Ga naar inhoud

Vastlopers na inbouw van pov geforce4 MX 440 64MB-DDR


Aanbevolen berichten

Ik heb enkele probblemen met de 'stabiliteit' van mijn computer, nu ik een geforce 4 mx440 heb ingebouwd. Ik draai hem onder het volgende systeem: AMD athlon 800Mhz MSI K7T-Pro (MS-6330) mainboard 384 MB SD-RAM Voorheen een voodoo4 4500 die ik nu voor een pov geforce4 mx 440 heb vervangen Windows ME Nadat ik mn voodoo voor de geforce4 heb vervangen liep mn systeem de hele tijd vast :evil: (heb bios op 'load defaults' gezet) Dit ligt ook niet aan mn werkgeheuge (al getest) Als iemand dit probleem ergens van kent, hoopp ik wat van je te horen (een oplossing zou altijd leuk zijn...)
Link naar reactie
ik denk niet dat het aan mn ouwe drivers ligt. De kaart doet het namelijk bij spelletjes goed, enkel loopt mijn comp na 10-30 minuten vast. Vooral als ik op internet wil gaan zit hij na de 2e site die ie moet laden al vast en ik denk dat ik maar ff naar een of andere zaak moet gaan om mijn 3dkaart te laten testen, ik heb nl geen oude pc thuis staan .
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dat zou idd heel goed mogelijk kunnen zijn. In principe zou ie dat wel aan moeten kunnen, maar als je toevallig een slechte 250w hebt zou dat de oorzaak kunnen zijn. Kwestie van testen, misschien een voedig uit een andere pc halen?? Vrienden/kennissen/familie?! :lol: Zou ook kunnen zijn dat de kaart gewoon niet goed is, maar dat lijkt me sterk.. :(
Link naar reactie
E-Razoor Geplaatst: Di Dec 31, 2002 6:26 pm Onderwerp: -------------------------------------------------------------------------------- Ik heb mn vidiokaart laten 'doormeten'(testen) en hij zou in piekfijne conditie moeten zijn. ------------------------------------------------------------------------------- Ja ik heb m idd getest :lol: ; en zo te zien doet ie et :-?
Link naar reactie
Hmz, ja dan toch een andere voeding in je systeem proberen. Je kan ook ff wat onderdelen 'los halen' zodat je voeding minder hoeft te trekken: - netwerkkaart eruit - geluidskaart eruit - cdspeler los - Floppy los - 1 geheugenreepje Dan zou het waarschijnlijk goed gaan... als het dan nóg niet goed gaat is het misschien een irq probleem, maar eerst maar je voeding controleren :)
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Hmzzz, formatteren helpt ook al niet -> loopt alsmaar vast.... k ga ff kijken of het aan het werkgeheugen kan liggen, en anders volg ik 2fasts adviezen wel ff op.. Update: nadat ik een geheugen reepje van 256 mb sdr eruit hebt gehaalt, loopt mn pc weer behoorlijik soepen in windows. Zodra ik spellen ga spelen loopt deze soms weer vast. Bij crimson skies doet iet helemaal goed, maar bij UT1 loopt ie in het menu al vast..... Weten jullie hier een opl op??? grtz, e-razoor
Link naar reactie
Jep, de gasten hebben de kaart in een andere pc getest. Ik heb nu leuk weer mn voodoo4 erin zitten. zowel bij win ME en 98 vertoont mijn systeem de zelfde eigenaardigheden. Aande voeding ligt het niet, die levert nog keurig de gevraagde waardes. Ik denk dat het toch aan de kaart ligt of aan de combinatie tussen mobo en kaart (er zit nix anders op) dus k probeer die kaart terug te posten...... Het zal wel dat die mensen deze kaart niet lang genoeg getset hebben, of maar 1 toepassing gebruikt hebben... Greetz E-razoor.
Link naar reactie
Probeer eens het volgende: zet in de BIOS AGP speed op 2x, fastwrite: disabled (heeft maar een kleine invloed op de snelheid). Staat assign IRQ to VGA aan ? Zijn de VIA Hyperion drivers geinstalleerd op het systeem ? Eventuele PCI-kaart die in het eerste PCI-slot verplaatsen naar de tweede, zodat er geen IRQ-conflicten ontstaan tussen AGP-kaart en de eerste PCI-kaart. En natuurlijk de laatste (stabiele) BIOS flashen op je moederbord. Ik had hetzelfde probleem ooit met een Asus A7V moederbord met dezelfde chipset en de bovenste oplossing(en) hadden bij het probleem van vastlopend OS opgelost. Greetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...