Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 7 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 106
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    107

Lekker :) blijft het teminste spannend. een Die shrink voor de R350 core naar 0,13 micron geeft de mogelijkheid tot een snellere core. sneller DDR erop en je hebt weer een leuke ATI kaart. //Slashhead Geef maar een seintje als je weer een leuk kaartje binnen hebt, dan kom ik weer even langs als het schikt. 8)
Link naar reactie
[quote:40ff7ac3ac="CV"][url=http://www.avault.com/hardware/getreview.asp?review=geforcefx5900ul&page=1]Hier een preview van de FX5900[/url], weet niet of het erg oud nieuws is, lijkt me niet :roll:[/quote:40ff7ac3ac] nou aan de data te zien is het behoorlijk recent: [list:40ff7ac3ac]Preview by: Patrick D. Cox Published: May 12, 2003[/list:u:40ff7ac3ac] :D Ik heb het net uitgprint ziet er wel itteressant uit
Link naar reactie
Wel vreemd dat ze zoveel teruggeschroefd hebben vergeleken met de 5800 ultra..core terug, geen ddr 2 (daar is mss wat voor te zeggen). Toch scoort de kaart een stuk beter. Trouwens al gezien van de 8 pixel pipelines? staat nog een 2 bij, heeft de kaart er dan 2x8 of zit dat anders? :roll:
Link naar reactie
Lees de preview nu maar gewoon. daar staat het toch duidelijk in. " 16 textures per rendering pass " dat is dus 2 textures per pipeline. eerst lezen en dan vragen :roll: je weet toch waarom de NV30 is geflopt? DDRII is te duur en te moelijk te verkrijgen de Core werd veel te heet en de cooler maakt te veel storing. de NV35 is wat de NV30 had moeten zijn ben ik van mening, eindelijk een 256bits bus. dat de core langzamer is en het geheugen ook maakt niet uit. de rest is namelijk beter waardoor hij dus sneller is. core en mem speed zeggen niet altijd wat, dat moet jij toch wel weten.
Link naar reactie
Dat van die 2 textures per pipeline wist ik niet helemaal zeker of dat nou klopte, daarom wilde ik het dus ff zeker weten :wink: Ben trouwens benieuwd of de radeon 9800pro met 256mb niet net zo gaat floppen als de fx5800 ultra, ook ddr II geheugen. Ben trouwens ook heel benieuwd hoe deze kaart gaat scoren tov de fx5900.
Link naar reactie
Ik krijg de indruk dat nvidia. vandaag nog de GeForce FX 5900 Ultra launched. die preview die jij hebt gepost is dus te vroeg :) zag op www.guru3d.com: [quote:5ab8d4730e][b:5ab8d4730e]In a few more hours??[/b:5ab8d4730e] Posted by Marty on the 11th of May, 2003 Guru3D will have some ground breaking news. About what you ask?? Well you will have to wait and see. But I will give you a hint, It has something to do with computer hardware [/quote:5ab8d4730e] eind van deze dag zal dus heel wat meer previews brengen gok ik
Link naar reactie
Na het lezen van de pre/reviews, ATI is niet overtuigend 'verslagen' het R300 ontwerp blijkt gewoon zeer effiecient te zijn, zelfs op 70 mhz lager komt de R9800 goed mee (zal wel afh zijn van multi en single texture maps/momenten/engines), bovendien zijn deze makkelijk tot 420 mhz + te klokken. En in Doom3 liep de NV35 zeker op fp16 :( zo is Doom3 dus NIET bedoeld. Al met al flinke verbeteringen, maar ook de GF5800 U gaat met det FX als een speer vooruit! Moeilijk kiezen ;)
Link naar reactie
op tomshardware loopt de nV35 prima in DoomIII: http://www.tomshardware.com/graphic/20030512/geforce_fx_5900-11.html Ik heb nog niet genoeg reviews gelezen dus ik wacht nog even met mijn oordeel. overigens hebben we nu een speciale topic voor de kaart: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=91631
Link naar reactie
ATI staat niet stil, ik was bezig met het lezen van een Doom III artikel op www.hardocp.com toen las ik het volgende: [quote:1fd36796bf] DOOM 3 is likely to have more impact on the gaming and hardware industries overall than any other game to come in the next decade, as it is surely one of those quantum leaps in technology that are becoming so rare. NVIDIA is obviously aware of this and doing everything they can to be the DOOM 3 video card. It is far too early to count ATI out of the race, and I would not consider the comparison shown here to be final or anything close to it. [b:1fd36796bf]An interesting tidbit of information to throw into the mix here is the fact that there is another R3XX card from ATI waiting in the wings. We are told that this VPU will show a significant performance increase over any chipsets on the market including NV35 as well as R350[/b:1fd36796bf]. Expect to see this new ATI card somewhere between mid to late summer if it stays on schedule.[/quote:1fd36796bf] Er vanuit gaande dat Doom III eind dit jaar uit komt, word het nog heel spannend welke videokaart nu het geschikst is voor dit spel.
Link naar reactie
[quote:dd30d8b480="Tweakers Net"]The Inquirer bericht dat ATi begin juli zal beginnen met de levering van de R360 en RV360-chips naar de videokaartfabrikanten. De R360 en RV360-cores zijn de opvolgers van de R350 en RV350 die momenteel gebruikt worden voor de Radeon 9800 Pro en Radeon 9600 Pro-videokaarten. Over de specificaties van de cores is nog niks bekend behalve dat ze hetzelfde productieprocédé zullen gebruiken als hun voorgangers. Dat wil zeggen dat de R360 gemaakt zal worden met behulp van een 0,15 micron procédé en de RV360, de budgetvariant van de R360, gebakken zal worden met behulp van een 0,13 micron procédé. De productie van de chips wordt uitbesteed aan TSMC en UMC[/quote:dd30d8b480] Is het nog bij te benen voor ons?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...