Ga naar inhoud

“Valve maakt Half-Life 2 een Nvidia exclusive” !?


Aanbevolen berichten

http://www.gamer.nl/nieuws/17172 [color=red:92ceea4348][i:92ceea4348][Mod-edit]Titel aangepast. Ik wil hier in dit forum duidelijke titels hebben en niet titels zoals "hier word ik niet vrolijk van..." Het is de bedoeling dat men aan de titel al kan zien waar het om gaat. Het was ook leuk geweest als je naast alleen maar een dom linkje te posten er ook iets bij zetten, zo lijkt het wel een nieuws bulltin board. en dat is het hier ook niet, daar hebben we tweakers.net en andere site's al voor. Red Dragon[/mod-edit][/i:92ceea4348][/color:92ceea4348]
Link naar reactie
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Lijkt me sterk dat ze dit echt gaan doen. dat kan je niet maken. dadelijk krijgen we ook "Intel only" games. De verkoop van zo'n spel word ook een stuk minder. en daar zit zo'n game maker niet op te wachten Daar komt dan nog het punt van BA bij. de meeste games zijn voor standaard API's gemaakt en daar van afwijken is erg tricky.
Link naar reactie
De nieuwere Videokaarten gaan toch gebruik maken van PCI sloten, dan hebben we daar minder last van. Maar even over het onderwerp, als het zo is dat het een Nvidia exclusive wordt (wat overigens zeer vreemd zou zijn), mensen met een andere kaart aardig buiten de boot vallen. Ik denk dat dit ook geen handige zet is, je zult daardoor veel mensen krijgen die een negetieve mening krijgen tov. Valve.. En als het een Nvidia exclusive wordt, is er vast wel iemand die er een ATI patch voor (kan) maken :)
Link naar reactie
Hoezo console? Het gaat toch over videokaarten? Als mijn buren een andere PS2 zou hebben met een andere chipset erin zou het idd niet werken, en spellen die voor de ene chipset worden gemaakt wel en andere spellen niet. Maar als er dan een patch is waardoor ze op beide chipsets werken.. Bijv. een emulator die zorgt er ook voor de je bijv. PS2 games op je PC kunt spelen dmv, encoderen en coderen... Maar het lijkt me stug dat het en Nvidia game wordt... We kunnen beter wachten voordat we er verder over discussieren :D
Link naar reactie
het marktaandeel van nvidia zal wel fors hoger liggen dan die van ati. het is voor hen dus een mooie manier gamers aan zich te binden. bovendien zal het (indien dit vaker voor gaat komen) gamers weerhouden een ati topkaart te kopen die qua prijs-kwaliteit op dit moment toch beter in de markt ligt. en nvidia heeft genoeg geld om de makers van half life schadeloos te stellen voor gederfde inkomsten.
Link naar reactie
Zegt 3DFX je iets? Die hadden ook een eigen API, en waren marktleider, en we zien ook hoe het daar mee afgelopen is. Totdat nV hun eigen API heeft hebben ze zich maar aan standaards te houden, net als ATI. Het zal dus erg lastig zijn om games alleen voor 1 merk kaart uit te brengen. (hij moet dan op alle GeForce kaarten draaien, maar niet op ATI, hoe leg je dat uit?) Ik denk ieg dat nV niet zal durven om zoiets uit te halen... Je haalt er namelijk geen mensen mee over om nV kaarten te kopen, maar je maakt ze alleen boos, waardoor nog meer mensen ATI kopen.
Link naar reactie
[quote:dada256a6f="bmw"]het marktaandeel van nvidia zal wel fors hoger liggen dan die van ati. [/quote:dada256a6f] Dat aandeel zal wel snel zakken als het bedrijf zo'n beleid gaat voeren :wink: Dit lijkt me niets meer dat dikke onzin.. Het gaat al een stuk minder met NV, wat videokaarten betreft, dan moet je dit soort dingen niet gaan doen.. Of ze zijn boos dat op dit moment 3dMark 2003 nog steeds ATI-only is :wink:
Link naar reactie
Als dit waar is vind ik dat een zeer slimme zit van Nvidia maar een zeer stomme zet van Valve (zij zullen dan behoorlijk wat minder aantallen verkopen). Bovendien denk ik ook nog eens dat Valve zich hiermee op de lange duur geen dienst mee bewijst en zich de woede van veel gamers op de hals haalt die een ander kaart dan Nvidia hebben. Nvidia voelt natuurlijk ook de hete adem in hun nek van Ati en probeerd op deze manier weer klanten voor hun (terug) te winnen. Over het algemeen zou ik dit voor de consument een slechte ontwikkeling vinden en persoonlijk denk ik dat dit dan wel eens het einde van pc gamen zou kunnen betekenen. Dan kun je je beter een console aanschaffen en voor een periode van zo`n 5 jaar verzekerd zijn van games. Al met al denk ik dat het een storm in een glas water is en dat het geen vaart zal lopen... 8)
Link naar reactie
ach tuurlijk niet man... heb je gezien op wat voor datum het gepost is??? [url=http://spong.com/index.asp?art=4697]dit is het originele bericht iig[/url] en in amerika kennen ze ook wel de 1 april grap, alleen gaan ze daar soms wel wat meer dagen mee door als bij ons. april is bij hun April fool maand.. beetje een gekke maand dus, net als katten, die worden toch altijd gek in maart (maartse katten) nu is dit hetzelfde bij die gekke yankees... April is voor hun een maand om gek te doen... denk aan een iets te laat geplaatste 1st april fool grap, want ze zijn natuurlijk echt niet gek bij valve. :lol: wordt wel een boel dual tegenwoordig.. dual bios, dual channel... whats next.. dual AGP??? :wink:
Link naar reactie
vind ik maar triestig, als ze zo gaan beginnen zal de pc als gamemachine nog meer terein gaan verliezen van al die consoles. Als dit zo zou zijn is het echt een triestige zet van nvidea om hun marktaandeel te verhogen. Blijkbaar konden ze het niet halen qua prestaties tegenover de ati's en moeten ze het nu zo beginnen spelen. :evil:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...