Ga naar inhoud

3D Mark 2001 score normaal?


Aanbevolen berichten

Okee, zoals al gezegd in het Moederborden/Processor forum, heb ik hier nu m'n oude AMD K6-2 450 mhz staan, 320 MB Ram, Geforce 2MX/400 PCI. Hij heeft een VIA MVP3 moederbord. De Geforce MX draait op de 29.42 drivers. In 3D Mark 2001 haalt deze: 685 Link: http://service.futuremark.com/compare?2k1=6286849 Nu is mijn vraag, is dit normaal voor deze computer of niet?
Link naar reactie
Ik heb bij me vader een oude Pentium III 662 MHz staan met een Matrox Millenium G400 16MB videokaart en al 988 net geen 1000, dus jij zou met dat systeem een stuk hoger moeten kunnen, al weet ik niet of het uitmaakt dat die videkaart een PCI kaart is, maakt dat veel uit tov een AGP kaart?
Link naar reactie
Ja, maar dat vertaalt zich niet altijd naar een hogere framerate. Er zit bijvoorbeeld al geen noemenswaardig verschil tussen AGP 2,4 en 8x. Wat veel belangrijker is, is dat er via de AGP poort direct naar het geheugen geschreven kan worden. Als je AGP uitschakeld, dan functioneert je AGP slot als gewoon PCI slot, ik kwam daarmee met een R8500 op ongeveer 8000, terwijl hij normaal 9500 deed. Het is dus wel wat trager, maar niet echt dramatisch.
Link naar reactie
[quote:f747ab0d5d="Hu'uruun"]Okee, zoals al gezegd in het Moederborden/Processor forum, heb ik hier nu m'n oude AMD K6-2 450 mhz staan, 320 MB Ram, Geforce 2MX/400 PCI. Hij heeft een VIA MVP3 moederbord. De Geforce MX draait op de 29.42 drivers. In 3D Mark 2001 haalt deze: 685 Link: http://service.futuremark.com/compare?2k1=6286849 Nu is mijn vraag, is dit normaal voor deze computer of niet?[/quote:f747ab0d5d] [quote:f747ab0d5d="Hu'uruun"] Het is wel een PCI hè... Maar okee, nieuwste drivers downloaden? Zal dat veel verschil maken? Of overklokken?[/quote:f747ab0d5d] [b:f747ab0d5d]//Drivers[/b:f747ab0d5d] 29.42 en 27.42 drivers zijn bewezen de snelste drivers voor de GeForce 2 MX. zoals BA al aangeeft zijn de latere drivers vooral voor DirectX 8 kaarten geoptimaliseerd en de 43.45 voornamelijk maar voor de GeForce FX kaarten. dus qua driver zit je goed. [b:f747ab0d5d]//AGP + PCI[/b:f747ab0d5d] Volgens 3dmark2001 heb je een AGP2x kaart. niet dat 3dmark altijd de waarheid spreekt maar ik wou het maar even vermelden. zoals BA al aangeeft maakt het niet veel uit. echter is het verschil tussen AGP en PCI een stuk groter dan tussen AGP1x en AGP8x. [b:f747ab0d5d]//3D Mark 2001 score van: 685[/b:f747ab0d5d] DIe score is laag echter redelijk voor jou systeem, aangezien je de volgende min punten hebt aan je pc: - Trege PCI GeForce 2 MX - Trage en oude oude AMD K6-2 450 mhz - Slechts 100mhs fsb en sdram gezien de bovenstaande punten lijkt de score naar mijn gevoel normaal. destijds haalde ik met een AMD K7 Athlon 550mhz + AGP GeForce 256 DDR 1800 punten. de Athlon 550mhz is een stuk sneller en de AGP GeForce 256DDR is ook iets sneller dan de PCI GeForce 2 MX 400. Ik denk dat je maximaal 1000 punten kan halen met die pc. [b:f747ab0d5d]//Overklokken van de GeForce 2 MX[/b:f747ab0d5d] Bij een GeForce 2 MX 400 is niet de core en mem snelheid de bottleneck. overklokken heeft wel effect maar niet veel. de bottelneck bij een GeForce 2 MX is namelijk het feit dat het een "Gecastereerde" GeForce 2 GTS is. hij heeft slechts 2 Pixel pipelines (GeForce 2 GTS/PRO/Ti/ULTRA hebben er 4). Hier nog wat vergelijkings materiaal: 2268 punten met een [url=http://service.futuremark.com/compare?2k1=5275291]Duron 1300mhz en GeForce 2 MX[/url] van mijn schoonouders. 1588 punten met een [url=http://service.futuremark.com/compare?2k1=4406406]TNT2 in een AXP2200+ Systeem[/url], dit was een test in mijn eigen pc. (de videokaart die Computer_Nerdo nu heeft :) )
Link naar reactie
Wat ik toch vreemd vind (beetje late reactie, maar toch), is dat mijn 8 MB Ati LT Pro beter DVD's afspeelt dan mijn Geforce 2 MX PCI. Ook heeft de Geforce 2 de vreemde gewoonte heel veel te schokken, soms bij spellen die het eerst goed deden en daarna niet meer? Hij heeft het vooral moeilijk als er veel personen/dingen op het beeld komen, dit kan natuurlijk door de processor enz. komen maar toch? Is er nog iets wat ik kan doen om te kijken of alles wel goed naar behoren werkt/dat ik kan optimaliseren? Andere tips? Hoe er rekening mee dat er vrijwel niks in het bios staat... EDIT: Vermeldigenswaard is dat de Ati LT Pro een geïntregeerde AGP kaart was, lopend op AGP X2 (niet dat er veel verschil zit tussen 1X en 2X)...
Link naar reactie
[quote:ea13b49504="Red Dragon"]Het verschil tussen AGP 1x en geen AGP. dus PCI. is een stuk groter dan het verschil tussen AGP 1x en 8x.[/quote:ea13b49504] Ja, dat snap ik, dat bedoelde ik niet... Maar goed... [quote:ea13b49504="Red Dragon"]maar dat spelen e.d. trager zijn ligt naar mijn inziends toch aan je CPU[/quote:ea13b49504] Zou het veel uitmaken als ik er een AMD K6-[b:ea13b49504]3[/b:ea13b49504] in zet? (zie ook m'n topic in 'te koop gevraagd'... Ik probeer het toch maar, krijg namelijk binnekort 'zakgeldverhoging' hoera! (:-D) Maar ik vroeg me af of het iets zou uitmaken volgens jullie...
Link naar reactie
25-30 is voor een arme scholier zoals ik (;-) toch vrij prijzig. Maar misschien heb je gelijk. Het probleem is (ik koop NOOIT meer een compaq) dat ik dan ook de kast moet vervangen *zucht*... Hoe dan ook, welk moederbord raad je me aan? En welke voeding/kast? Of kan ik die vraag beter stellen op het andere forum?
Link naar reactie
Het volgende goedkope buget systeem is leuk voor weinig geld: [i:df4fc16cc3]* Case ATX Midi Sweex CL4P4 € 36,00 * CPU SocketA AMD Duron 1300 200FSB Tray € 45,00 * MB S462 ECS K7S5AL SDRAM/DDR +SB+LAN € 48,00[/i:df4fc16cc3] Totaal: [b:df4fc16cc3]129 Euro.[/b:df4fc16cc3] (excl. verzend kosten) De voeding van die kast is volgens mij 300watt maar in ieder geval voldoende voor jou systeem. De bovenstaande onderdelen zijn samengesteld bij www.wintelco.nl Kijk ook op www.teakers.net/pricewatch voor andere shops. Wintelco is echter een goeie winkel, dwz ik heb er goeie ervaring mee. Maar zo zijn er nog zat andere goeie winkels natuurlijk. Als je de volgende upgrade doet kan je je SDram ook kwijt in dat moederbord en dat moederbord kan ook DDR aan. Sound zit onboard en 10/100 Netwerkkaart ook. als je dit bijelkaar hebt gespaard kan je meteen doorsparen voor een Radeon 9200 of zo. 8)
Link naar reactie
Thanks! Dat moederbord wat jij aanraadt zag ik ook bij www.completer.nl leek me inderdaad een goede keus. Ik zal het even bekijken :-D... 3D kaart zal ik inderdaad ook nog eens moeten upgraden, maar dat komt later wel ;-)... Ben ik trouwens effe blij dat ik voor de oude computer, hoewel hij maximaal PC100 ram aankon, consequent 133 mhz heb gekocht :-D...
Link naar reactie
Completer is ook een goeie shop. ik zal daar even een systeem voor je samenstellen: AMD Duron 1300 Socket_A Euro 49,00 ECS Elitegroup K7S5A Duron / XP , DDR / SDRam, 10/100 Netwerk, AC97 sound Euro 79,00 YS ATX Midi 300W (4x5 1/4 2x 3 1/2) Euro 69,00 Totaal: 197 Euro! :o Zo te zien ben je daar beduidend duurder uit. voor dat geld heb je bij www.wintelco.nl en andere shops zoals www.gistron.com een AthlonXP 1800+ samenstelling!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...