Ga naar inhoud

Aanschaf 19 inch monitor.


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal Ik overweeg om een 19 inch monitor te kopen maar weet nog niet precies wat. Ik wil in ieder geval geen trinitron(of gelijke) beeldbuis. Ik heb eerst gekeken naar een platte (bv dynaflat) 17 inch, maar ik vond de weergave aan de randen niet goed (randdikte wisseld met licht en donker beeld) en wat minder scherp in de hoeken. Heb 3 merken geprobeerd, hebben het allemaal.(Philips, Samsung en LG) Denk nu aan een Philips 109S40 (niet plat) Deze kost ongeveer € 270,-. Valt wel mee vind ik. Heeft iemand ervaring met deze monitor of mischien andere suggesties? Laat het even weten. Bij voorbaat dank. groetjes RicardoS
Link naar reactie
[quote:34ca96b61c="RicardoS"]Zoals ik al zij, ik wil geen monitor met een beeldbuis met "draadjes".[/quote:34ca96b61c]Als je niet wilt gaan voor kwaliteit vanwege "die draadjes" dan zou ik voor die Philips gaan, lekker standaard en niet duur. LG en Samsung zijn net zo goed maar is de design meestal wat mooier vind ik, maar daar betaal je dan ook meer voor. De nieuwste TFT's doen het uitstekend met games, de ghost image die je vroeger nog wel es had is nu bijna geheel verdwenen.
Link naar reactie
[quote:19399aac12="stelf01"][Heb al een paar jaar de LG Flatron 915FT plus (19 inch), zonder draadjes en een prima beeld in 3D en 2D.Natuurlijk wel afhankelijk van de welke grafische kaart je gebruikt.[/quote:19399aac12][/quote] Heeft deze monitor geen last van het dikker en dunner worden van de randen naarmate het beeld lichter of donkerder wordt ? Als je het eenmaal hebt gezien dan ga je er onbewust op letten en dan word je er helemaal gek van. (probeer eens een Nokiatest, wordt je er zeker gek van) Ik zou graag iemand willen horen die ervaring heeft met de Phillips 109S40 .
Link naar reactie
[quote:fc3fd4c2b3="stelf01"][Je bedoelt toch niet(verwacht dat niet ) , dat als je de monitor aanzet de desktop smaller is dan dat hij moet zijn ?Dat is puur een kwestie van dat ie een beetje warm moet worden.[/quote:fc3fd4c2b3] Nee ik bedoel niet het warm worden. Ik bedoel bv bij die nokiatest het onderdeel screenregulation, met die verspringende zwarte en witte balk, dat de lijn langs de rand van het scherm niet recht blijft. Is met z/w natuurlijk wel extreem, maar ik heb het met games ook al geconstateerd. Het viel mij op dat platte beeldbuisen er wel last van hebben en convensionele niet. mijn eigen 107S (CM2300-oud beestje) heeft er geen last van. De Philips 109S40 ook niet. De monitors waar ik het wel bij gezien heb zijn: Philips 107T41, Samsung 753 DFX en de LG F700E flatron. Vooral wat die LG betreft vind ik het jammer want deze was echt helemaal plat. Ik denk dat het iets te maken heeft met de lichtafbuiging aan de voorkant van de monitor, want die methode verschilt met die van een normaal beeldscherm. Mischien ben ik wel gewoon teveel eisend. :oops:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...