Ga naar inhoud

-= Nieuwe nVidia Drivers topic deel 4 =-


Aanbevolen berichten

[b:063e7a6961]Deze topic is bedoeld voor het melden van nieuwe nVidia Detonator drivers, zowel Beta als officieel.[/b:063e7a6961] Voorheen hete deze topic [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=77028]-= Nieuwe Detonators deel 3 =-[/url] Even de laatste paar Beta drivers op een rijtje: [i:063e7a6961]42.01 42.30 42.68 (getest met de GeForce FX en werkt goed) 42.70 (fake drivers) 42.82 42.86 (werkt slecht met de GeForce FX) 42.90 (deze komen bij dell weg) 43.00 (werkt slecht met de GeForce FX)[/i:063e7a6961] Download de drivers @ www.guru3d.com www.reactorcritical.com www.3dchipset.com Iemand ervaring met een van de bovenstaande beta drivers? en zo ja.. hoe bevallen ze?
Link naar reactie
  • Reacties 217
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Wat is nou het voordeel van betadrivers? Dat je soms snellere hebt dan de officiële? Ik installeerde nooit betadrivers, altijd de laatste officiële drivers van de nVidia site. Laatst had ik voor de gein 42.01 geïnstalleerd en bij al mijn spellen viel er links en rechts een deel buiten beeld. Zelfs als ik maximaal uitzoomde met mijn beeldscherm. Op de desktop was alles in orde. Het was alleen in spellen. Toen 41.09 WHQL gedowned en alles werkt perfect. Dus vanaf nu helemaal geen betadrivers meer. Net zoals eerst het geval was. :D
Link naar reactie
[quote:9d08158bbb="Muse"]Wat is nou het voordeel van betadrivers? Dat je soms snellere hebt dan de officiële? Ik installeerde nooit betadrivers, altijd de laatste officiële drivers van de nVidia site. Laatst had ik voor de gein 42.01 geïnstalleerd en bij al mijn spellen viel er links en rechts een deel buiten beeld. Zelfs als ik maximaal uitzoomde met mijn beeldscherm. Op de desktop was alles in orde. Het was alleen in spellen. Toen 41.09 WHQL gedowned en alles werkt perfect. Dus vanaf nu helemaal geen betadrivers meer. Net zoals eerst het geval was. :D[/quote:9d08158bbb] Beta drivers zijn vaak nieuwer en kunnen dan weer bepaalde dingen beter doen, of minder, gewoon proberen. Beta drivers zijn niet windows ondertekent, dus kan je geen beroep doen op support.
Link naar reactie
Daar zijn ze weer: [size=18:15bebe688b][color=red:15bebe688b]Detonator 43.30 for Windows 2000/XP[/color:15bebe688b] [/size:15bebe688b] [quote:15bebe688b] Posted by Hilbert on the 12th of March, 2003 A new detonator driver release has hit the web. Today it's version 43.30 The files within the archive are dated from March the 3rd ! Furthermore the archive includes a full fetched setup/installer. These drivers originate from the DELL website and where originally released for Quadro4 700XGL/900XGL display adapters. the .inf file has been altered to support all graphics cards from nVidia to date up to NV31 and NV34. If you are going to give them a try then let us know your results in our forums ![/quote:15bebe688b] [url=http://www.guru3d.com/files/detonator/]download drivers![/url]
Link naar reactie
[quote:7634d46ec3="Slashhead"]Ook 43.30 sucked op de FX 5800ultra 3239 punten :lol: klere ding blijft weer locked op 2D mode :([/quote:7634d46ec3] Zit de overklok modus van de 42.86 er ook niet in dan? Slecht wel van nVidia. dat deze drivers ook niet goed werken met de GeForce FX. Dus weer terug naar de 42.68 drivers dus.
Link naar reactie
Ja maar een lage 3DMark2003-score betekend toch niet dat ze gelijk slecht zijn?(tenzij ze natuurlijk zoals je zegt de FX op 300 mhz laten draaien ;)) Deze drivers renderen ook zeker weer met 32 floating point-preciesie. Op nvnews staat in het forum een vergelijking met 24 fp van ATI vs een 16 fp van NV, ik zie geen verschil in kleurovergangen.(misschien moet je dit in realtime zien?) Wel zie ik dat het gras van NV scherper overkomt. Als nv whql drivers uitbrengt, zullen deze ook een lage 3DMark2003-score hebben vanwege dat er niet 'gecheat' mag worden met 16 fp prec in whql-drivers. Zolang ps1.4 alleen maar voorbehouden blijft aan techdemo's zal het bij een biet zijn wat de fx daar scoort en in stencilshaduwen (Doom3)gaat de fx heersen. Ik zag hier een review met zeer snelle cpu's,3,7 gHz, daar lijkt de FX het veel beter te doen :o [img:4e065d22c0]http://www.bit-tech.net/images/review/187/15.jpg[/img:4e065d22c0]
Link naar reactie
[quote:e6f954732d="SkinnerEd"]Ja maar een lage 3DMark2003-score betekend toch niet dat ze gelijk slecht zijn?(tenzij ze natuurlijk zoals je zegt de FX op 300 mhz laten draaien ;)) Deze drivers renderen ook zeker weer met 32 floating point-preciesie. [/quote:e6f954732d] De reden dat de drivers slecht zijn en dat de 3dmark2003 score laag is licht aan het feit dat de drivers in 2D mode blijven hangen (ik heb dit zelf geconstateerd bij Slashhead thuis) de GeForce FX draait in 2D modus op 300core 600mem. en in 3D op 500/1000 Dat is een heel verschil. Het is dus slechts wachten dat dit euvel is verholpen. ook gaf een aantal drivers zware Artifacts in de DirectX 9 tests.
Link naar reactie
[size=18:56ce2a9507][color=red:56ce2a9507]Detonator 42.92 Win2000/XP[/color:56ce2a9507][/size:56ce2a9507] [quote:56ce2a9507]Today we bring you microsoft WHQL candidate Detonator 42.92 drivers for Windows 2000/XP. The drivers are a pure and 100% nVIDIA reference set that originated from terratec. We have tested the drivers with a GeForce4 Ti 4800 SE and everything seems to work dandy. The files within the archive are dated February 12th 2003 and to date all nVIDIA graphics cards are supported. The set includes a full fetched setup/installer executable for easy installation.[/quote:56ce2a9507] Download ze [url=http://www.guru3d.com/files/detonator/]HIER[/url] ze zijn zelfs WHQL.. ik ben benieuwd of de GeForce FX 5800 Ultra hier wel goed mee loopt.
Link naar reactie
[quote:df3e02c07d="Red Dragon"] De reden dat de drivers slecht zijn en dat de 3dmark2003 score laag is licht aan het feit dat de drivers in 2D mode blijven hangen (ik heb dit zelf geconstateerd bij Slashhead thuis) de GeForce FX draait in 2D modus op 300core 600mem. en in 3D op 500/1000 Dat is een heel verschil. Het is dus slechts wachten dat dit euvel is verholpen. ook gaf een aantal drivers zware Artifacts in de DirectX 9 tests.[/quote:df3e02c07d] Ik zag dat die SUKKELS van Gainward aan het draaien waren met de 43.00 drivers op de CeBIT. Ze waren dan ook nog zo slim om telkens 3DMark2003 te draaien... en jawel. Artefacts bij gametest 4 en Superlage framerate doordat de kaart in 2D mode bleef hangen. Toen ik daar een opmerking over maakte zaten ze me aan te kijken op een manier zoals een aap naar een horloge kijkt :-? Hoe bedoel je 2D / 3D mode.....
Link naar reactie
Er zijn wel meer sukkels die het niet door hebben, check deze revieuw van de MSI GeForce FX 5800 Ultra die jij ook had. http://www.hardwarezone.com/articles/articles.hwz?cid=3&aid=657&page=9 Opvallend is dat hij alleen bij 3dmark2003 op 2D modus blijft hangen. die gasten van Hardwarezone denken echter dat het heel ergens anders door komt. :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...