Ga naar inhoud

Indesit WIAL143 resetten


Aanbevolen berichten

Mijn was droogcombinatie Indesit WIDXXL 146 start niet meer. Gisteren kon hij nog wel spoelen, maar zodra hij moest centrifugeren stopte het en bleef het staan (wel water weggepompt) en bleven ook de knopppen branden (teken van wassen en centrifugeren). Nu doet hij niets...hij maakt aanstalten om te starten en het bijbehorende knopje brand (je hoort het klikje), maar er gebeurd niets. Aan en uit gezet; ook de schakelaar waar de 'stekker'inzit, maar helpt niets. De machine is 8,5 jaar oud. Is het de moeite waard om te maken; weet iemand wat dit kan zijn? Bedankt!
Link naar reactie
  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste Harry, Het water wegpompen deed hij nog wel; er bleef dus geen water staan. Ik begrijp dat ik de gehele achterkant eruit moet halen? Is dit iets wat ik zelf kan doen? Ben op zich best handig, maar niet dat ik de hele boel verpruts...en die koolborstels; kan ik die bij bv een mediamarkt halen of moet dat bij een speciale winkel? Sorry, heb er geen verstand van...bedankt!
Link naar reactie
Dank je wel Harry! Maar kan ik dit zelf vervangen? Ik zie mezelf nou niet echt een motor loshalen etc....wat ik zeg: ik ben best een handige vrouw, maar geen handyman en helaas ook niemand in de buurt die er verstand van heeft ;-). En kan ik dan zonder de motor te hoeven loshalen zien of het de koolborstels zijn? De band van de motor werkt iig nog goed; die heb ik kunnen testen.... Of heeft het nut om een monteur hiervoor te laten komen? Of dan toch maar beter een nieuwe... nogmaals dank!
Link naar reactie
De borstels zitten precies aan de andere kant dan waar je het toegangs luik hebt zitten. Is inderdaad een gehannis. Of motor er onderweg halen, of er om heen werken (wil alleen als je precies weet wat je moet doen) of de machine achter over laten kantelen tegen bv een muur. Je kunt er dan net bij, maar ook dat is niet een simpele manier van werken. Proberen en anders inderdaad uitbesteden.
Link naar reactie
Dan zou het inderdaad uitbesteden worden, want ik kan hem niet kantelen omdat hij vastzit met een trek aansluiting en dus geen speling heb met het apparaat (die ga ik zelf niet loshalen)..maar ik vraag me af of de machine dat nog wel waard is en wat de eventuele kosten zijn voor uitbesteden....hij is ruim 8,5 jaar oud....en als dat het toch niet blijkt te zijn....ben ik dat geld ook kwijt...vind het lastig. Hoop dat u me daar nog in kunt adviseren en wat u zelf zou doen in mijn situatie? Monteur inschakelen of toch een nieuwe? Hartelijk dank in ieder geval voor de adviezen en hulp!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
WIXL16: staat voor fout melding F08 > verwarmings element blijft aangestuurd doordat het relais op de elektronica module blijft plakken. Wat ook de oorzaak kan zijn is dat de nivo regelaar onjuiste waterhoogte aan geeft. Bovenblad er af halen, nivo regelaar zit rechts boven. Trek het slangetje er af, blaas slangetje goed door en zet hem weer terug en probeer de machine. IWD5145 met F08: zelfde verhaal.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Beste Harry, Ik weet niet waar ik het ergens anders kwijt kan dus dan maar zo. De vorige keer dat mijn wasmachine het niet meer deed heb ik middels al jouw reacties het kunnen oplossen, toen was het de waterafvoerpomp en nu zijn mijn koolborstels versleten van mijn indesit. Bedankt voor al je goeie adviezen ook al waren ze niet direct aan mij gericht. Groetjes Daan
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hoi Harry, Wellicht heb je een idee wat ik kan doen met mijn indesit widl 146. Tijdens een 90 graden was (die ik trouwens zelden doe), is tijdens het programma de stop gesprongen en stond de machine vol met water. Na de stop weer omgezet te hebben. Brandt alleen het bovenste verticale lampje (2h). Eerst brandde het slotje ook nog, maar die sprong er wel weer vanaf. Verder reageert hij op niets. De trommel kan ik wel handmatig ronddraaien. Ik heb net het bovenblad en acherblad losgehaald. Ik zie geen doorgebrande draden/losse draden. Net liep wel al het niet afgepompte water er spontaan uit, toen ik de wasmachine van zijn plek haalde. De filter is ook schoon. Heb je enig idee wat ermee aan de hand kan zijn. Hij is nu zo een 10 jaar oud. Wellicht tijd voor een nieuwe, maar ik wilde het proberen of ik dit kon maken. En waar ik het zou moeten zoeken. Update een paar uur later: Opeens kan ik wel alle knoppen weer indrukken en als ik lang op de start knop druk lijkt hij zich te resetten. Als ik nu een programma in wil stellen, dan reageert hij normaal, totdat het deurtje op slot moet gaan en dan blijft hij vast staan. Alvast heel erg bedankt! Groetjes Roxanna
Link naar reactie
Momenteel branden er geen lampjes meer constant en er flikkert ook niets. Als ik nu een wasprogramma wil starten dan kan ik hem wel instellen. Maar de machine begint niet met draaien, ook het deurslotje werkt niet. Het lijkt heel erg alsof hij op 1 of andere manier vaststond op het wasprogramma. Maar nu (nog) niet de stap naar wassen kan maken. Heb je enig idee? Ik hoor het graag!
Link naar reactie
  • 8 maanden later...
hoi, ikzelf heb ook een probleem met knipperende lampjes, alle horizontale en 1 verticale (centrifugeren) knippert, wat is hier de oplossing voor? of welke code is dit? Ik lees veel over het vervangen van condensators, is dat hiermee ook de oplossing? Bedankt voor een reactie
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...