Ga naar inhoud

19' onbekende monitor


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een folder van de makro met een 19 inch monitor voor een een zeer lage prijs. Heb hier de vraag of die wel goed is voor het doel, Gamen. heb een beperkte aantal gegevens gevonden: Beeldbuis: 19" CRT Zichtbaar beeld: 18" Maximum resolutie: 1600x1200 Adviesresolutie: 1280x1024 Frequentiebereik: horizontaal 30-97 kHz, verticaal. 50-150 kHz Dot pitch: 0.26 mm Afmetingen: 448x434x465 mm Gewicht: 20,2 kg Garantie: 3 jaar on-site [img:7d96dfcb26]http://www.makro.nl/folder/Images/GIF/503087.gif[/img:7d96dfcb26]
Link naar reactie
nieuwste games vragen vooral veel van je videokaart, monitor trekt het allemaal wel; meest gebruikte resolutie en refreshrate is 1280x1024 bij 85 hz; moet die monitor kunnen halen gezien de specs. eea zegt natuurlijk niets over kwaliteits-aspecten van het beeld zelf (geometrie etc) zag geloof ik ook nog een TCO 99 plakkertje zitten?
Link naar reactie
[quote:e1b75c86f6="diniz"]Je moet gewoon vragen of je de monitor 1 of 2 dagen of meer mag testen, dat heb ik ook een x gedaan. Ik heb hem toen terug gebracht omdat ernaar mijn smaak teveel moiré optrad.[/quote:e1b75c86f6] zou het mooiste zijn maarre Makro he, dozen schuiven en dan naar "on-site garantie" verwijzen bij problemen :cry: onder de 200 euro is wel een mooie prijs :wink:
Link naar reactie
Ik heb (had) hem hier staan. Maar hij zit weer in de doos en ik ga hem terug brengen. Hij is wazig ondanks de goede specs. Mijn hansol 17" is op 1280x1024 scherper dan deze 19" Wellicht exemplarisch, maar ik mot hem niet. Ik kreeg koppijn na er een 1/2 uur achter gezeten te te hebben, en dat heb ik met mijn hansol nooit. Als je in de pricewatch kijkt op www.tweakers.net, kun je zien dat de 19" hansol 170 euro kost en een samsung 204 euro. Beiden met 3 jaar garantie. Mijn advies -> Niet kopen. Bij de weg het is een Yakumo of te wel een proview monitor Iemand nog tips over goede monitoren 19"
Link naar reactie
[quote:44f1f62cbc="Freedom Fighter"]Probleem was dat ik niet al die spec snapte. Kan je van deze gegevens afleiden wat zijn aantal ..hz (vernieuwingsfrequentie) is. [/quote:44f1f62cbc]Dat staat toch gegeven. Staat alleen een typefout bij de verticale frekwentie, die is in Hz, niet in kHz. Wat formules (voor frekwentie kun je lezen refresh rate): [b:44f1f62cbc]relatie tussen horizontale frekwentie en vertikale frekwentie[/b:44f1f62cbc] [code:1:44f1f62cbc] fV=fH/vres of vres=fH/fV of fH=fV*vres fH horizontale frekwentie fV vertikale frekwentie vres vertikale resolutie [/code:1:44f1f62cbc] Welke vertikale refresh rate kan ik halen bij een gewenste resolutie? Kies een resolutie en deel de maximale horizontale frekwentie (voor deze monitor 97kHz) door het 'vertikale deel'. Dit geeft je de maximaal haalbare vertikale frekwentie (de refresh rate waar iedereen het over heeft) bij die vertikale resolutie. Gewenste resolutie 1600x1200 [code:1:44f1f62cbc] fV=fH/vres=97000/1200=80 [/code:1:44f1f62cbc] Welke resolutie kan ik maximaal halen bij een gewenste vertikale refresh rate? Gewenste refresh rate 100 Hz [code:1:44f1f62cbc] vres=fH/fV=97000/100=970 [/code:1:44f1f62cbc] In de praktijk wordt dat dan dus een standaard resolutie van 1152x864. [b:44f1f62cbc]vereiste bandbreedte (pixel clock, dot clock)[/b:44f1f62cbc] [code:1:44f1f62cbc] BW=fH*hres fH horizontale bandbreedte hres horizontale resolutie BW bandbreedte [/code:1:44f1f62cbc] Welke bandbreedte heb ik nodig bij een gewenste resolutie (bv 1600x1200) en vertikale refresh rate (bv 80 Hz)? Bereken de fH eerst: [code:1:44f1f62cbc] fH=fV*vres=80x1200=96kHz [/code:1:44f1f62cbc] Als dit buiten de spec ligt, kun je deze kombinatie niet gebruiken en moet je een van de twee gekozen waardes verlagen. Nu kun je de BW berekenen: [code:1:44f1f62cbc] BW=fH*hres=96000*1600=154MHz [/code:1:44f1f62cbc] Als dit buiten de spec ligt, kun je deze kombinatie niet gebruiken en moet je een van de gekozen waardes verlagen. De berekeningen geven de schone theorie. In de praktijk zijn de maximaal haalbare waardes lager en de vereiste bandbreedte hoger. Het hangt o.a. van de kwaliteit van je monitor af hoeveel lager of hoger. Ik had een Dell P991 op 1600x1200@85Hz. De theorie geeft dan dat fH 102kHz is terwijl de monitor aangaf dat het 106kHz was.
Link naar reactie
Nou, gelukkig terug kunnen brengen. Deden wat moeilijk (alles wat met computers te maken heeft mag je niet ruilen :-? ) maar toen toch. Ben er zeer blij mee. Dat was mijn 2de monitor binnen een week. De eerste was een CTX die digiworld als nieuw verkocht, maar een refubished bleek te zijn. Ook die had slecht beeld. Ga nu eerst eens gewoon kijken en nog een kijken voordat ik er 1 koop. Kan ik hem niet aangesloten zijn, dan geen koop. Dat is de belangrijkste les die ik geleerd heb.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...