D[/quote:371a2a667f] Zou je ook die versterker even weg moeten halen. Dan kan je die mogelijkheden vast afstrepen !
Link naar reactie
Bij mij hebben de spaekers ernaast en de spaeker erop (6.1 6700 boxenset van creative) er wel invloed op, maar het verdwijnt er niet door als ik ze weghaal. Niet dat ik dat zou dan als het helemaal verdween, dan maar door die Moire heenkijken. Bij lagere resoluties wordt het minder, maar ik vind toch dat de minimale resolutie in windows 1280x960 voor mijn monitor is
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...