Ga naar inhoud

“Valve maakt Half-Life 2 een Nvidia exclusive” !?


Aanbevolen berichten

wordt vervolgd: http://www.gamer.nl/nieuws/17213 zal nu maar wat bij mijn link zetten, anders wordt RD weer boos op me. :wink: omdat de concurrentie steeds heftiger wordt, zal er dus met steeds meer poen worden gesmeten om een beetje exclusiviteit te waarborgen. het afschermen van produkten heeft in het verleden nooit winnaars opgeleverd (muv bill g). degene met de meeste centen houdt dit spel dus het langste vol. ben benieuwd hoe dit afloopt tussen ati/nvidia
Link naar reactie
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:2ac2b2ab2d="bmw"]wordt vervolgd: http://www.gamer.nl/nieuws/17213 zal nu maar wat bij mijn link zetten, anders wordt RD weer boos op me. :wink: omdat de concurrentie steeds heftiger wordt, zal er dus met steeds meer poen worden gesmeten om een beetje exclusiviteit te waarborgen. het afschermen van produkten heeft in het verleden nooit winnaars opgeleverd (muv bill g). degene met de meeste centen houdt dit spel dus het langste vol. ben benieuwd hoe dit afloopt tussen ati/nvidia[/quote:2ac2b2ab2d] Het punt wat jij nu aanhaalt heeft niets met deze topic te maken. Doom III wordt dus waarschijnlijk platform gebonden en NIET videokaart gebonden waar deze discussie over gaat. Games die platform gebonden zijn is al zo oud als er consoles zijn, niks nieuws dus... :roll:
Link naar reactie
dit van die videokaarten is maar een gerucht... wat jij aandraagt heeft er zeer weinig mee te maken... kijk bij een console is er 1 merk die op alle hardware staat, dus nintendo, sony, sega etc... dit is niet het geval bij een PC natuurlijk... nu zijn die merken veel machtiger om spellen exclusief op hun console te krijgen.... aangezien niet alleen de videokaart uitmaakt bij games, maar er natuurlijk meer hardware bij komt kijken, zal dit natuurlijk nooit zo erg worden als op een console.. wat krijgen we anders straks?? best played with AMD, of best viewed on Samsung TFT monitors??? :wink: ik heb het idee dat dit allemaal gewoon bullsh*t is, en dat er niks van komen zal.. eerst zien, dan geloven...
Link naar reactie
@BA , ben er toch van overtuigd dat als zoiets er door komt dat de pc terein verliest, nu zijn er mensen die soms twijfelen tussen pc en console, maar binnenkort hebben ze gewoon nog een reden bij om voor de console te kiezen want bij die pc's kunnen ze nog niet alle spellen spelen wegens niet compatibel op de ene maar op de andere wel enz....
Link naar reactie
Nog een link : http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=technologyNews&storyID=2541686 Het mag dan misschien zo zijn dat je niet verplicht wordt om een nVidia-kaart te hebben, maar het maakt m.i. de toch al vaak beroerde support voor de concurrenten slechter wordt. 't is al erg genoeg dat de kleine producenten niet kunnen testen op alle platforms, maar als zoiets als EA daar nu ook nog een schepje bovenop doet :( MS had gvd DirectX toch uitgevonden om zowel de producenten als de consumenten te helpen ? Je zou bijna denken dat nu de GeForce FX zo'n mislukking lijkt te worden dat nVidia nu op z'n Microsofts de concurrentie probeert te dwarsbomen. Dus niet door betere producten af te leveren, maar door ouderwetse mafia-praktijken. :(
Link naar reactie
't is al erg zat dat veel mensen dankzij het waanidee dat Ati (nu nog) slechte drivers zou hebben de kaarten laten liggen (als ze al kunnen vinden bij de gemiddelde dozenschuiver). Dankzij nVidia krijgen ze dus straks nog een trap na ook :( Voor evt nieuwe wordt het idd helemaal een ramp ... tenzij iemand 'nVidia-compatible' kaarten gaat bedenken :evil:
Link naar reactie
[quote:48d4b2629e="bmw"]ik wacht nog maar ff met het inruilen van mijn asus ti 4600 voor de ati 9700[/quote:48d4b2629e] Jó je kan beter ff wachten op die nieuwe van [b:48d4b2629e]NVidia[/b:48d4b2629e] de [b:48d4b2629e]NV35[/b:48d4b2629e]daar zijn die [size=7:48d4b2629e]ATI-tjes [/size:48d4b2629e]maar kinderspel bij :D
Link naar reactie
Lol, dat weet je helemaal niet want je hebt nog helemaal geen benches gezien. Bovendien is die er waarschijnlijk pas tegen de zomer, en zo kan je wel blijven wachten. Je kan ook op de 0.13 micron R9900 wachten, die is waarschijnlijk nog sneller ;) De GF FX zou ook veel sneller zijn als de rest weet je nog? ;)
Link naar reactie
Niemand gedacht aan een emu of zo?????? Het is namelijk absurt om een game enkel voor nvidia uit te brengen..... Alsof we dan maar nvidia kaartjes gaan kopen....-> :roll: Nee ik denk dat dit weer gestuntel 1e klas is, en dat de ATI-users deze game 2 weekjes later ook kunnen spelen mbv een emu, of aangepaste engine....
Link naar reactie
En daar zit nu net het hele probleem. Alhoewel het m.i. niet zozeer het feit dat Ati (of een andere kaart) het niet zal kunnen, maar dat het gegarandeerd niet zo snel gaat. Hetzelfde probleem had Unreal (en in mindere mate UT) ook. Iedereen die geen Voodoo-kaart heeft heeft erg veel last van slechte framerates vergeleken met eenzelfde pc met een Voodoo-kaart. Dat heeft men later enigszins kunnen verhelpen, maar echt opgelost is het nooit omdat de onderliggende struktuur tussen de beide Api's te verschillend was. Bij Unreal was het nog te verkopen omdat er nog geen definitieve standaard was (zowel Glide, DirectX & OpenGL waren nog nieuw), maar *NU* is er 1 standaard (DirectX) terwijl een paar die-hards nog OpenGL verkiezen (omdat het relatief open & platform onafhankelijk is).
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...