Ga naar inhoud

Hoe verhouden CPU en geheugen videokaart zich tot elkaar?


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een beetje te overklokken met mijn videokaart. Eerst dus even de FAQ hier gelezen en nog wat gezocht op andere forums. Toen kwam de eerste stap: de tweaksoftware. Gekozen voor WinFox (zat bij m'n kaart van Leadtek Ti4400), jammer alleen dat m'n kaart geen hardwaremonitor ondersteund en dus WinFox ook niet. (is dit nog anders op te lossen?) Ben voorzichtig begonnen (orginele instellingen waren 275 clock en 554 geheugen) : +5 bij de core nu dus 280, daarna 3DMark gedraaid en alles liep nog steeds goed :D Nu kom ik echter op het punt van het geheugen: Hoe verhoud dit zich naar de snelheid van de CPU toe? Niet 1 op 2 volgens mij... dat klopt net niet. Kortom hoeveel kan ik het geheugen nu versnellen als ik de clock +5 heb gedaan. Beter nog zou ook een voorbeeld van 1mhz zijn (is in een later stadium wellicht handig). Alvast bedankt! :lol:
Link naar reactie
[quote:f0ee469cf9="G. Sitters"]De beiden kun je geheel willekeurig van elkaar veranderen. Heeft verder geen invloed op de prestaties. Ik heb bijvoorbeeld mijn Core van 275 naar 432 over kunnen klokken. Mijn memory kwam niet verder als 634 (vanaf 540). Gewoon een beetje proberen dus...[/quote:f0ee469cf9] OK, dus er zit geen bepaalde verhouding in? Dat is mooi! Ga ik weer even verder opvoeren :lol:
Link naar reactie
Je moet gewoon stapje voor stapje proberen. Er zit overigens wel een verhouding in. Zo kan het zij dat je je Core verder kan overklokken als je je Geheugen niet overklokt. en andersom dus ook. je moet er door middel van " trail & Error " zelf achter komen hoe ver je kan overklokken. Wat Hardware monitoring betreft. Dit moet door de kaart Hardwarematig worden ondersteund. alleen bepaalde modelen van Asus en Leadtek (en misschien nog wel een merk) en alle GeForce FX 5800 / 5900 kaarten ondersteunen dit. Je moet dan een Leadtek hebben met het achtervoedgsel TD[b:8fd337f2c1]H[/b:8fd337f2c1] dus Leadtek A280 TDH is een voorbeeld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...