Ga naar inhoud

stille videokaart gezocht: Radeon 9500 of Geforce4 Ti4200 ?


Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Shuttle SK41G cubic PC en heb op dit moment een Aopen Geforce4 MX440 videokaart erin zitten. Probleem: ik wil deze gaan upgraden, maar zou graag eentje willen hebben die stukken stiller is dan die ik nu heb. Onlangs heb ik de ventilator van de heatpipe vervangen door een stille coolermaster (scheelt dus enorm in geluidsproductie !), maar mijn videokaart maakt nog steeds "veel" lawaai (getest door de ventilator op de chip even vast te houden). Waar ik op zoek naar ben is: een Geforce4 Ti4200 of een Radeon 9500 AGP-kaart met 128 MB geheugen, maar die een stille ventilator heeft op de chip. AUB geen constructies met Zalman heatpipes e.d. vanwege ruimtebeperking in mijn PC. Alvast bedankt
Link naar reactie
Wat is veel lawaai? De een vindt een bepaald geluid hard, de ander weer zacht. Het maakt ook een verschil, hoe stil de rest van je pc is. Sommigen horen hun VGA niet omdat hun voeding of CPU koeler zoveel lawaai maakt. Mijn MSI GF4TI4200 vind ik ook stil, maar ik weet niet hoeveel lawaai de rest van mijn pc maakt. Duss.. het blijft een kwestie van beleving en persoonlijke ervaringen. Ik raad je dus een MSI GF4TI4200 met 128MB aan.
Link naar reactie
Ik was nog vergeten te vragen of het wel mogelijk is om een Geforce4 Ti4200 of een ATI Radeon 9500 te installeren op een SK41G shuttle: heeft er iemand hiermee ervaring ? Krijg ik geen problemen met mijn voeding ? Zo te horen schijnen Aopen grafische kaarten veel lawaai te maken. greetz
Link naar reactie
Ik neem aan dat dit hem is: http://www.shuttle.com/new/product/barebone/specs_b.asp?B_id=10 200W voeding is te zwak. Er zit 4xAGP op. Het zou dus gewoon moeten kunnen, mits je een zwaardere (350W) voeding erin zet. Ik weet alleen niet of je daar een voeding met speciale afmetingen voor nodig hebt.
Link naar reactie
Ik neem aan dat de voeding het zelfde is als de SS51G en daar hadden ze laatst een recensie van in C!T met een Geforce Ti4200 128 MB DDR-SDRAM erin ! Geloof dat die van Com4 Micropower was. Dus ik denk dat dat geen probleem moet zijn. (3DMark2001 SE 9124 punten). Ik weet nu niet hoe het zit met de Radeon 9500. greetz
Link naar reactie
He, ik heb hier toch iets gevonden op het internet m.b.t. de SK41G en zware videokaarten: [url]http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=sk41g&page=7[/url] Blijkbaar is die voeding dus toch wel voldoende om zelfs zware Radeon 9700 Pro AGP kaarten te draaien. Nu nog een heel stille videokaart zoeken (liefst 24 dB en lager voor de chipkoeler of het liefst: heatsink only). greetz :D
Link naar reactie
ALs je een videokaart zonder heatsink wilt dan kan je een radeon 9500 wel vergeten. deze word veel te heet daarvoor. aangezien een Zalman ZM50-HP of ZM80a-hp cooler niet in die pc past is dat ook geen optie. Als je een radoen 9500 wilt, moet je gewoon een Club-3d of Saphire kopen. de coolers op die kaarten maken niet zoveel lawaai. ik kan je echter geen cijfers geven in db. ook een optie is wachten op de GeForce FX 5200. deze kaarten komen wel uit zonder fan. dus met alleen een heatsink. De Geforce FX 5200 is alleen wel langzamer dan een Radeon 9500. echter wel een DirectX 9 compliant kaart.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...