Ga naar inhoud

17" TFT in combinatie met GeForce 4 MX 440SE


Aanbevolen berichten

Hoi! Ik heb een 17" TFT gekocht: Iiyama E430S, en een goedkope nieuwe videokaart: een GeForce 4 MX 440SE videokaart van PointOfView. Maar ik ben niet helemaal tevreden over deze combinatie. Allereerst zijn de letters wel erg klein (komt door de standaardresolutie van 1280-1024). Maar ik heb ook het idee dat niet alles helemaal scherp is. Mijn vragen aan jullie kenners zijn: 1) kan een slechte kwaliteit videokaart ook onscherp beeld geven op een TFT scherm? 2) hebben anderen ook moeite om te wennen aan zo'n groot TFT-scherm met die kleine letters?
Link naar reactie
Er zijn meer mensen die moeite hebben met overschakelen naar 17" LCD. Velen waren een 17"CRT gewend die 1 incht kleiner is, maar draait op 1024x768 pixels. Bij de overstap naar een scherm dat fysiek 1" groter is en dan 1280x1024 draait, komt alles inderdaad wat klein over. Je kunt dus het beste standaard je karakters e.d. wat groter instellen, bijvoorbeeld 9 of 10 punts letters ipv 8 punts. Alles ziet er dan wat beter uit. Indien je XP draait, kun je nog de optie Cleartype inschakelen. een enorme verbetering vaak. Wat betreft de scherpte: ik heb zelf een Iyama LCD 17" en die is werkelijk haarscherp en kraakhelder. Dat valt me telkens weer op wanneer ik achter een CDR kruip.
Link naar reactie
Bedankt voor de verschillende tips. Ik heb wat gerommeld in de instellingen en ben nu wel tevreden. Het grootste effect heb ik bereikt door de verversingsfrequentie terug te brengen van 70Hz (blijkbaar is dat de standaardwaarde) naar 60Hz. Nu is alles wel scherp. Ik heb nog even bij vrienden gekeken, en de meesten hebben hun 17" TFT ingesteld op 1024*768. Maar dan zijn de letters helemaal wazig als je van dichtbij kijkt.
Link naar reactie
[quote:5704ba00ee="superwatje"]Bedankt voor de verschillende tips. Ik heb wat gerommeld in de instellingen en ben nu wel tevreden. Het grootste effect heb ik bereikt door de verversingsfrequentie terug te brengen van 70Hz (blijkbaar is dat de standaardwaarde) naar 60Hz. Nu is alles wel scherp. Ik heb nog even bij vrienden gekeken, en de meesten hebben hun 17" TFT ingesteld op 1024*768. Maar dan zijn de letters helemaal wazig als je van dichtbij kijkt.[/quote:5704ba00ee]dat klopt, want dat heb ik laatst ook gevraagt aan Samsung en toen kreeg ik dit terug: [i:5704ba00ee]U heeft gelijk wat betreft de de resolutie van de monitor, u zou deze inderdaad moeten laten staan op 1280 * 1024. Wanneer u deze op 1280 * 960 zet, kan het beeld niet helemaal meer scherp zijn. Ik zou u dan ook willen adviseren de hoogste resolutie te gebruiken, en deze niet aan te passen.[/i:5704ba00ee]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...