Ga naar inhoud

Welke grafische kaart kan ik het beste kopen ....??


Aanbevolen berichten

Momenteel heb ik een grafische kaart van Voodoo3 3000 16mb, maar ik merk dat deze niet meer voldoet aan de huidige tijd. Wanneer ik Fifa2003 wil aanschaffen moet ik eerst een andere grafische kaart kopen. Dit spel werkt blijkbaar niet op een Voodoo3 3000 16mb kaart. Nu heb ik van grafische kaarten niet zoveel verstand, dus wil ik via dit formu uitzoeken welke kaart voor mij het geschikste is. Ik wil er maximaal 100 tot 125 euro voor betalen. Hopelijk kan iemand mij van nuttige informatie voorzien? Thanks, Olaf
Link naar reactie
Dit zijn mijn config. van de pc: uitbreidingssleuven: 4 PCI, 1 gedeelde ISA/PCI en 1 AGP sleuf Videokaart: voodoo3 3000 16mb Bios chip: Phoenix Bios Behuizing: 200W ATX maxi-Tower Processor: intel 600eMHZ Pentium III Cache: 256KB Fullspeed cache Geheugen: 128MB 100MHZ sdram uit te breiden tot 768MHZ Externe poorten: 1 parallele en 2 seridle poorten Harde schijf: 20GB ide Chipset: intel 440BX AGP Wat vind je ervan ?
Link naar reactie
[quote:99c73d7f16="O.Nieuwenhuis"]Dit zijn mijn config. van de pc: uitbreidingssleuven: 4 PCI, 1 gedeelde ISA/PCI en 1 AGP sleuf Videokaart: voodoo3 3000 16mb Bios chip: Phoenix Bios Behuizing: 200W ATX maxi-Tower Processor: intel 600eMHZ Pentium III Cache: 256KB Fullspeed cache Geheugen: 128MB 100MHZ sdram uit te breiden tot 768MHZ Externe poorten: 1 parallele en 2 seridle poorten Harde schijf: 20GB ide Chipset: intel 440BX AGP Wat vind je ervan ?[/quote:99c73d7f16] Je pc is redelijk verouderd een Radeon 9000 is wel aan te raden maar veel duurdere kaart zou ik niet kopen omdat dat zonde van je geld is. maak van die 128mb in ieder geval minimaal 256 dat scheelt ook in games. mijn advies: 128mb sdram erbij en een Radeon 9000 64mb dit gebaseerd op je budget van 100 a 125 Euro
Link naar reactie
De Radeon 9000 is in jou specifieke situatie naar mijn mening de beste oplosing. de kaart kost slechts circa 100 Euro en je kan dus dan er voor kiezen om er nog 128mb geheugen bij te doen. je kan ook voor een duurdere kaart gaan maar je zal op jou systeem er geen snelheids winst mee halen. de Radeon 9000 is prima voor Fifa 2003 en Adobe is geen enkel probleem
Link naar reactie
Ik ben het eens met Red Dragon. Zoek gewoon de goedkoopste Radeon 9000 64 MB die je kunt vinden, want tussen verschillende merken zit weinig tot geen verschil. En dan inderdaad minimaal 128 MB erbij, je zal merken dat je pc weer vliegt :) En wel voor merkgeheugen gaan hè, geen OEM dingen daar hoor je zo vaak over dat het problemen geeft. Ga gewoon voor Kingston of Dane-elec.
Link naar reactie
Red Dragon, als ik die site bekijk dan zie ik allemaal extensies erbij staan, kun je mij vertellen welke goed geschikt is voor mijn PC system: 1) ati radeon9000 64mb DDR TV/DVI dual view euro 103 2) clud3d ati radeon9000 pro 64mb DDR DVI/TV out euro 120 3) clud3d ati radeon9000LE 64 DDR DVI/TV-out euro 87 4) club3d radeon9000XT 64mb DDR/TV-OUT euro 83 5) connect 3d radeon9000 64mb DDR/TV-OUT euro 98 6) gigabyte ati radeon9000 pro 64mb TV-out/DVI/Retaill euro 97 Zoals je ziet staan er allemaal extensies bij, wat vind jij ?
Link naar reactie
de LE en XT uitvoeringen zijn wat trager dan de andere uitvoeringen zoals de pro ik weet niet of je het verschil zal merken in jou PIII 600mh systeem, persoonlijk zou ik gewoon voor de goedkoopste gaan, dus de 9000XT, dit advies geef ik omdat ik vermoed dat je weinig prestatie verschil zal merken met jou systeem.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Red Dragon, Ik heb hier in Enschede gekeken naar een Radeon 9000 grafische kaart maar géén enkele computershop had deze kaart tegen een max. prijs van euro 125. Ik heb daarom maar een kaart gekocht: Winfast A 170 DDR T TV-OUT 64 DDR MB - Nvidia Geforce MX 440 GPU - Accuview antialiasing - Nview - Lightspeed memory architecture tm II - Video Processing Engine (VPE) - Onboard 64 DDR Memory, bandwith up to 6,4 gb/sec - 3nm triangles/sex through T&L and set-up 1.1 billion texels fillsate - Vivid NTSC/Pal TV-output support with flicker filter - Microsoft Direct 8.x and OpenGL 1.3 optimization and support - WinfastDVD, Colorfic, 3Deep - bus AGP 2X/4X Compliant - Ramdac 350 Mhz - Horizontal frq. 31,5 Khz-166 Khz - Vertical frq. 60 Hz - 240 Hz Red Dragon , heb ik hier goed aan gedaan om deze kaart te kopen, ben er namelijk niet zeker van ? Kan hem namelijk altijd nog terugbrengen. Heb via internet wel wat Radeaon 9000 kaarten gevonden. Weet jij misschien een betrouwbare en prijskwalitatieve internetaanbieder van grafische kaarten ? Hopelijk heb je vandaag (3-12-02) even de tijd om hierop te reageren. Dankje , Olaf
Link naar reactie
Op zich is een gf4mx 440 qua snelheid wel aardig hetzelfde als de Radeon 9000 \ 8500. [b:3765156ce0]Maar[/b:3765156ce0] De gf4mx is nog een dx7 kaart waardoor je wat beeldverfraaiers welke in directx 8 zitten niet kan gebruiken in spellen. (als ze er al inzitten). Online winkels waar ik goede ervaringen mee heb of goede verhalen over gehoord heb zijn: wintelco.nl eynstein.nl completer.nl en salland automatisering maar check de shopsurvey op www.tweakers.net bij eynstein (mijn persoonlijke favo) http://www.eynstein.nl/a/2381.html 9000 voor 98 euro http://www.eynstein.nl/a/2382.html 8500 voor 120 euro
Link naar reactie
Eens met de video goeroe's. ik heb zelf pas een Radeon 9000 op de hcc gekocht voor 109 euro retail, merk Sapphire. Toffe kaart, zeker in jouw systeem. tip : Je woont in het noorden, voor de kerst zijn er pc beurzen in zwolle en doetinchem als het niet te ver is. Misschien daar of bij een online site kopen die betrouwbaar is
Link naar reactie
Met SallandAutomatisering heb ik persoonlijk dan weer hele slechte ervaringen, maar dat wisselt sterk per klant heb ik begrepen. Completer daarentegen is echt een topwinkel :D En ze hebben af en toe leuke aanbiedingen! Zoals die Powercolor Radeon 8500 voor maar €119. Jammer dat die het bij mij niet deed zeg :(
Link naar reactie
Red Dragon, Ik heb mijn Leadtek kaart teruggebracht en heb me georienteerd op de eynstein-site. Daar hebben ze twee Radeon 9000 kaarten, * point of view 8500 64mb DDR DVI/TV met vermelding goede all round kaart * point of view ati 9000 64mb DDR DVI/TV met vermelding goede instapkaart Of kan ik beter een club3d kaart kopen? Hopelijk laat jij je mening even weten. alvast bedankt, Olaf
Link naar reactie
Met jouw cpu zul je het verschil tussen de 8500 of de 9000 denk ik toch niet zien, en gewoon voor de goedkoopste gaan, de 9000 dus. Merk maakt niet zoveel uit POV of Club3d maken beide goede kaarten. (je hebt zelfs kans dat ze van de zelfde fabriek afkomen, tenminste de POV ti-4200 XP en de CLub3d ti-4200 3.3ns versie leken als 2 druppels water op elkaar)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...