Ga naar inhoud

Veel 2D rekenwerk, welke grafische kaart?


Aanbevolen berichten

Ik heb een computer nodig waar weel grafisch rekenwerk op verrricht moet worden. Maar dan wel 2D rekenwerk (pagemaker, photoshop, hi res foto's e.d.) Een mac is geen optie, het moet echt een pc zijn. Een ATI Radion of een GeForce lijkt mij dan niet echt de juiste kaart omdat die vooral voor 3D rekenwerk bedoeld zijn (games) weet iemand welke grafische kaart ik het beste kan nemen? Alvast bedankt voor de hulp.
Link naar reactie
Ik denk dat je dan het beste kan gaan voor een Matrox Parhelia, deze heeft: 1. De beste 2d kwaliteit van het moment. 2. Is volgens mij de snelste in 2d rekenwerk buiten professionele (video)bewerkingskaarten. Als het een professionele bewerkingskaart moet zijn, is de (Geforce) Quadro FX 2000 zeer sterk...
Link naar reactie
Betwijfel of dit wel iets met je grafische kaart te maken heeft. Dergelijke berekeningen vergen vooral cpu-kracht. En met grote afbeeldingen is veel en snel geheugen ook welkom. Een Radeon 9000 is voor jou naar mijn idee ruim voldoende. Een Matrox G550 is ook nog een optie, ivm. goede 2D beeldkwaliteit.
Link naar reactie
Nope, buiten een aantal benodig MB's op je videokaart om je desktop op het scherm te toveren (1.8 MB op 1024x768x32) doet de grafische kaart helemaal niks in die apps. Beeldopbouw van de desktop ed is al tijden snel genoeg. Je kan in jou geval dus beter voor een kaart met een goede 2D weergave gaan, bijvoorbeeld de Matrox G550 (Parhelia is in feite ook een gamekaart, alleen interressant verder als je met 3 schermen werken wil) Evn verder nog een snelle CPU, en flink wat geheugen. Bij hele grote afbeeldingen is heel veel geheugen geen overbodige luxe.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...