Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

ja zal wel verbetering zijn, maar ja als je kijkt dat bij iemand anders de de 3d mark score van 5000 naar 8000 gaat is dat wel verbetering. maar ik zou niet een nieuwe videokaart kopen voor zo'n verbetering. als ik een nieuwe videokaart heb gekocht dan is mijn 3dmark altijd zo'n 3x zo hoog. dus het ligt eraan of je echt van deze videokaart af wil of niet, maar dan nog moet je na een tijdje weer een nieuwe videokaart kopen. als je deze al niet goed genoeg vind
Link naar reactie
Een videokaart koop je doorgaans niet voor een of andere domme benchmark met een niets zeggende score zoals 3dmark e.d. Een nieuwe videokaart koop je om er voor te zorgen dat het beeld in 2D en 3D verbeterd en dat 3D games beter, mooier en vloeiender op je scherm komen. Als je vanuit dat standpunt naar een GeForce 2 ti en een Radeon 8500 le kijkt ga je er op alle vlakken enorm op vooruit. Laat je niet gek maken door de score van 3dmark 2001 of '03 daar heb je in de praktijk namelijk geen F&#K aan.
Link naar reactie
[quote:e108338dd4="Red Dragon"]Een videokaart koop je doorgaans niet voor een of andere domme benchmark met een niets zeggende score zoals 3dmark e.d. Een nieuwe videokaart koop je om er voor te zorgen dat het beeld in 2D en 3D verbeterd en dat 3D games beter, mooier en vloeiender op je scherm komen. Als je vanuit dat standpunt naar een GeForce 2 ti en een Radeon 8500 le kijkt ga je er op alle vlakken enorm op vooruit. Laat je niet gek maken door de score van 3dmark 2001 of '03 daar heb je in de praktijk namelijk geen F&#K aan.[/quote:e108338dd4]daar heb je gelijk in, maar toch als je vindt dat de geforce 2 ti niet goed genoeg is en dan koop je "maar" een radeon 8500 Le. ik vind de verschillen gewoon te klein en ik zou voor zo'n verbetering gewoon geen nieuwe videokaart kopen en als ik echt een andere videokaart wil koop ik ook gelijk een veel betere.
Link naar reactie
Waar baseer je op dat het verschil tussen deze 2 te klein is? 2D van de Radeon 8500 is beduidend beter en Radeon 8500 heeft beter beeld in 3D. Radeon 8500 is een DirectX 8.1 Compliant kaart de GeForce 2 ti niet De Radeon 8500 heeft een uitstekende TV-out de GeForce 2 niet De Radeon 8500 is in de meeste games ruim 2x zo snel meer dan genoeg redenen om de upgrade te rechtvaardigen. Een handige test om even op na te slaan is: [url=http://www6.tomshardware.com/graphic/20021218/index.html]29 videokaarten getest op een Intel Pentium 4 3.06 GHz en AMD Athlon XP 2700+[/url] [url=http://www4.tomshardware.com/graphic/20030120/index.html]31 videokaarten getest op een AMD Athlon 1000 en AMD Athlon XP 2700+[/url]
Link naar reactie
[quote:eb80382bdb="Red Dragon"]Waar baseer je op dat het verschil tussen deze 2 te klein is? 2D van de Radeon 8500 is beduidend beter en Radeon 8500 heeft beter beeld in 3D. Radeon 8500 is een DirectX 8.1 Compliant kaart de GeForce 2 ti niet De Radeon 8500 heeft een uitstekende TV-out de GeForce 2 niet De Radeon 8500 is in de meeste games ruim 2x zo snel meer dan genoeg redenen om de upgrade te rechtvaardigen. Een handige test om even op na te slaan is: [url=http://www6.tomshardware.com/graphic/20021218/index.html]29 videokaarten getest op een Intel Pentium 4 3.06 GHz en AMD Athlon XP 2700+[/url] [url=http://www4.tomshardware.com/graphic/20030120/index.html]31 videokaarten getest op een AMD Athlon 1000 en AMD Athlon XP 2700+[/url][/quote:eb80382bdb] de radeon is bij de testen maximaal 2x zo snel, dus niet bij alles. en wie zegt dat hij tv -out wil hebben. en ik heb niet genoeg geld om elke jaar een nieuwe videokaart te kopen. ik doe er altijd ongeveer 2 jaar mee
Link naar reactie
Beste gewoon iemand van 15 jaar, Ik geef alleen aan wat de voordelen van de radeon 8500 is ten opzichte van de GeForce 2 ti, de topic starter kan vervolgens zelf wel bepalen of dit voor hem doorslaggevend is. wat 2x zo snel betreft. als een spel 30fps geeft met een GeForce 2 ti en 55 met een radeon 8500 is dat het verschil tussen onspeelbaar en speelbaar. geen 2x zoveel snelheid winst maar nu kan de eigenaar van de radeon 8500 een spel wel vloeiend spelen en daarvoor niet. om nog maar niet te spreken over beeldverbeterende functies die nu ineens kunnen worden gebruikt: FSAA Anisothropische filtering Spellen spellen met High detail mooie 3d features die DirectX 8 games bieden die je anders zou missen. voor slechts 99 Euro is voor de topic starter de Radeon 8500 een goeie upgrade. Dat jij niet genoeg geld hebt voor een upgrade is irrelevant in deze topic.
Link naar reactie
[quote:47beb1824d="Red Dragon"]Beste gewoon iemand van 15 jaar, Ik geef alleen aan wat de voordelen van de radeon 8500 is ten opzichte van de GeForce 2 ti, de topic starter kan vervolgens zelf wel bepalen of dit voor hem doorslaggevend is. wat 2x zo snel betreft. als een spel 30fps geeft met een GeForce 2 ti en 55 met een radeon 8500 is dat het verschil tussen onspeelbaar en speelbaar. geen 2x zoveel snelheid winst maar nu kan de eigenaar van de radeon 8500 een spel wel vloeiend spelen en daarvoor niet. om nog maar niet te spreken over beeldverbeterende functies die nu ineens kunnen worden gebruikt: FSAA Anisothropische filtering Spellen spellen met High detail mooie 3d features die DirectX 8 games bieden die je anders zou missen. voor slechts 99 Euro is voor de topic starter de Radeon 8500 een goeie upgrade. Dat jij niet genoeg geld hebt voor een upgrade is irrelevant in deze topic.[/quote:47beb1824d] 99 euro is inderdaad niet veel. ik geef me over jij hebt gewonnen, maar horen nog wel wat de topic starter zelf wat hij ervan vind.
Link naar reactie
Yep, thx voor de info en voor de discussie. Ga er morgen maar eentje halen voor die 99 €. En inderdaad, de tv out van die geforce2 ti is niet echt geweldig te noemen en die wordt wel eens vaker gebruikt door mij. ps, nog voor iemand eentje meebrengen :D Greets bartma, ik zal mijn bevindingen wel laten weten van de radeon 8500!
Link naar reactie
[quote:cd6d1d5e18="bartma"]Juist een discussie gehad met de buurman, met welke geforce (3, 4mx)kan je die radeon 8500 LE het best vergelijken?[/quote:cd6d1d5e18]lees [url]http://www6.tomshardware.com/graphic/20021218/index.html[/url] of [url]http://www4.tomshardware.com/graphic/20030120/index.html[/url] dus ik dacht tussen de geforce 3 ti200 en de gewone geforce 3 en de geforce 4 440 mx is echt een stuk slechter. trouwens allemaal 64 mb
Link naar reactie
[quote:835234710b="Red Dragon"]Lees de FAQ!, daar staat een test in, in deze topic overigens ook! Radeon 8500LE kan je vergelijken met een GeForce 3 ti 500 Hij is iets langzamer dan een GeForce 4 Ti 4200.[/quote:835234710b]dacht het dus niet. is wel iets lager dan een geforce 3 ti500 en zeker lager als de geforce 4 ti4200. misschien de radeon 8500 128 mb. die haalt het wel
Link naar reactie
[quote:1fffa01427="gewoon iemand van 15"][quote:1fffa01427="Red Dragon"]Lees de FAQ!, daar staat een test in, in deze topic overigens ook! Radeon 8500LE kan je vergelijken met een GeForce 3 ti 500 Hij is iets langzamer dan een GeForce 4 Ti 4200.[/quote:1fffa01427]dacht het dus niet. is wel iets lager dan een geforce 3 ti500 en zeker lager als de geforce 4 ti4200. misschien de radeon 8500 128 mb. die haalt het wel[/quote:1fffa01427] zucht.. :roll: In de praktijk komt de Radeon 8500 le er beter uit dan een GeForce 3 ti 500, In een Celeron 1100mhz die Bartma heeft zul je het verschil tussen een ti 500/ r8500le / ti 4200 overigens helemaal nauwelijks merken. 2D is de Radeon 8500LE beter dan een GeForce 3 ti 500 en met TV-out helemaal. Basseer aub je mening ook op eigen ervaringen + kennis en niet alleen op een paar benchmarks van Tomshardware.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...