Ga naar inhoud

Miele Novotronic W857 spoelen knippert


Eddy-3

Aanbevolen berichten

Gisterochtend hoorden wij plotseling een harde klap op zolder. Bij de wasmachine aangekomen bleek deze zijn activiteiten gestaakt te hebben. Er zat nog water en schuim in de trommel. Na diverse onbekwame handelingen zoals aan en uit zetten, de stekker uit en in het stopcontact ontdekten wij dat het lampje \\\\\\\'spoelen\\\\\\\' knipperde. We besloten het natte wasgoed te centrifugeren om het water uit te trommel te verwijderen. Leegpompen deed de machine nog wel maar de trommel ging niet draaien en opnieuw begon \\\\\\\'spoelen\\\\\\\' te knipperen. Op zoek naar informatie op Internet ontdekte wij dit forum. Naar aanleiding van de vele praktische informatie van voornamelijk HarryO en Witgoedexpert heb ik de oude koolborstels (nog 11 mm) gisteren vervangen door originele nieuwe Miele koolborstels (€ 47). Na verwondering over hoe doordacht een Miele in elkaar zit en het gemak waarmee je overal bijkan was de teleurstelling groot toen het euvel niet verholpen bleek te zijn. Vandaag nogmaals alle werkzaamheden van gisteren gecontroleerd en opnieuw uitgevoerd. De koperen lamellen zien er keurig uit en de koolborstels duwen voelbaar tegen de lamellen. De afvoer schoongemaakt omdat deze na leegpompen een sissend geluid maakt in de trommel. Printplaat nauwkeurig geïnspecteerd. Aan beide zijden geen bijzonderheden waarneembaar. Zelf stiekem de testmodus uitgevoerd (hihihi). Na diverse pogingen blijkt de watertoevoer en waterafvoer zonder problemen te verlopen. Alleen de motor blijft dienst weigeren. Nu weet ik het niet meer. Graag hulp van de deskundigen op dit forum. Met vriendelijke groet, Eddy.
Link naar reactie
Beste Witgoedexpert, Bedankt voor je snelle reactie. Heb jij een verklaring voor de harde klap die voorafging aan het defect of hiervan de oorzaak is? Weet jij een goed adres voor gereviseerde printplaten en de gangbare prijzen hiervoor? Ik woon in Almere. Zit er iets in de buurt voor zover jij weet? Kan ik iets doormeten of testen voordat ik, net als met de koolborstels, geld uitgeef maar niet zeker weet of dat de oplossing is? In één van de eerdere topics die ik heb gelezen stond volgens mij het advies om originele printplaten te gebruiken omdat gereviseerde het vaak niet zo lang volhouden. Wat is jouw mening hierover? Zijn losse componenten te koop voor zelf solderen? Of is dat af te raden? Ik zie je reactie met belangstelling tegemoet. Groeten, Eddy.
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...