Ga naar inhoud

Monitor aanschaffen


Aanbevolen berichten

Ik werk momenteel met een laptop met een 15" scherm. Aangezien ik nogal veel met foto´s werk en ook steeds meer pagina´s moet opmaken op de computer, lijkt het mij wel handig om een monitor aan te schaffen en aan te sluiten op mijn laptop. De vraag is welke monitir moet dat zijn. Wie heeft goede of slechte eervaringen met een bepaalde monitor. Ik zoek iets met een groot beeld 19" of liever nog groter. Echter de monitor moet niet te diep zijn. Ik heb mij laten vertellen dat een tft scherm voor grafisch werk niet aanbevolen is. Op mijn laptop gaat het nog wel redelijk heb ik de indruk. Wie heeft er goede raad en goed advies. Ik ben ook wel in voor een 2e hands monitor dus adressen waar die worden verkocht zijn ook welkom.
Link naar reactie
[quote:7362c1a9d8="koeloe"]Ik werk momenteel met een laptop met een 15" scherm. Aangezien ik nogal veel met foto´s werk en ook steeds meer pagina´s moet opmaken op de computer, lijkt het mij wel handig om een monitor aan te schaffen en aan te sluiten op mijn laptop. De vraag is welke monitir moet dat zijn. Wie heeft goede of slechte eervaringen met een bepaalde monitor. Ik zoek iets met een groot beeld 19" of liever nog groter. Echter de monitor moet niet te diep zijn. Ik heb mij laten vertellen dat een tft scherm voor grafisch werk niet aanbevolen is. Op mijn laptop gaat het nog wel redelijk heb ik de indruk. Wie heeft er goede raad en goed advies. Ik ben ook wel in voor een 2e hands monitor dus adressen waar die worden verkocht zijn ook welkom.[/quote:7362c1a9d8] Waarom zou een tft-scherm niet voldoen?? Ik heb er prima ervaringen mee hoor! Alleen 19 inch tft scherem zijn $$$$$ :-?
Link naar reactie
[quote:9f168fad2f="bassment2001"] Waarom zou een tft-scherm niet voldoen?? Ik heb er prima ervaringen mee hoor! Alleen 19 inch tft scherem zijn $$$$$ :-?[/quote:9f168fad2f] Een goede 15" tft is qua prijs te vergelijken met een 19" crt. Als tft zou ik een Samsung 152T adviseren, ik heb hem zelf, super monitorje en zowat overal als beste getest. Anders zou ik een Iiyama vision master 454 kopen, ook zeer goed getest overal. Google maar eens met deze type nrs en je zult goede reviews over deze 2 tegenkomen.
Link naar reactie
Ja, maar hij heeft al een 15"TFT (geintegreerd). De topicstarter zal dus voor minimaal een 17" TFT moeten gaan (betaal ik hier omgerekend ongeveer 800 Euro voor). Een 15" TFT is qua beeld oppervlak te vergelijken met een 17" CRT; een 17" TFT is te vergelijken met een 19" CRT. Voordeel van de CRT is dat deze vrijwel alle resoluties aankan terwijl een TFT in het algemeen optimaal 'werkt' bij een (1) resolutie. Wil je een keer een 'idiote' resolutie, dan kan dat met een CRT. Ander voordeel (misschien minder zwaar tellend) is dat deze goedkoper is dan een vergelijkbare TFT. Grootste nadeel van CRT zijn de afmetingen. Ik ben overigens wel benieuwd hoeveel videogeheugen er in de laptop zit. Straks heeft Koeloe een schitterend schermpje dat met gemak 1600x1200 aankan, maar er is slechts genoeg videogeheugen voor 16 kleuren bij die resolutie.
Link naar reactie
Een TFT scherm wordt idd niet echt aangeraden voor professionele fotobewerking. Dit omdat een TFT scherm minder kleuren kan weergeven dan een CRT scherm. Dat heb ik namelijk laatst nog gelezen in zo'n computerblad. Ik heb zelf wel goede ervaringen met een 15" TFT. Gaf zeer mooi en stabiel beeld. Als je de kleuren echter ging vergelijken met een gewone CRT monitor merkte ik wel een klein verschil.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...