Ga naar inhoud

pictogrammen hebben bijna geen kleur meer


Aanbevolen berichten

het probleem is dat de pictogrammen op mn bureablad, in het start menu; kortom alle pictogrammen, "verkleurd" zijn: [img:b161675f3a]http://home.planet.nl/~haan2518/pics/kleur2.jpg[/img:b161675f3a] ik heb al geprobeerd het via het "weergeven met alle mogelijke kleuren" op te lossen, maar dat heeft geen resultaat; maar een aantal pictogrammen zien er dan weer normaal uit, maar de meeste niet. [img:b161675f3a]http://home.planet.nl/~haan2518/pics/kleur1.jpg[/img:b161675f3a] ook het spel ra2 werkt ineens, na deze verandering niet meer correct; tenminste het werkt wel, je ziet alleen geen beeld, zwart scherm. :S hopelijk heeft er iemand een oplossing, greetz, stephan
Link naar reactie
[quote:143e8af77e="De Geest Van Oirlo"]Dit heeft niks met videokaarten te maken. Het is gwoon weer zo'n leuke windows "add-on" :-?[/quote:143e8af77e] Het is geen add-on, maar ik denk dat hij zijn weergave op 256 kleuren heeft staan ipv ware kleuren. Of de drivers zijn corrupt geraakt. Even opnieuw installeren om te kijken of het helpt.
Link naar reactie
Precies dat is het probleem. Vroeger in de windows 3.1 operating system tijd. Werd er niet meer dan 256kleuren erkend. Ik geloof dat er in een donkerbruin verleden ook nog 16 kleuren bestonden. Ik heb dit probleem ook verscheidene malen meegemaakt. Het heeft 2 mogelijke oorzaken. Beide zijn fouten van windows en hebben niks met je hardware te maken. 1: De computer denkt dat je monitor een laptop scherm is. (terugzetten naar je oude monitor dus) 2: De drivers van je videokaart hebben een conflict of zijn mogelijk gedeinstalleerd. Gewoon even ECHT verwijderen en nieuwe drivers installeren. Dan via instellingen terug naar ware of werkelijke kleuren en 32 bit. Vervolgens opnieuw opstarten en voila je pictogrammen zijn weer normaal en ra2 werkt weer!!! Succes
Link naar reactie
he, bedankt voor jullie reacties. ik heb ff gekeken, maar mn instellingen staan gewoon op 16 bits en 1024 x 786 . als ik het op 32 bits zet verandert het niet. als grafhische kaart heb ik een oudere, namelijk de: NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro. wat betreft het verwijderen van de drivers ervan. hoe gaat dat precies in zn werk? :oops: installen is niet zo moeilijk. greetz
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...