Ga naar inhoud

TFT scherm voor afspelen van DVD,VCD en DivX films


Aanbevolen berichten

Is er iemand die mij een tip kan geven wat voor TFT scherm ik het beste aan kan schaffen voor het afspelen van DVD's , VCD,s en DivX-films. daarnaast werk ik veel met videobewerking. Aangezien ik van een winkelverkoper vernam dat een TFT-scherm niet echt een goede koop is(vanwege de responstijd, monitor is te langzaam voor snelle bewegingen) en hij toch een CRT-scherm aanprees ben ik aan het twijfelen. Het voordeel van zo'n TFT-scherm is toch de beperkte ruimte die deze monitor nodig heeft. En ......het ziet er veel gelikter uit!! Wie heeft een tip voor een goede TFT-monitor!!! :o
Link naar reactie
Ik heb een maand geleden een glodnieuw hogekwaliteits Iiyama tft-scherm (TFT 15" - AX3835UT E659,90) gekocht voor een vriend van mij. Vervolgens de dvd-speler uitgeprobeerd met de intro van "kruimeltje" (vraag me niet waarom juist die). Daar loopt een donkergeklede vrouw over een besneeuwde straat (donker op witte achtergrond). Geeft direct een enorm nasleep effect (voodoo 5 T-buffer is er niets bij :-)). Kortom, volgens mij zijn tft's nog steeds niet echt geschikt voor dvd (En dat op basis van een steekproef van 1 :D). PS: Overigens, het tft-scherm was verder perfect en presteerde ver boven mijn verwachting.
Link naar reactie
Ik heb een jaar geleden een Lite On 17" gekocht en monteer hiermee naar grote tevredenheid. Let wel, ik heb geen games en doe uitsluitend videomontage in Adobe en het gewone werk (Word, Excel etc.). Bij volledig scherm en snelle bewegingen is er inderdaad wel sprake van enig na-ijlen, maar mijn producties brand ik toch op cd of dvd, en bekijk die op een normale huiskamer televisie. En naast mijn scherm heb ik bovendien een draagbaar tv´tje staan voor de videobeelden tijdens montage, dus ik bekijk zelden mijn producties op de Lite On bij een max. scherm. Dus als je niet gamed en ook niet per se je montages op je TFT hoeft te bekijken zou ik zeggen; doen !! FREKL
Link naar reactie
Dag mensen, Het is alweer een tijd geleden dat er gereageerd is hier, maar ik wilde toch even het volgende melden. Ik heb sinds juni 2002 een 15"TFT-monitor van Iiyama. Om precies te zijn de iiyama TFT AX3818UTC, met een Brightness van 250 cd/m2, een grote inkijkhoek van h150.v140 tn, contrast.rat. 350:1, ingebouwde speakers (die ik overigens niet gebruik) DVI-D, en een responstijd van 35 ms. Ik doe diverse spellen om mn pc, draai films en schoolwerk, maar ik heb nog geen enkele sleep achter iets aan zien hangen. Echt uitstekend. Het verbaasd iedereen, maar t is toch echt zo :wink:
Link naar reactie
Ik sluit me aan bij Messwith, ik heb een ctx, ik geloof model pv 520, en totaal geen last van nasleep, dat gezeik had je nog bij de oudere modellen, maar de nieuwe hebben hier geen last meer van.. ik bekijk zelf dvd's op mijn tft en speel ook Unreal tournament naar tevredenheid. Maar ik zeg, wil je het zeker weten, vraag in een winkel een demonstratie, dan zie je het zelf...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...