Ga naar inhoud

Ati club3d 9700 pro en oudere games


Aanbevolen berichten

Ik heb een p4 1.5 met 768 mb rimm en dus die 9700 club 3d kaart, ik ben wat ze noemen een die hard gamer Ik speel vooral TFC een half-life mod een vrij oud spel dus, ik heb de nieuwste drivers gedownload etc maar ik heb steeds frame drops Vroeger met mijn gf2 had ik dit probleem niet, maar aangeziek ik van deze kaart verwacht had da die 99.9999 frames zou geven concant en stabiel wil ik deze dan ook .... Ik hoopte misschien dat dit probleem gekend was en iemand mij kon helpen In other forums -> http://games.telenet.be/forum/showthread.php?s=&threadid=46647 -> http://www.tones.be/forum/viewtopic.php?t=3060 -> http://www.hardwareforum.nl/viewtopic.php?p=300972#300972 Mijn os is winxp nu, ik had win2000 en ik heb dus juist een format gedaan omdat ik dit probleem echt weg wil zien, als het niet lukt haal ik mijn oude pc boven ofzo maar dat is echt het laatste wat ik zou doen .... please help me :/ vraag gerust alles wat ge moet weten als we hier maar tot een oplossing komen THX
Link naar reactie
wel ik heb een ms-6523 als mobo van msi en ik heb de laatste drivers voor een ati chipset gedownload Ik zit ook te denken aan een driver probleem, maar als iemand dan zo vriendlijk zou willen zijn om een link te posten met de goei driver zou vreet content zijn Divers die ik nu heb Mobo -> http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=91&MODEL=MS-6523 ik heb daar die driver gedownload, maar enkel die bovesnte van de twee want als ik die tweede downde kreeg ik problemen met opstarten GFX -> http://mirror.ati.com/support/drivers/winxp/radeonnowdm-xp.html?cboOS=Windows+XP&cboProducts=RADEON+9700+PRO&eula=&choice=agree&cmdNext=Next ik heb op die site dus drivers gekozen build by ati ps: ik heb al een paar verschillende drivers getest maar tot hiertoe nog niks dat werkt zoals het hoort en vsync staat uit
Link naar reactie
nog ff wat info pasten van 3dmark: System Configuration Operating System Microsoft Windows XP DirectX Version 8.1 Mobo Manufacturer MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD Mobo Model MS-6523 AGP Rates (Current/Available) 4x / 1x 2x 4x CPU Intel Pentium 4 1502 MHz FSB 100 MHz Memory 768 MB Graphics Chipset ATI RADEON 9700/PRO Driver Name RADEON 9700/9500 SERIES Driver Version 6.13.10.6218 Video Memory 128 MB Program Version 3DMark2001 SE Resolution 1024x768 32bit Texture Format Compressed FSAA Disabled Z-Buffer Depth 24bit Frame Buffer Double Rendering Pipeline D3D Pure Hardware T&L Test Results 3DMark Score 9426 3D marks
Link naar reactie
Het probleem is niet de videokaart of de driver maar je CPU. deze is "slechts" 1,5 ghz en het is een "oude" Pentium 4 dwz met een "willemette" core. deze is een stuk langzamer dan je videokaart en daardoor gaat alles niet optimaal snel. je kan dus niet alles uit je videokaart halen omdat de CPU erachteraan rent. daardoor is je score van 3dmark2001 ook maar 9426 ook heb jij Sdram. ook al heb je 768mb. het is en blijft Sdram. dit is ook niet zo heel erg snel. dit in combinatie met de CPU is de bottleneck. je kunt dan wel een hele sneller videokaart hebben maar Team Fortress heeft in dit geval meer aan een nieuwe CPU+mobo+geheugen als je een Die-hard gamer bent zou ik daar wat aan gaan doen
Link naar reactie
[quote:70860b8664="Red Dragon"]Het probleem is niet de videokaart of de driver maar je CPU. deze is "slechts" 1,5 ghz en het is een "oude" Pentium 4 dwz met een "willemette" core. deze is een stuk langzamer dan je videokaart en daardoor gaat alles niet optimaal snel. je kan dus niet alles uit je videokaart halen omdat de CPU erachteraan rent. daardoor is je score van 3dmark2001 ook maar 9426 ook heb jij Sdram. ook al heb je 768mb. het is en blijft Sdram. dit is ook niet zo heel erg snel. dit in combinatie met de CPU is de bottleneck. je kunt dan wel een hele sneller videokaart hebben maar Team Fortress heeft in dit geval meer aan een nieuwe CPU+mobo+geheugen als je een Die-hard gamer bent zou ik daar wat aan gaan doen[/quote:70860b8664] Ik speelde dit spel met een p3 500 met 60 fps en een TNT2U ;)dus die P4 lijkt mij niet de bottleneck voor dat spel, wel voor de R9700 opzich. Heb je de ATI fix(als die nog nodig is) gedownd van Siera en laatste patch? Heb je de reshratefix? als vsyn aan staat, heb je maar 60 fps. Maar dit spel moet je met de R9700 kunenn spelen met 1280x960 16 AF en 4x FSAA met 99 fps
Link naar reactie
k, sorry dak nu ffjes lastig ga doen maar ik heb dus al patchen van hier en van daar gedownd en me sommige start mijn halflige niet meer op en die refresh rate fix heeft ook eens op mijn hd gestaan en ik wist nie wak er moest mee doen .... dus als ge zo vriendlijk zou willen zijn zou je dan ff een link kunnen posten als je verwijst naar een driver of een fix sorry dak zo moeilijk doen hoor maar het is gewoon dat hier al zoveel patchen en andere dingen voorbij gegaan zijn, dat ik nu liefts direct de juiste dingen dl :) bedankt voor diegen die zo vriendleijk wil zijn btw :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...