Ga naar inhoud

Kan oc'en ook mislukken door een brakke voeding?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben een poosje geleden aan het expirimenteren geweest met oc'en van m'n Leadtek Gf4Ti4600. Ik kwam helaas niet verder dan 305@650Mhz. Heb er toen een zwaardere voedin ingezet,een Starnet(niet zo bekend,denk ik) van 450 Watt!!Hielp helaas niks. Heb er nu één van 350 Watt ingezet.Eigenlijk meer om de reden dat ik m'n systeem stiller wilde maken. De voeding die ik nu heb is een Enermax. Ik ben vanmiddag weer aan het expirimenteren gegaan met de videokaart.Op 316@705 staat hij nu,en hij draait nog goed. Ga nog is ff verder verhogen.Ben benieuwd hoever ik kan gaan! Zat nu aan de 12106 punten met 3dmark2001. Heb wel m'n cpu ook overklokt,dmv de fsb te verhogen. Die staat nu op 140. WinXp ziet hem als een 2000+. Heb vanmiddag ook schone WinXp install gedaan,en 40.72 detonators geinstalleerd. Dit is volgens mij wel een redelijke scoren. Heb bij compared graphics accelerators gekeken,en ik zat maar een paar honderd punten onder de Ati Radeon 9700Pro. Misschien als ik 'm nog wat hoger krijg dat ik er boven kom :lol: Maar blijkbaar vreet een Ti 4600 toch wel aardig wat stroom.
Link naar reactie
Een Ti 4600 vreet zeker stroom en op het moment dat je hem overklokt vreet ie alleen maar meer. Een kwaliteits voeding helpt altijd bij overklokken. het is een van de factoren die belangrijk zijn voor een suc6volle overklok. btw. als je een Radeon 9700 pro inhaalt met de compare van 3dmark2001 komt dat alleen omdat de ander de Radeon 9700 pro niet heeft overgeklokt of dat hij brakke drivers gebruik. de Rdaeon 9700 pro blijft superieur :D
Link naar reactie
[quote:92fa03b725="Red Dragon"]Een Ti 4600 vreet zeker stroom en op het moment dat je hem overklokt vreet ie alleen maar meer. Een kwaliteits voeding helpt altijd bij overklokken. het is een van de factoren die belangrijk zijn voor een suc6volle overklok. btw. als je een Radeon 9700 pro inhaalt met de compare van 3dmark2001 komt dat alleen omdat de ander de Radeon 9700 pro niet heeft overgeklokt of dat hij brakke drivers gebruik. de Rdaeon 9700 pro blijft superieur :D[/quote:92fa03b725] Ja,dat klopt. Maar ik klikte op comared graphics cards,en dan vergelijken ze toch een soortgelijk systeem,dus met dezelfde cpu en geheugen etc? Ik bedoel,misschien heeft diegene zijn kaart ook wel ge oc't. Of komt de gemiddelde Radeon9700 véél hoger normaalgesproken?
Link naar reactie
de Radeon 9700 pro komen niet veel hoger. in mijn systeem maar 400 punten meer (maar ik had met die 400 punten ook een minder ver overklokte CPU) De echte kracht van de Radeon 9700 pro zit niet zozeer in de totaal nuteloze score van 3dmark2001 maar in ANISO en FSAA. als je dat aanzet dan is de Radeon 9700 pro in sommige gevallen meer dan 2x zo snel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...