Ga naar inhoud

Na nieuwe onderdelen schokt mijn beeld regelmatig


Aanbevolen berichten

Sinds ik een nieuw moederbord (EP-4PEAE van Epox), processor (2,4 GH intel pentium) en geheugen 512 MB DDRAM CL 2 PC2700) heb gekocht, blijft mijn beeld in programma's eens in de twee seconden eventjes hangen. Ik heb een Geforce 3 Ti200 met de nieuwste drivers. Het probleem doet zich voort in alle programma's met een bewegend beeld zoals games, Windows Media-player en zelfs als ik vensters op mijn beeld verschuif blijft deze eens in de twee seconden eventjes hangen. Het probleem doet zich echter niet voor als ik de prioriteit van een programma verhoog naar REALTIME in het Task manager. Het probleem is echter dat ik dit steeds handmatig moet instellen en dat het runnen van andere programma's niet meer mogelijk is. Ook doet het probleem zich niet voor op een TFT scherm van 15", ik heb echter een CRT scherm van 19". Op andere CRT schermen schokt het beeld ook. Ik heb verschillende drivers voor de videokaart geinstaleerd, maar alle drivers geven hetzelfde resultaat. Het veranderen van de verversingsfreqyuentie van het beeld helpt ook niet. Het opnieuw installeren van windows XP heeft ook niet geholpen. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor dit probleem
Link naar reactie
Het ligt niet aan mijn kaart, want in mijn computer met andere onderdelen (asus P4T-M, 1,4 GHz pentium en 256 RDRAM) werkte hij prima. Ik scoor 8200 punten met Madonion 2001 zonder over te klokken en die score is redelijk hoog voor mijn pc. Het heeft dus geen invloed op de frames die mijn computer telt, maar ik kan het wel zien. Het schokken is erg regelmatig en het is te voorspellen waneer het gebeurt. Ik heb de kaart trouwens ook in een andere computer geprobeert, maar op die computer ging alles heel soepel
Link naar reactie
Ik heb de nieuwste drivers geinstaleerd voor mijn moederbord, zonder resultaat. Ook het veranderen van mijn Geforce3 instellingen helpt niet, ik heb vrijwel elke instelling geprobeerd. Kan het probleem mss niet aan mijn processor liggen, want met het instellen van een programma op Real-time zorgt dat de CPU meer vermogen erin stopt.
Link naar reactie
Ik ken dit probleem. Bij lag het eraan dat ik een brander en cdrom speler had. Als ik één van de twee weghaalde, was het probleem verdwenen. Ook het wissen van master/slave, primary of secundairy had allemaal geen nut. Ik heb het dan wel over een wat ouder moederbord (met KT133a) chipset. Later heb ik de brander maar overgezet naar een andere computer die daar geen problemen mee had. Probeer eens je brander eruit te halen en te testen of het dan wel goed gaat. Het was bij mij de enige oplossing.
Link naar reactie
Ik heb de brander eruitgehaald, maar dit had geen effet op het probleem. Ik vraag me af of het wel een hardware conflict is, want het veranderen van een software-instelling (Realtime aanzetten voor een programma) verhelpt het probleem. Ik heb mijn kast een keer meegenomen naar een vriend van me zodat we samen naar het probleem konden kijken, daar heb ik mijn kast op zijn muis scherm (LCD scherm) en toetsenbord aangesloten en toen deed alles het gewoon. het LCD-scherm moest ik in mijn VGA-input stoppen, maar ik kan het proberen, maar ik heb op dit moment zo'n kabel niet. CPU verwisselen en geheugen ga ik zo proberen
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb het uiteindelijk gevonden. Ik heb in mijn devicemanager vrijwel alles gedisabled wat maar kon en toen was het probleem weg. Na enig zoeken bleek het mijn printerpoort te zijn. Daar heb ik een zip-drive inzitten in dit zorgde voor de nodige problemen. De Zip-drive zorgde met mijn andere moederbord nooit voor problemen, maar ik heb hem eruit gehaald, mss dat ik nog ooit nieuwe drivers ga proberen te installeren, ik zie wel een cd branden is voor mij voldoende :D iig erg bedankt voor alle tips
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...